Nad tou hybridnou toyotou som zacal rozmyslat lebo sa mi nechce ist do oturbenych maloobjemovych benzinov. S bicyklami taky motor na dialnici zerie aj travu pri ceste. Zlozite to je ako diesel a ma to vacsiu spotrebu a emisie. A cenovo o 20% viac na palive ako diesel.
Tak preto som sa pozrel aj na tu Toyotu - zial, ani tam nie je spotreba na urovni dieslu, aj ked sa k tomu blizi najviac.
Moj prvy prispevok na tuto temu bol o tom, ze sa mi zda (ale neviem isto), ze Corolla hybrid zlacnela - ked sa tu pisalo, ze vsetko zdrazuje.
Ale budem ekologicky - este nejaky cas vydrzim so starym autom. Dufam, ze este rocik-dva podrzi.
Podla mna cakas od hybridu prilis. Ak tri stvrtiny km robis na dialnici, tak az tak zasadna uspora na palive nebude kedze na dialnici sa hybrid zapaja malo. Skus vypatrat realnu cisto dialnicnu spotrebu, az potom hodnot tu usporu na palive. A co sa tyka maloobjemovych benzinov, tak rozhodne nie su zlozite ako diesel. Este kym nebolo AdBlue, tak by som povedal, ze boli moderne diesle vychytane a spolahlive, a to aj napriek casticovym filtrom. Ale s nastupom AdBlue si uz tak isty nie som. Neviem ako spolahlive su AdBlue systemy od VW, ale pri PSA je riziko zlyhania snad vsetkeho v AdBlue okruhu (cerpadlo, sonda NoX, vstrekovac). A ked zacne tiect vstrekovac, moze zaniest katalyzator aj casticovy filter. A fakt neviem aka je uspesnost ich cistenia. Je celkom realne mozne, ze sa to nebude dat a bude sa musiet kat s filtrom vymenit. A to nie je za 50 eur. Cize benzinaky su z tohto pohladu podstatne menej rizikove. A ani o problemoch so vstrekovacmi paliva v benzinakoch som nejak zatial nepocul aj ked mozno obcas nastanu, zato pri diesloch su tie problemy vstrekovacov skor otazkou casu. Samozrejme nie pri najazde 100k. A aj buducnost je zhovievava viac k benzinu zda sa, takze pri kupe auta s vyhladom na 10 rokov a viac je dobre zvazit aj toto. Jasne, cena paliv pojde hore. Ale poznas to s tou opicou a bananmi...
A pisal si, ze do Toyoty by si dal bajky do auta, takze nerozumiem tej uvahe o vyssej spotrebe pri turbobenzine, pri ktorom by si ich dal na strechu. Ale nemyslim, ze to bude az tak horuce s tym zvysenim. Pri ustalenej rychlosti vedia byt aj turbobenziny celkom efektivne.
P.S. Lacnejsie uz auta nebudu a Euro 7 (dalsie zdrazenie) sa blizi...