Na VS sme mali dost tazku fyziku a pri kvantovej som sa uz celkom slusne stracal, ale motor vs
baterka sa riadi snad este klasickkou fyzikou.
Pri 30km/h naozaj nie je dovod rychlejsieho vybijania baterky pokial motoru potrebuje stale rovnaku energiu z baterie. On ten motor je sice oficialne 250W, ale ma az 500W spicky.
Mozno netrenovanemu cloveku je uz 30km/h prilis a dopomoc
baterie by bola vysoka, ci prekracovala 250W limit a v tom pripade dojde ku skorsiemu vybitiu baterie. Je logicke ako to, ze prejst 50km na rovine nie je to iste ako prejst 50km v kopcovitom terene.
Aj preto sa pri baterkach uvadza dojazd "az 120km", pretoze je to stav na najnizsom stupni dopomoci, pri 50kg trenovanom cyklistovi a v reale je samozrejme nedosiahnutelny.
Ale myslim, ze cixno1 ma svojim sposobom pravdu v tom, ze motor si vypyta tolko kolko mu treba a na rychlost to nema vplyv. Torzny snimac na Bafangu sleduje frekvenciu a silu slapania + rychlost, ale ta pri vypocte toho kolko si ma motor potiahnut od baterky nezohrava az tak kriticku ulohu. Nakoniec jedna z klasickych metod ako zblbnut 25km limit je oblbnutie snimaca magnetu na zadnom kolese, takze motor nevie kolko v skutocnosti ideme.
Bafang bohuzial ukazuje dopomoc len graficky nie ciselne, takze nie je mozne spravit realny test pri rychlostiach pod a nad 25km/h, ale celkom verim, ze vysledky pri dodrzani spotreby energie by boli cca rovnake pri 25 aj pri 30km/h rychlosti.