clxno1 napísal:
Reagoval som na prispevok od sorcerera, ktory vyznel v style, ked si odblokujes ebike, tak budes mat vacsiu spotrebu. Vyzera to tak, ze sme sa nakoniec nepochopili viaceri, kedze som chcel len napisat, ze to, ze je ebike odblokovany nema na spotrebu (ani zivotnost) vplyv, je to len legislativna zalezitost.


nemáš pravdu :)

"Este raz, ked ty ako jazdec dokazes slapat tak, ze motor potrebuje dodavat presne tolko dopomoci ako pri 25 kmh, tak je jedno, ci ides 10, 30 alebo 50 kmh, spotreba bude rovnaka"

to je iba v rovine teórie. v praxi, aby si išiel rýchlejšie, potrebuješ mať väčšiu kadenciu - väčšia kadencia (do určitej hranice pri ktorej je motor najúčinnejší, za touto hranicou účinnosť motora klesá) znamená silnejšiu podporu od motora, tým pádom vyššiu spotrebu energie. pri 25 kmh motor vypne, ideš za svoje = baterku nemíňaš. s chipnutým ideš nad 25 kmh s motorom = baterku míňaš.
05.01.2022 - 22:25:49
00
Je jasne, ze ked ti motor vypni kvoli limitu, tak baterku posetris. Ja ale netvrdim opak ?

Doslo tu k nepochopeniu. Ja od zaciatku tvrdim len to, ze ked ty pojdes na ebiku 25 km/h a motor ti bude pomahat plnou palbou 70 nm/250 W, tak budes mat rovnaku spotrebu ako ja, ked pojdem 35 km/h a motor mi pri tej rychlosti bude tiez pomahat 70 nm / 250 W.
05.01.2022 - 22:56:49
01
toto je ale v praxi nerealizovateľné. ak opomeniem rozdielnu hmotnosť jazdcov, kondičku, profil trasy atď., na to aby šiel niekto 35kmh pri rovnakom výkone ako pri 25kmh, je potrebný iný prevod, iné otáčky (kadencia) a motor, ktorýkoľvek ebajkový, sa správať rovnako nebude. teória ti nijako nepomôže keď ti skape baterka 20 km od domu
06.01.2022 - 07:14:20
00
Ak niekto taha tak ze mu pri 15kmh chyba 200W rovnako pri 25kmh alebo aj pri 53kmh tak nepotrebuje ebike ale Chocholouška...
06.01.2022 - 07:29:49
00
sorcerer, tema je o jazde na odblokovanom biku. Tvoj prvy prispevok pre mna vyznel tak, ze odblokovanim automaticky zvysujes spotrebu energie pri akejkolvek rychlosti. Tak ako pises, spotreba je zavisla od hmotnosti, sklonu, vetra, trenovanosti, …, inymi slovami od urovne dopomoci, aku potrebujes od motora. Niekto tej dopomoci potrebuje viac, niekto menej, cize v konecnom dosledku ten trenovany potrebuje pri vyssich rychlostiach menej dopomoci ako netrenovany, to je vsetko.

To mozete rovno rozdavat rady, aby ludia jazdili max. 10 kmh, lebo budu mat mensiu spotrebu.
06.01.2022 - 08:18:35
02
asi sa dosť dobre nechápeme. spotreba sa zvyšuje vyššou priemernou rýchlosťou a keď si niekto odblokuje ebajk a bude jazdiť vyššou priemerkou, bude vyššia spotreba. rozdiel robí činnosť motora nad 25kmh, trénovaný či netrénovaný je jedno. je pravda, že človek s lepšou kondíciou bude mať spotrebu nižšiu oproti netrénovanému jedincovi, ale to platí či máš limit 25kmh, alebo 40kmh.
a áno, môžme dávať aj také rady, napr. Shimano EP8 umožňuje v app znížiť rýchlosť pod 25kmh, ak si chce niekto predĺžiť dojazd a trochu si popritom aj zamakať, môže si nastaviť nižšiu rýchlosť vypínania motora.
06.01.2022 - 08:38:40
02
Otázka, či odblokovanie prináša zvýšené zaťaženie systému, je jednoducho zodpovedaná - áno! Odblokovanie vôbec neovplyvňuje riadenie motora - otáčky motora a regulácia teploty zostávajú nedotknuté. Nehrozí teda nebezpečenstvo neúmyselného preťaženia pohonnej jednotky. Pri prekročení hranice 25 km/h sa však systém v praxi používa pri plnom zaťažení oveľa dlhšie. Motor využíva viac elektrickej energie, batéria sa vybíja rýchlejšie a vyžaduje častejšie nabíjanie. Vyššie teploty batérie nemajú pozitívny vplyv na celkovú jej životnosť. Navyše, súčasti bicykla sa opotrebujú rýchlejšie, pretože motor sa používa viac a pri vyšších zaťaženiach na reťaz ako pri použití regulovaného motora, ktorý vás núti pohodlne pedálovať pri rýchlostiach 25 km/h.
zdroj: https://www.mtbiker.sk/clanky/10070/odblokovanie-elektrobicykla-alebo-ked-rychlost-nie-je-dostatocna.html
06.01.2022 - 10:28:31
01
Hosť napísal:
Pri prekročení hranice 25 km/h sa však systém v praxi používa pri plnom zaťažení oveľa dlhšie. Motor využíva viac elektrickej energie, batéria sa vybíja rýchlejšie a vyžaduje častejšie nabíjanie. Vyššie teploty batérie nemajú pozitívny vplyv na celkovú jej životnosť. Navyše, súčasti bicykla sa opotrebujú rýchlejšie, pretože motor sa používa viac a pri vyšších zaťaženiach na reťaz ako pri použití regulovaného motora, ktorý vás núti pohodlne pedálovať pri rýchlostiach 25 km/h.
zdroj: https://www.mtbiker.sk/clanky/10070/odblokovanie-elektrobicykla-alebo-ked-rychlost-nie-je-dostatocna.html


