Určite to bude dobrý bike aj na celoodenne jazdenie, ale nie po zvažniciach ? tam by bol lepší napr. Top fuel
01.12.2021 - 08:11:31
00
ako už bolo spomenuté,stačilo by vymeniť plášte za xr3 ktoré su viac na xc a podla mna na to čo píšeš vinikajuci bike.Alebo skusit sa niekde pozrieť po Top Fuel 2021 ten má zdvihy 120/115 a xr3 v základe.
03.12.2021 - 01:07:42
00
CykloTRON napísal:
Tiez sa ooriklanam k tomu, ze ten 29" Fuel EX nie je moc na celodenne jazdenie s takymi zdvihmi. Inak super bike


lol ved to ma len 140/130mm zdvihy, to ma byt akoze vela? tak si kupte cyklokrosy :facepalm:
Aj na 160mm sa daju uplne bez problemov robit celodenne vylety.
03.12.2021 - 08:01:40
01
Pri testovaní som si všimol, že to je oproti môjmu kostitrasu neuveriteľne pohodlné jazdenie, o priechodnosti terénom nahor aj nadol ani nehovorím...
03.12.2021 - 11:03:24
00
Hej tiež sa na tom bavím keď niekto napíše na trail bike že nie je na celodenné jazdenie :) Poznám viacerých čo jazdia na eudurách celodenky a tiež som jazdil občas na 15 kilovom biku. Ale tak ak chalan jazdí len zvažice a netreba mu vyšší zdvih, tak niečo ľahšie s nižší zdvihom mu bude stačiť a bude pre neho asi lepší napr. Top Fuel, prípadne niečo od Canyonu ako Lux, Lux trail. Tam dostane viac za svoje peniaze, keď už teda bola otázka z hlavičky témy či sa oplatí. Treky sú kvalitné biky a ak vychytáš akciu, alebo máš dobrú ponuku, tak sa oplatí, ale pri bežných cenách v porovnaní s konkurenciou to nie je najlacnejšia značka, takže je to na každom. Ak má niekto rád rýchle švihy a športovú jazdu, tak by som bol napr. za ten Top Fuel a pri nejakom hobbykovi, čo sa ide previesť a užíva si jazdu a nikam sa neponáhla a ani nejazdí ťažší terín, tak tomu to asi bude jedno či má 120, alebo 13/140 mm full a či je o kilo ľahší, alebo ťažší :)
03.12.2021 - 11:07:45
01
foobar napísal:
lol ved to ma len 140/130mm zdvihy, to ma byt akoze vela? tak si kupte cyklokrosy :facepalm:
Aj na 160mm sa daju uplne bez problemov robit celodenne vylety.

140/130mm na 29" kolesach (predpokladam ze bude chciet taku velkost, ktora uz ma 29") je na XC-ckove jazdenie trosku overkill. Daju sa s tym jasne aj celodenne vylety ale myslim ze nieco s o trosku mensimi zdvihmi by bolo lepsie (take biky su castokrat aj trochu lahsie cize sa s nimi ide lepsie do kopca)
03.12.2021 - 14:25:29
00
Neni. To je uplne zanedbatelny rozdiel a jedini koho to bude trapit su amaterski wannabe zavodnici co nahanaju Watty. Na bezne vozenie sa je uplne zbytocne kupovat do lesa bajk so 100/120mm zdvihmi. 140 posluzi lepsie. Obute plaste maju daleko vacsi vplyv na slapanie ako 20mm zdvihu navyse.
03.12.2021 - 15:21:13
00
Tie veľké zdvihy tomu Fuel EX ublížia až keď prekročíš limity rámu. Výrobcom to má dané 150/130max. ja aktuálne používam 150mm a absolútne to necítiš pri jazde (iba teda dolu kopcom :) ).. Jedine som prešiel do kategórie ťažšej vidlice FOX36 oproti PIKE. Tú hmotnosť cítiš len ak jazdíš celodenky také, že sa veľa úsekov aj nesie na chrbte. Vtedy ľutuješ, že tam nemáš 100mm ľahký SID, ale ináč max čo geometria dovolí. Ja som núdzovo mal aj 170/130, ale to len preto, lebo som čakal asi 3 dni na diel do FOxky. To už bolo zlé, nešlo to do kopca a aj skoky sa ťažko odliepali od zeme. Zadný zdvih som neskúšal koľko má limit. 130mm zodpovedá tlmiču 210/55. Možno by som skúsil 210/57,5 alebo 60mm. Ale obávam sa, že to by už niečo do niečoho narážalo.
Inak zadný tlmič je pri FUEL EX - karbónovom modeli dosť veľké peklo zameniť ten originál za niečo iné. Na to pozor. ja som si už brúsil zúbky na pružinu EXT Storia, alebo aspoň nejaký Cane Creek alebo zo vzduchu FOX X2...aj keď zoženiete rozmer 210/55 a celý ten trunion systém zoženiete cez debilné excentrické motážne hardware a na záver pre FUEL EX kúpite 2ks originálnych skrutiek 1ks/30 eur!!! ...Tak jednoducho zistíte, že do rámu sa pružina nezmestí žiadna a zo vzduchov sa tam zmestí FOX len DPX2 a z RS ak čosi lepšie tak SUPER DELUXE...úprava SUPER DELUXE na Megneg už pravdepodobne bude chytať rám. Takže dajte na toto pozor, ja som bol z toho dosť sklamaný. Ale dal som tam RS Super Deluxe a je to lepšie ako originál FOX Reaktiv Trushaft.

A potom samozrejme viacnásobne spomenutá vec...ten bicykel a jeho schopnosť nenáročne stúpať a ľahký pohyb po lesných zvážniciach (asfalt, štrk, hocičo...) robia najmä plášte!!!....Ja som včera nahodil kombo Bontrager SE4/XR5 2,6 na ťažkú zimu a oproti Vittoria Martello2,6/Mazza2,4 je to počítam možno aj 40W navyše. Ten bike ide hrozne, ale v lese pekne drží aj na hrozných podkladoch.
03.12.2021 - 15:45:06
00
keyboard_arrow_up