sorcerer, mne islo len o to, ze tvoja poznamka o rychlejsom vybiti baterie posobila, ako keby jej vybitie je zavisle na rychlosti akou ides, co nie je pravda. Motor, resp. bateria nevie ako rychlo ides, len elektronika sleduje, ci si na/cez umelo nastaveny rychlostny limit a ak ano, tak ten motor adekvatne priskrti/odpoji. Ono, vo svojej podstate to vyzera tak, ze cim rychlejsie ides, tym viac energie sa cuca, ale to len preto, ze v tych vyssich rychlostiach to clovek nevladze utocit pri rovnakej dopomoci a motor viac pomaha/zerie baterku. Alebo inak, jazdite 10km/h, ved pri 20km/h sa to rychlejsie vybija ?

Ten limit treba brat len ako legislativny prvok, motoru je jedno, ci pomaha pri 20 alebo 50 km/h a nema to vplyv ani na zivotnost motora.
05.01.2022 - 18:33:55
02
na E8000 pri priemerke cca 18-20kmh som dával cca 50 km a 1000vm na 504Wh baterku. ako inak sa dá vysvetliť, že pri výjazde s netrénovanými ľuďmi na klasike a priemerke zhruba 13,5kmh, výjazd 40 km a 650vm mi zostalo v baterke 46%. ak to prepočítame na celú baterku a rovnakú priemerku, vyšlo by to zhruba 75 km a 1200vm. to by pri priemerke okolo 19kmh nebolo v mojom prípade nijako možné na jednu baterku. na EP8 mám rekord na 630Wh baterku 107km, opäť s netrénovavým človekom na klasike, priemerka bola cca 17kmh. keď idem sám vyššou priemerkou, opäť by to nebolo možné. prax ukáže niekedy viac ako teória.
keď pôjdu dvaja ľudia s rozdielnou výkonnosťou na rovnakých bajkoch rovnakú trasu, spotreba baterky bude rozdielna, v tom máte pravdu.
ďalej je tu iný fakt, človek s nejakou výkonnosťou a limitom 25kmh pôjde po rovine bez podpory 27kmh, a ten istý človek pôjde s podporou motora tú istú rovinu 31 kmh. odkiaľ sa vezme energia na ten rozdiel? predsa z baterky.


Naposledy upravil sorcerer dňa 05.01.2022 - 18:55:48, celkovo upravené 1 krát.

05.01.2022 - 18:48:54
00
Motor, resp. bateria nevie ako rychlo ides, len elektronika sleduje, ci si na/cez umelo nastaveny rychlostny limit a ak ano, tak ten motor adekvatne priskrti/odpoji.

To sa trosku mylis, motor samozrejme musi vediet ako rychlo ides, pretoze to jeho riadiacej kednotke pomaha rozhodnut sa kolko energie si ma vypytat od baterky.
Torzny snimac sleduje tvoju kadenciu, silu a rychlost kolesa. Ten magnet na zadnom kolese tam nie je len kvoli rychlostnemu limitu, ale aj kvoli lepsiemu rozlozeniu energie dodavanej motorom.
On totizto nevie na akom prevode ides o aku dopomoc stojis, takze si to vsetko z tychto 3 informacii vypocita a taku energiu doda.
05.01.2022 - 18:49:42
00
ďalej je tu iný fakt, človek s nejakou výkonnosťou a limitom 25kmh pôjde po rovine bez podpory 27kmh, a ten istý človek pôjde s podporou motora tú istú rovinu 31 kmh. odkiaľ sa vezme energia na ten rozdiel? predsa z baterky.

To nemusi byt tak celkom pravda.
Boli sme 5 a spravili sme asi 60km v okoli Banskej Stiavnice, kde su celkom slusne kopce. Jeden z nas bola pani, ktora sice mala celkom dobru kondicku, ale vytrvalo jazdila tazke prevody aj do kopcov. Cely cas sme jej dohovarali, ze nech si hodi lahsi prevod, ze to menej zatazi baterku v tom kopci lebo jej dojde a pod, ale nedala si povedat.
Vo finale mala viac baterky na konci ako dalsi 2 pani, co vsak bolo urcite sposobene aj rozdielnymi hmotnostami (90kg vs cca 50kg), ale co mna osobne prekvapilo, ze tu baterku tym slapanim na tazky prevod do tych kopcov proste nevymlatila. Ona naozaj isla nejaku 19, kde my sme mali bezne 36-40.
Pre mna pomerne zahada, cakal som, ze takymto stylom vymlati tu baterku zachvilu, ale evidentne vplyva na jej spotrebu vyrazne aj hmotnost jazdca.
Btw ja mam 85kg a mal som cca o 10% lepsiu hodnotu ako ti 90kg borci, ale to beriem zase tym, ze sme nemali rovnake bicykle(baterie), kedze pocitam, ze dopomoc sme vyuzivali cca rovnako.
05.01.2022 - 18:57:17
00
hmotnosť jazdca je snáď najkľúčovejší faktor na dojazd/spotrebu, ale pri debate či má vyšší rýchlostný limit vplyv na spotrebu baterky nie je dôležitý