Trochu si ujasnite pojmy a reálne použitie režimov v praxi. Podľa týchto kravín tam nacvakám Turbo a kúrim až kým sa mi nohy nezauzlia. A takto mám podľa tohoto blábolu jazdiť furt - "plné zaťaženie".
Ja keď ťahám z motora max tak sa väčšinou len štverám - to má s odblokovaním aký súvis?
A "pohodlné pedálovanie pri 25 km/h" nejdem ani komentovať. Dobre že si nenapísal pádlovanie.
06.01.2022 - 10:44:14
01
Daj pozor aby ti nepraskla cievka a čítaj ešte raz a pomaly a až potom reaguj.
Edit: tu nejde o režimy podpory ale o záťaž motora.
06.01.2022 - 10:49:42
00
Nazov vlakna je sice o niecom inom, ale neda mi nezapojit sa, pretoze tu odznievaju take polopravdy a vzajomne nepochopenia.
Pravdu ma defacto inak skoro kazdy.
Uvediem priklad.
Ja dokazem ist na elektre trebars 27-28km/h bez dopomoci motora, ktory sa mi vypne pri tych 25km/h. V praxi to vsak vyzera tak, ze zvolnim tempo a necham sa "unasat" tou 25, aby som nedosiel do lesa uplne vyflusnuty. Udrzat rychlost nad 25 je sice pre mna mozne, ale dost sa pritom narobim...holt nie je to ako za mlada uz.
Pri 25km/h slapem bez problemov a pocitac mi ukazuje minimalnu dopomoc na grafickom ukazovateli.
Ak by som mal odblokovany bicykel som presvedceny, ze pri mojej kondicii dokazem ist 27-28km/h pri kusok vyssom fyzickom zatazeni ako pri 25km/h, ale stale pohodlnom pre mna a zataz motora(vyuzivanie baterie) bude na rovnakom stupni ako pri tej 25km/h.
Proste ja pridam...to je to co tu podla mna tvrdi cixno1 a ja s nim suhlasim.
To co tvrdia vsak ostatni je to, ze pri odblokovani dochadza k zvysemej spotrebe baterie....ano dochadza, ale napriklad pri rychlostiach 30-35km/h, kde je uz pomer dopomoci motora a mojho vykonu vyrovnanejsi v moj neprospech....proste motor sa viac namaha a je jedno, ci z dovodu, ze uz nevladzema, alebo na tom nemam prevody.
Cim vyssia rychlost tym vacsia spotreba, pretoze pomer medzi mojou vlastnou silou a pomocou motora sa meni, to je logicke, takze pravdu maju aj ti druhi.
06.01.2022 - 11:20:18
00
.....nie že pravdu maju aj tí druhí,....ale len tí druhí.Preteky vždy vyhrá ten,ktorý má dostatok energie.....a ten čo ju nemá je....hold posledný....lebo je pomalý....má malu rýchlosť
06.01.2022 - 11:59:15
00
nie že pravdu maju aj tí druhí,....ale len tí druhí

Kedze si ma argumentacne udolal ukoncujem s tebou diskusiu na tuto temu;o).
Btw mam potvrdene, ze ak dam dole magnet motor sa vypne, takze toto nie je cesta.
A este pre niekoho kto mi sem daval odkaz na zmenu priemeru kolesa...to na novych Bafangoch uz nie je mozne. Bohuzial vsetky navody, kedze ide o vyvijajucu sa elektroniku strasne rychlo starnu a stracaju na aktualite.


