Ahojte. Prosim o radu. Na ebiku mam nic moc brzdy Sram level T. Viete mi poradit, ako nastavit aby packa zaberala hned pri kratkom stlaceni? Lebo teraz packu musim uplne stlacit aby brzdila. Platnicky su OK a brzdy su odvzdusnene. Dakujem
10.12.2021 - 10:35:49
00
Dávnejšie som riešil tento problém s medelom Guide T (tiež základný model bez akéhokoľvek nastavenia na páke) tak by som to skúsil nasledovne:
- vytiahni koleso z rámu/ vidly,
- medzi platničky vlož buď plochý šrovbovák alebo plastové spacere proti stlačeniu brzdový platničiek, alebo montpáku - POZOR všetko nech je odmastené aby si nekontaminoval platnicky,
- jemne stlač páčku aby sa piestiky o kúsok vysunuli = týmto zmenšíš medzeru medzi platničkami,
- vlož koleso naspať
- teraz by mala páka zaberať skôr, ak nie celý postup opakovať.
Rob to pomaly a radšej na viackrát, aby piestiky neboli vysunuté až priveľmi (potom ti platničky budú permanentne drieť o kotúč a bude ich treba rozťahovať).
Keď skončíš bude treba asi nanovo vycentrovať celé prasa aby platničky nešúchali o kotúč.
Skontroloval by som aj platne, sram má minimálnu hrúbku platničiek (brzdná plocha + nosič) 3mm - všetko čo je pod je zrelé na výmenu.
10.12.2021 - 10:51:14
00
Na Leveloch T je na páčke skrutka na imbus a tou si vieš nastaviť vzdialenosť páčky od gripu. Rieši to ale len problém veľkosti rúk. Dĺžka chodu je pri SRAME vlastnosť, oni to volajú modulácia - možno vyššie modely majú viac nastavení, ale nemám otestované... Ak chceš brzdy čo brzdia okamžite pri dotyku páky, tak to musíš iné značky bŕzd riešiť. A asi najlepšie na to je Shimano Saint, alebo aj XTR 4 piest 9120 je na efekt okamžitého zahryznutia veľmi dobrý. Magura MT7 tie som neskúšal pri jazde, ale na odstavenom bicykli je chod páky tiež menej tvrdý ako na Saintoch.
10.12.2021 - 10:57:12
00
Aj Formule R1 maju "proklete" maly odskok platniciek... zaberaju hned, len je problem s vycentrovanim prasiatka. Akonahle kotuc co i len trocha hadze je problem to doladit bez suchania...
10.12.2021 - 12:30:19
00
Uz ma prestavaju bavit moje brzdy. Neustale stelovanie, aby nesuchali ma uz zacina pekne srat. :swear: :@
Co som si vsimol, tak sa dostatocne nevracaju piestiky, tym padom je medzi kotucom a brzdovou dostickou velmi maly priestor.

Skusal som ichu uz tisickrat cistit, namazap piestiky brzdovym olejom, von dnu, von dnu..zas vycistit . Trchu to pomoze, ale casom sa to zhrosi. Teraz napr. som jadzil po snehu a uplne sa to zas same rozstelovalo a brzdy suchaju.

Co s tym, ked sa piesty nedostatocne vracaju a nepomaha ani ich vycistenie a namazanie?
21.12.2021 - 14:13:35
00
Ten malý priestor medzi kotúčom a platničkou nie je problém. Vyššie je diskusia o tomto, kde sme sa zhodli, že výrobcovia toto majú rôzne a u niekoho sa to dá aj nastavovať.
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.
21.12.2021 - 15:22:16
00
Vyčistiť znamena uplne vybrat piesty a znovu poskladat?
21.12.2021 - 15:41:18
00
vyser sa na to - robili mi to vsetky novodobe brzdy, hope je na tom lepsie ale nemozem povedat ze 100%
zatial kazda hydraulika ktoru som mal bola dobra do vymenych prvych platniciek. potom zacali "problemy" - mimo biku snad toto ani neexistuje aby takto chodili piesty na brzdach cohokolvek.
najviac mi pomohli asi metalicke platne - menej prasia, menej zasieraju brzdu a nederu sa tak rychlo - cize tie vzd. od kotuca sa nemenia tak casto.

