O troch defektoch vieš, ale možno si mal aj ďalšie, ktoré mlieko zalepilo bez toho aby si to zistil 🤔.
Ale keď si nespokojný s terajším stavom, tak nechápem prečo špekuluješ a nenahodíš duše.....
04.12.2021 - 12:46:06
00
Hele vždy to kontroluji při přezouvání tak muže se stát ale moc tomu neverim ze byly další.
Jde mi spis o ty zkušenosti ostatních jestli někdo s podobnými požadavky zvláštně na zimní jízdy a přezouvání došel ke stejným závěrům nebo se na to opravdu dívám špatně.

Samozřejmně mohu přehodit a vyzkoušet měsíc dva a pak vyhodnotit, ale nejsem dnes doma a tak sem chtěl znát další názory než se do toho pustím.
04.12.2021 - 13:07:29
00
MI-KU napísal:
Hele mám Rovaly 25mm vnitřní rozměr a vozím na tom FastTrak 2,3.
Mám 90kg vozím Epica v XL.
To že jde plášť zout silou když ho vypustíš je pěkné, ale za jízdy na něj působí podstatně větší síly než jakou silou zatlačíš prsty a proto se to pak zdá obtížné.

Hele, tak už je to jasné 8) Škoda, si nenapísal skôr, že máš 90kg. Predpokladám, že s výbavou to bude skôr k 100ke. Ešte napíš, že plášte máš S-Works nebudem mať žiadne doplňujúce otázky.
Aby si na svoju hmotnosť mohol fúkať tak nízky tlak tak k 2,3" plášťom by si potreboval ráfky šírky 28 - 30mm a plášte s pevnejšou bočnicou
04.12.2021 - 15:47:00
00
No bude to víc jak sem psal výš, jen batoh s pitím a výbavou má 5kg, kolo má 10kg. Takže spíš minimálně 105kg.
Ne S-Works verzi nemám a jasně, že ten tlak je dost nízko, ale jak sem psal kolegovi když zvednu o 0,2 bar tak už se mi zas nelíbí ten grip.
Ty širší záplety chci nějak na jaro kupovat ty karbonové Rovaly v 29mm.
Nicméně já bych s těmi tlaky chtěl jít prostě ještě níž takže to vemu spíš cestou instalací duší.

Tady docela fajn mluví o tom, že právě pro minimální tlak vozí raději duše na DH.
https://youtu.be/frb6Mup6mfE

Příští týden překopu a testnu to zda to bude lepší.
04.12.2021 - 17:41:34
00
Namiesto DH duší proti "žvejkání" odporúčam skôr vložky do plášťov ako napr. Pepi´s tire noodle. Tým pádom máš aj ochranu proti "cvaknutiu" čo ti DH duša na nízkych tlakoch moc nerieši.
04.12.2021 - 18:57:15
00
Jo je fakt ze vložka by mi vyřešila nízké tlaky. Ale co to časté přezouvání a drbani se s tmelem a když v terénu riznu a budu muset nahodit duši tak tu pepinu celou zasra… od mlika si narvu do batohu?
Čím víc to řeším tím spis si říkám ze na mliko se vykašlu.
04.12.2021 - 20:27:57
00
No když se vykašleš na mlíko, tak budeš pri použítí duše vo Fast Traku pociťovať mierne zvýšený valivý odpor a pri tlakoch pod 1,4 baru ak v lese v rýchlosti prejdeš cez nejakú ostrú skalu, tak rátaj vždy 2-násobný defekt na duši - rozcvaknutie o ráfik. Ak duše nelepíš, tak na výjazd si zober radšej tak 4 nové duše - hodia sa.

Prípadne ak chceš nízke tlaky a bezduše, tak prejdi na plášte Vittoria s konštrukciou XC-Trail a môžeš jazdiť aj nízke tlaky a získaš aj vyššiu odolnosť bočníc..ale aj vyššiu hmotnosť.
04.12.2021 - 20:40:39
00
Nemáte niekto nejaký dobrý hack, ako zhodiť plášť z kolesa, ktorý drží ako prikovaný v žlabe, kvôli velkej nudli? ???

Kombinácia Pepi Noodle L / 30 mm hookless karbon ráfik / Nobby Nic 2,35".
04.12.2021 - 20:52:42
00
branomelis napísal:
No když se vykašleš na mlíko, tak budeš pri použítí duše vo Fast Traku pociťovať mierne zvýšený valivý odpor a pri tlakoch pod 1,4 baru ak v lese v rýchlosti prejdeš cez nejakú ostrú skalu, tak rátaj vždy 2-násobný defekt na duši - rozcvaknutie o ráfik. Ak duše nelepíš, tak na výjazd si zober radšej tak 4 nové duše - hodia sa.

Prípadne ak chceš nízke tlaky a bezduše, tak prejdi na plášte Vittoria s konštrukciou XC-Trail a môžeš jazdiť aj nízke tlaky a získaš aj vyššiu odolnosť bočníc..ale aj vyššiu hmotnosť.



