Elektrikari sa hadaju
Zmatok vnasa najma
clxno1 svojim nestandardnym chapanim urovne dopomoci v absolutnych a nie % cislach. Vyrok
"Motoru, resp. baterke je jedno, ci ides 25 alebo 35 km/h, pokial dodava tu istu pripomoc." je v zakladnom chapani % urovne dopomoci samozrejme nezmysel - pokial teda nenarazame na horne limity motora (umele alebo realne).
Aj ked
ebike nemam, zijem v tom, ze pripomoc sa primarne nastavuje v % (kolo % z tvojej sily resp. vykonu ) ti pridava motor navyse + sekundarne sa da obmedzit horny limit pripomoci. Aj ked co vsetko sa da konfigurovat na jednotlivych typov motorov neviem, ale nemalo by to byt extra odlisne.
Btw. na limit 250W zabudnite
, Napr. udavany moment 70NM je schopny motor stale dat aj pri beznych cyklo otackach 80rpm, co znamena, ze
vykon motora je vtedy 590W.
Tabulkovych 250W sa vraj legislativne splna softverovym obmedzovanim vykonu (otazne je ci naozaj) podla nejakej nemeckej normy, ze priemerny vykon motora za pol hodinu nesmie presiahnut 250W.
Ono inak by si asi tazko mohol dat napr. 80kg biker s vykonom 3W/kg viac ako cca. 100% uroven dopomoci.
Nie je to moja salka kavy, ale co viem rozdiel trenovanosti si bikeri pomeriavaju vo W/kg , najlepsi borci tusim dosahuju az 6+W/kg, ale neviem ci dlhodobo. Kludne ma opravte/doplnte.
Takze ak mame 2 rovnako tazkych, ale rozne trenovanych cyklistov slapajucich na optimalnych cyklo otackach (cca. 80rpm), ten trenovanejsi s vyssim vykonom bude teda viacej "dupat do pedalov" = ma zaradeny tazsi prevod, ide rychlejsie, prejde viacej.
Ak by mali obaja ebike a nastavenu pripomoc 50% a nenarazame na ziadne obmedzenia vykonu motora, alebo rychlostne, tak samozrejme ten rychlejsi by zaroven aj minul viacej baterky.