pouzivam stary priborovy nozik ktory natlacim medzi platnu a kotuc na strane kde sucha - tym sa mierne zatlaci piest, postalacat paku a ked sucha nadalej, par krat opakovat. ale to je moje neodborne hrube zaobchadzanie - na vlastne triko
21.12.2021 - 19:28:33
00
vo vacsine pripadov staci len viac vysunut, ocistit handrickou alebo utirekou co nepusta chlpy a jemne maznut...
Per - suchanie velmi casto sposobuje nevycentrovany koruc, treba zacat tym...
21.12.2021 - 19:37:03
00
Per m396 som mal na Saurone od vyroby, pojazdil som s nimi hory pekla, robili co pises, potom som sa dal zmotat na stvorpiesty a s tymi je to uplne rovnake ... pritom mam dve sady kolies, striedam origo a neorigo kotuce ... tak som to prestal riesit, proste vypnem zvuk a idem dalej ... sranda je ze niekedy potom precitnem a zistim ze uz je ticho ... ked som ich mal na bajku, mal som podozrenie ze som mohol upiect tesnenia ked som im niekedy nalozil privela, preto ta vymena, ale potom som ich vycistene namontoval na iny bajk a stale idu svoje ...
21.12.2021 - 19:38:52
00
branomelis napísal:
Ten malý priestor medzi kotúčom a platničkou nie je problém. Vyššie je diskusia o tomto, kde sme sa zhodli, že výrobcovia toto majú rôzne a u niekoho sa to dá aj nastavovať.
Ty ale musíš napísať čo máš za brzdy a že či ti to šúchanie výrazne robí práve teraz v zime a snehu...na určitej značke bŕzd je to ich vlastnosť, ale neviem aké máš brzdy.


brzdy mam v profile
Shimano M396

ivast
hej ked sa to "rozjadi" tak je obcas ticho :)
21.12.2021 - 20:58:25
00
Sorry Per ..až tak nepozerám tie profily a čo majú v nich ľudia popísané. Na Shimano brzdách si treba na tento efekt v zime zvyknúť. Horší je ale v mraze náhly prepad páky. Ale verím, že to nerobí každý model. Ja mám trochu podozrenie, že to robí to špičkové kombinovanie materiálov pri Shimane. Ale zas tieto tvoje strmene sa mi nezdajú, že by mali keramické piesty. Príde mi to ako keby v zime zostávali piesty mierne pridreté.
21.12.2021 - 21:36:20
00
branomelis napísal:
Sorry Per ..až tak nepozerám tie profily a čo majú v nich ľudia popísané. Na Shimano brzdách si treba na tento efekt v zime zvyknúť. Horší je ale v mraze náhly prepad páky. Ale verím, že to nerobí každý model. Ja mám trochu podozrenie, že to robí to špičkové kombinovanie materiálov pri Shimane. Ale zas tieto tvoje strmene sa mi nezdajú, že by mali keramické piesty. Príde mi to ako keby v zime zostávali piesty mierne pridreté.


Ahoj, ten dôvod je jednoduchý - mineralny olej, jednoducho v zime stuhne...preto musíš niekedy "pumpovat" pákou pre zabezpečenie konstantneho brzdneho účinku... Pri brzdach s DOT sa ti to nestane...
21.12.2021 - 21:54:54
00
... a este k hulakajucim brzdam... treba pozriet na akej ploche sa pritlaca dosticka ku kotucu... velakrat bud len v strede alebo niekde asymetricky a to je potom zivna poda pre rozne pazvuky
21.12.2021 - 21:59:46
00
Neviem či to bude s tým minerálnym olejom až taký akútny problém náhleho prepadu páky. Skôr to bude niečo s meniacou teplotou a konštrukciou Shimano systému. Neviem či v tejto téme náhodou aj v minulosti toto niekto už detailne neobjasnil. Čo to je a prečo to vzniká, ale priznám sa, že riešenie si nepamätám. Jedine z toho bolo, že ľudia prechádzali na iné brzdy.
Ja mám už tiež iné brzdy a tiež sú na minerálny olej. Dnes som šiel v mraze s brzdami pod snehom ponorenými a čuduj sa svete okamžite ako sa trochu (pár metrov) ohriali , tak slušný účinok a žiaden prepad páky.
21.12.2021 - 22:12:04
00
keyboard_arrow_up