na asfaltovu cestu a pololesnu cestu a dochadzanie z bodu A do bodu B by bol asi vazne lepis crossovy bajk.
EDIT: trosku na zorientovanie. Tým nehovorím, že henten kenzel je to najlepšie čo kúpiš.
Horsky bajk neni horší ako krosový. Ani opačne. To je ako keby si napísal ze off-road auto je horšie ako crossover. No nie neni. Každá koncepcia má iné prednosti.
Krosové bicykle, by mali mať geometriu rámu zameranú viac na pohodlnú jazdu po asfaltkách, spevnenom podklade ale vydržia aj ľahučký terén vo forme nespevnených ciest. Majú totiž častokrát užšie
ráfiky aj plášte, ktoré sa práve do nejakého terénu nehodia, ale na spevnenom kvalitnom podklade dobre odvaľujú. Ak nemáš ambície
bicykel využívať na jazdenie po lesných trialoch tak úplne v pohode.
Horsky bicykel so zdvihom prednej vidlice začína tam kde krosové končia. Niekde okolo 80-100mm. To znamena z by mal vedieť lepšie pobrať väčšie nerovnosti. Ale! s ohľadom o akej cenovej relácii sa bavíme, tak 400€ bicykle naozaj na nejaké trailové jazdenie nebudú. Zdvih je síce vyšší, ale pevnosť a citlivosť tie vidlice nemajú.