Ahojte, už dlho sa rozhliadam po cestných bicykloch a teraz nadišiel čas kúpy, no asi najviac inklinujem k modelom od Canyon. Až nedávno som zistil / uvedomil si, že oni vlastne predávajú len cez internet. To je v pohode, no zistil som aj to, že kamenné obchody sú na to akosi háklivé a že servis môže byť dokonca problematický. Niekde len "odsúvajú" takéto bicykle až na posledné miesto (čo počas sezóny znamená, že sa na rad ani nedostane), niekde (vraj) také bicykle ani nevezmú a niekde chcú pomerne radikálny príplatok, napr. ma dosť zaskočil cenník Kaktus Bike, kde chcú príplatok cca 80%! (https://www.kaktusbike.sk/sub/kaktusbike.sk/images/Servisn%C3%BD%20cenn%C3%ADk%202021.pdf)

Tým servisom myslím bežnú preventívnu údržbu - základné veci ako výmena reťaze, možno doštičiek si spravím sám, ale nerád sa rýpem do niečoho, čomu nerozumiem (napr. hydraulické brzdy, či prípadné doladenie prehadzovania) a nechám si to spraviť odborníkom, v konečnom dôsledku je to lacnejšie, čas je drahý. Nehovoriac o tom, že moje neskúsené oko si mnohé veci ani nevšimne.

Zaujíma ma, aké máte skúsenosti so servismi, ak máte takto kupovaný bicykel. Je to naozaj častý problém? Alebo len zriedka? Pripadá mi to zvláštne - sám som sa venoval predaju tovaru (v inej oblasti) a rýchlo som pochopil, že dnes to je nerentabilné a proste je doba veľkých e-shopov, no výborne sa dá zarobiť na odborných službách, tovar nemá byť dominantný. No ale darmo nad tým špekulujem, zaujíma ma reálna situácia. :)

Predpokladám, že v MTBIKER by servis nebol problémom, no mám to trochu ďalej.
11.08.2021 - 22:12:17
00
Nájdi si menší servis, kde je hlavnou pracovnou náplňou servis a nie je to len doplnok k predaju bicyklov. Tá situácia čo popisuješ je spôsobená tým, že v minulosti bol servis cenovo veľmi podhodnotený a dotovaný z predaja bicyklov.
Na cestnom bicykli je zložitého servisovania minimum, na mojom Canyone som za dva roky a 5000 km len vymenil reťaz a raz nastavoval škrtajúcu prednú brzdu.
18.08.2021 - 08:02:36
01
Ahoj, mam doma Canyon-y dva, servisujem absolutne bez problemov (v Trnave). Je samozrejme na kazdom servise ako si nastavi politiku, ale ak by mi niekde povedali nieco v zmysle ze ak mam Canyon tak mi ho sice zoberu, ale spravia ho az niekedy ked budu mat cas, alebo ze by ho nezobrali vobec, pripadne by sa nejak cudne tvarili, vykrucali a podobne, znamenalo by to pre mna jedine, bola by to moja prva a zaroven posledna navsteva v danom servise. Osobne naozaj nevidim dovod preco by s tym mal mat niekto problem, su to bicykle ako kazde ine. Ramy ma kazda znacka svoje, ale komponenty su tam (vacsinou) osadene ako na akomkolvek inom bajku. Co by som bol ochotny akceptovat, ak by sa im "nechcelo" rypat v niektorych specifickych komponentoch, ako ma napriklad Canyon pri niektorych modeloch specificke integrovane cockpity (doubledecker na Grail CF, alebo "slavny" Aeroad) ale inak nevidim dovod k nim pristupovat inak. Chapem napriklad prednostny servis, alebo ina cenova politika v pripade bajku zakupeneho u nich, ale "diskriminacia" inych znaciek je aspon za mna dost cudna obchodna taktika...
31.08.2021 - 09:35:37
01
Vďaka za informácie a názory. Ono je to ako píše jonti - servis je cenovo podhodnotený a je dotovaný z predaja tovaru. Keď má niekto Canyon, tak je jasné, že nedal zarobiť predajcovi (žiadnemu) a to sa im nepáči. Tiež by som to riešil skôr zľavou pre bicykle kúpené v danom obchode, ale do hry vstupuje druhý faktor - servisy sú (aspoň tu u nás) cez sezónu vkuse preťažené. Je to podobné ako s vodármi, elektrikármi a podobne - je ich málo a práce je veľa. A tak si môžu dovoliť zákazníkov vyberať. V podstate si aj ja vyberám svojich zákazníkov vo svojom odbore, tak to aj chápem.
31.08.2021 - 19:47:46
00
Najlepsi bude vzdy len ten servis, kde sa nic ine nerobi, t.j. nie je to predajna. U nas v PK taky mame (bikeclinic) a zoservisuju vsetko, nepozeraju na znacku, nemaju na to dovod. Jednoducho ich hlavnou a jedinou sluzbou je servis bicyklov. Vacsina predajni berie servis ako nutne zlo a potom to tak aj vyzera.
31.08.2021 - 22:31:30
05
Máš 2 možnosti: buď si nájdeš tak ako ti chalani radili už hore (servis, kde sa ozaj robí len servis - tam ale pozor na kadejakých "garážmajstrov", ktorým nerobí problém vložiť venček hlavového zloženia do misky opačne - bohužiaľ aj to som už videl na vlastné oči) alebo sa naučiť servisovať si bike sám - nie je to raketová veda :)
07.10.2021 - 13:52:02
00
https://mtbs.cz/clanek/canyon-a-kolofix-v-cesku-spojily-sily/kategorie/servis#.Yaj67SrMKM8

O takých 5 až 10 rokov aj u nás v SR...
02.12.2021 - 18:02:03
01
tito maju predajnu+servis aj v bratislave hoci pisu ze servisuju prioritne svojich zakaznikov (ci tam maju naval a inych posielaju kade lahsie netusim)
08.12.2021 - 09:52:26
00
Mozno skusit https://cyklospital.sk/ . Pisu, ze zabezpecuju odborny servis Canyon. Tiez mam dva Canyony, ale este som tam nebol.
11.12.2021 - 16:06:59
00
Nemajú tam cenník. To je dosť čudné...
11.12.2021 - 19:44:45
00
Pri tom aki zdatni su v marketingovych frazach by som automaticky ocakaval progresivnu cenotvorbu ...
11.12.2021 - 20:00:29
00
Ale maju,len sa treba dopracovat na spodok a najst v tych funny popisoch,vybrat zakrok ci neduch (ano,takto volaju neduh)
12.12.2021 - 00:13:55
00
Do cyklospitalu som zaciatkom novembra volal aj pisal koly servisu canyonu po nehode s autom, a ani obraz ani zvuk. Odpisali na mail asi po mesiaci. Tak som bajk dal do mtbikeru, a spokojnost
12.12.2021 - 10:18:11
01
ja som Neuron daval do servisu Turbimu a tiez spoko ... z mojej strany mesta je to do Pezinoka blizsie ako to Petrzky ...
12.12.2021 - 11:24:40
00
madden napísal:
Mozno skusit https://cyklospital.sk/ . Pisu, ze zabezpecuju odborny servis Canyon. Tiez mam dva Canyony, ale este som tam nebol.


Ahoj, uz si u nich servisoval Canyon? :) mas nejaky feedback?
04.05.2023 - 14:52:17
01
keyboard_arrow_up