Jezdil jsem je po koupi kola na duších, nic moc rozdíl v ROM nebyl a nikdy jsem necvakl.
04.12.2021 - 21:32:07
00
zariad sa podla svojich pocitov a potrieb - ja kym som nejazdil bezduse tak mi nechybali. ale ako si pisal - papracka je stym, nieje to dokonale a ked mas problem tak mas problem. tak som sa nasr. a dal naspat duse - vydrzalo mi to mesiac. nejazdilo sa mi na nich dobre. tak mam znova mlieko a paprem sa stym, k dusiam sa uz vracat nechystam. (jazdim take to klasicke XC napriec krajinou)
04.12.2021 - 21:40:21
00
bimjeam napísal:
Nemáte niekto nejaký dobrý hack, ako zhodiť plášť z kolesa, ktorý drží ako prikovaný v žlabe, kvôli velkej nudli? ???

Kombinácia Pepi Noodle L / 30 mm hookless karbon ráfik / Nobby Nic 2,35".


Skus pouzit mydlovu voda ak to pomaha s nahadzovanim mohlo by to aj naopak ;) a ked to nejde silou pojde to este vacsou :lol:
04.12.2021 - 21:58:40
01
MI-KU Fast Trak 2,35 na Rovaloch jazdim aj ja (Control T7 vpredu a T5 vzadu). Mam 82 kil a viem, ze ked dam dopredu menej ako cca 1,3-1,35 a dozadu 1,45 tak uz to fakt zuje a to ani nemusim ist nejak agresivne. Ale ked trafim tu hranu tak nemam ziadny problem ani na mokrych korenoch, ani na kamenistych enduro trailoch.
Preco vlastne chces ist tymi tlakmi az tak nizsie?
A preco chces tie plaste prezuvat hore dole? Lebo Fast Trak je velmi univerzalny plast. Je dost rychly na to, aby ho jazdili aj top svetovi jazdci v suchych podmienkach na svetakoch. A obzvlast ten novy tohtorocny vzor je aj dost riedky a hlboky a pouzitelnych aj ked je mokro. Predpokladam ze totalny blatovy mordor nejazdis.
Ak jazdis XC traily a zvaznice, tak ten plast je posledne co ta bude limitovat.
Osobne by som sa skor poradil a pojazdil s niekym skusenejsim, lebo chyba bude zrejme v technike jazdy. Nie v tom ze potrebujes na kazde podmienky iny plast a tlak 1 bar.
Tym padom nebudes mat tie problemy o ktorych pises :)
04.12.2021 - 22:04:20
00
Lubo_j - měním za Renegade na asfalt a Ground Control na bláto. Novou verzi Fast Trak jsem ještě nejel ano vypadá líp dost jako Vittoria Barzo tak by se dalo čekat, že bude v blátě lepší, no zatîm střîdám tyto 3 pláště.

Ty tlaky jak sem psal 1,2 předek a 1,4 zadek a je ro fajn až na to ,,pšoukání” při 1,4 a 1,6 už plášť nedělá bordel, ale zároveň mi nedrží tak oěkně a víc odskakuje.

Dál mi jde ale o tu servisovatelnost v terénu kdy prostě při větším defektu se člověk celej zašpiní a musí to stejně řešit duší.
Před lety mi to tak nevadilo, co sem teď jezdil 5 let jen žiletku tak sem si zvykl na ten ,,čistej” servis a jak sem na Epica automaticky nahodil bezduše tak výhody pociťuji minimální, ale starosti větší.

Začal sem teď zas jezdit v zimě a s tím tlakem chci jít ještě dolu, aby to líp drželo na sněhu a ledu.

Na kole jezdím aktivněji cca 25 let na bezduších mám tak 4+2 roky zbytek duše a rok galusky a prostě ty duše mi ořijdou víc na pohodu a takový univerzálnější. Spíš si myslím že UST by mi sedělo víc jak TLR, ale UST je dnes mrtvé.
04.12.2021 - 22:52:45
00
PS mas ty Rovaly 25 nebo 29?
04.12.2021 - 22:57:53
00
Mam tie starsie s 25mm sirkou. Ak sa mi podari predat, tak vymenim za 29mm. Mne sa ta starsia Gripton zmes nepacila, ale tato nova je o mnoho lepsia. Len je plast velmi citlivy na to aby si nasiel ten svoj idealny tlak. Ja ked dam o 0,1 bar viac, tak citim ze uz je to na korenoch tvrde. Ked ho ale podfuknem moc, tak je makky ako hovno. Cize sa musim trafit do cca 0,05 bar aby sa spraval pri mojej vahe a style jazdenia k mojej spokojnosti.
Podla toho ako to jazdi v blate, tak myslim ze na snehu to bude tiez v pohode. Na lade neviem ci velmi pomoze tlak. Ladu sa snazim vyhnut a ked sa neda, tak idem opatrne.
Renegade bude mat mozno nizsi valivy odpor, ale ked vidim ze na MS v maratone alebo na svetakoch v XCO niekto skonci na FT v top 5, tak pochybujem ze amatera bude FT brzdit.
Podla mna si to zbytocne komplikujes tym ze to dookola prezuvas. Tie rozdiely nie su tak vyznamne aby to stalo za to neustale prezuvanie.
Inak a stale je moznost pouzit aj konstrukciu Grid, ktora ma pevnejsiu bocnicu a teda znesie nizsi tlak. Jazdil to aj Specialized Factory tim na Cape Epic a vyhrali aj muzov aj zeny. Je to par gramov navyse, ale opat, ak to nebrzdi najlepsich jazdcov na svete, tak pre nas hobikov... :)
(nehovoriac o tom, ze ine je ked si da tazsi plast 50 kilova zena a ine ked 90 kilovy chlap)
04.12.2021 - 23:52:55
00
keyboard_arrow_up