Naposledy upravil sorcerer dňa 05.01.2022 - 19:06:28, celkovo upravené 1 krát.

05.01.2022 - 18:59:07
00
flegko, spravne pises, ze motor nevie aky prevod mas zaradeny (preto je rychlost irrlevantna). Na vypocet potrebnej dopomoci motor potrebuje tlak/silu akou tlacis na pedale a kadenciu, nic viac. Rovnaku dopomoc od motora totiz potrebujes pri roznych rychlostiach (napr. rovina pri 20 kmh alebo mierny kopec pri 15 kmh).
05.01.2022 - 19:02:47
00
Cixno1 ak by si mal pravdu tak potom rychlostny limit odstranim jednoduchym odstranenim magnetu zo zadneho kolesa, co aj planujem skusit a som zvedavy ako sa bude spravat riadiaca jednotka motora potom.
Ja tipujem, ze v horsom pripade sa vypne uplne, pretoze si bude mysliet, ze stojim cely cas a bude ignorovat signaly z kluk, v lepsom pripade pridem o meranie rychlosti, tripu a odmetra, co mi vsak nahradi hocijaky cyklo computer ci moje hodinky.
Obavam sa vsak, ze keby sa takto primitivne dal odstranit rychlostny limit na Bafangoch, zeby to uz bolo vseobecne zname.
Keby dnes cely den neprsalo siel by som to hned skusit.
05.01.2022 - 19:14:07
00
.....rýchlosť vozidla má vplyv na spotrebu....a je jedno či je to e-bajk...či lokomotíva a či auto ....a či ponorka
05.01.2022 - 19:15:19
03
flegko, odstranenie snimaca (podla mna) fungovat nebude. Jednoducho riadiaca jednotka ho vyzaduje (z legislativnych dovodov).
05.01.2022 - 19:54:04
00
renovaziar napísal:
.....rýchlosť vozidla má vplyv na spotrebu....a je jedno či je to e-bajk...či lokomotíva a či auto ....a či ponorka

Este raz, ked ty ako jazdec dokazes slapat tak, ze motor potrebuje dodavat presne tolko dopomoci ako pri 25 kmh, tak je jedno, ci ides 10, 30 alebo 50 kmh, spotreba bude rovnaka. Asi som nebol pochopeny ani ja hned na zaciatku, vsetko, co som prizvukoval bolo, ze motoru/baterii jedno ake cislo svieti na speedometri, to cislo je dolezite iba pre riadiacu jednotku z legislativnych dovodov.
05.01.2022 - 20:00:14
00
....trepeš
05.01.2022 - 20:07:12
01
Odpor vzduchu rastie s druhou mocninou rýchlosti.
05.01.2022 - 20:31:32
03
to je v poriadku.....ale cixno1 žije asi na planéte Melmak
05.01.2022 - 20:41:26
00
Naposledy, kedze s mykologom sa tu nemienim dohadovat, obvzvlast ked nechape pisany text.

Reagoval som na prispevok od sorcerera, ktory vyznel v style, ked si odblokujes ebike, tak budes mat vacsiu spotrebu. Vyzera to tak, ze sme sa nakoniec nepochopili viaceri, kedze som chcel len napisat, ze to, ze je ebike odblokovany nema na spotrebu (ani zivotnost) vplyv, je to len legislativna zalezitost.

Inymi slovami, ked ti bude motor pomahat 75 nm / 250W, tak je uplne jedno, ci pojdes 20, 30 alebo 50 kmh, spotreba bude rovnaka.
05.01.2022 - 21:00:36
00
flegko skús pozmeniť veľkosť kolesa, prípadne kukni tu - https://youtu.be/wD9OcxbPcPo?t=60
05.01.2022 - 21:59:38
00
keyboard_arrow_up