Naposledy upravil flegko dňa 06.01.2022 - 13:06:35, celkovo upravené 1 krát.

06.01.2022 - 12:43:52
00
flegko napísal:
Ak by som mal odblokovany bicykel som presvedceny, ze pri mojej kondicii dokazem ist 27-28km/h pri kusok vyssom fyzickom zatazeni ako pri 25km/h, ale stale pohodlnom pre mna a zataz motora(vyuzivanie baterie) bude na rovnakom stupni ako pri tej 25km/h.


nepochopil si pointu. hoci pôjdeš +/- rovnakým výkonom aj tie 2kmh nad 25kmh, stále míňaš baterku. preto je spotreba pri odblokovanom bajku vyššia.
06.01.2022 - 12:52:22
00
nepochopil si pointu. hoci pôjdeš +/- rovnakým výkonom aj tie 2kmh nad 25kmh, stále míňaš baterku. preto je spotreba pri odblokovanom bajku vyššia.í

Tak skusim po lopate.
Idem na 25km/h a zo 100W, ktore na potrebujem (100W je pre nazornost) dodam ja 50 a motor 50, cize motor potrebuje od baterky energiu na 50W.
Pridam na 27 s odblokovanym motorom, na tuto rychlost uz treba 120W vykonu, ale ja sliapnem do pedalov a dodam 70W (pre mna stale prijemne slapanie) a motor stale dodava len 50W, cize aj z baterky si cuca rovnako stale.
Pointa je v tom kolko W viem dodat ja a kolko musi dodat motor, aby sme mohli ist rychlostou XY km/h.
Cim rychlejsie idem ty viac stupa spotreba W, napriklad na rychlost 35km/h uz treba 250W, ale ja viem dodat maximalne 100W, takze motor uz musi dat 150W a je jasne, ze baterka sa vybija rychlejsie pri 35km/h rychlosti ako pri 25, ci 27.
Cele je to o fyzicke a prevodoch. Ako som pisal inde na svojom HT mam 32-11 a je pre mna uz tazke udrzat rychlost cez 30km/h aj ked fyzicky na to mozno mam. Pri cca 33km/h uz zacina byt pomer sily a kadencie dost neunosny pri mojej fyzicke. Pohodlne slapanie po rovina mam medzi 25-30km/h.
Na e-bikeu mam vsak 38-11 a pri takomto pomere na HT by som dokazal ist rovnako pohodlne pri 30-35km/h. Mam odskusane, ze som na rovinke ak mas vpredu 34-11 je to viditelny rozdiel oproti 32-11 a na takomto prevode viem utiect "sam pred sebou". Aj preto zvazujem vymenu 32 za 34 na HT.
Cize e-bike ma 38-11 + asi sprevodovany motor a dokaze ma v pohode potiahnut aj na tych 30-40km/h bez vacsej namahy, kedze ja mu viem dodat stale gro tej sily. Cim menej mojej prace tym viac spotreba energie z baterie to je jasne.
Ale ziaden zazrak pri 25km/h sa nekona, ze je tam hranica za ktorou sa spotreba nejaku prudko zvysuje z lineranej na exponecialnu a pod (mozno nad tych 30km/h zacne prudsie stupat spotreba energie na 1km/h prirastku rychlosti). 25km/h bolo zavedene len z politickych dovodov a nema s fyzikou nic spolocne a ako bolo povedane pri odstraneni limitu sa pre motor nic nemeni...sw dalej kontroluej teplotu, vykon, kadenciu a pod....proste rozdeluje energiu akoby siel nizsou rychlostou.
Opakujem...jedine co sa pri vyssich rychlostiach meni (cize nie pre 25km/h) je pomer energie, ktoru dodam ja vs energia z motora a cim vyssia rychlost tym vacsi nepomer v moj neprospech.


Naposledy upravil flegko dňa 06.01.2022 - 16:50:58, celkovo upravené 1 krát.

06.01.2022 - 13:31:46
00
"Pridam na 27 s odblokovanym motorom, na tuto rychlost uz treba 120W vykonu, ale ja sliapnem do pedalov a dodam 70W (pre mna stale prijemne slapanie) a motor stale dodava len 50W, cize aj z baterky si cuca rovnako stale."

sám si si odpovedal. mínaš pri rýchlosti nad 25kmh energiu z baterky? mínaš. zbytočne sa tu bude preberať teória čo keby a aké prevody, jazda nad 25kmh so zapnutým motorom míňa energiu. nechápem čo sa na tom nedá nechápať
06.01.2022 - 13:48:59
00
keyboard_arrow_up