Zvyknem si na to, ci ani nie? Lebo podla mna nie. Z cestaku som zvyknuty na tych 30-35, z mojho 29" HT zase na tych 25-30 (mam tam 32T, takze nad 30km/h sa to uz udrziava tazko) a na e-bajku hoci mam lepsie prevod (38T) ta vaha robi svoje a tahat nad 25km/h je uz namaha pri tej vahe.
Viem aka je legislativa a ze a tom nic nezmenim(e), skor ma zaujima, ci je vobec niekto kto jazdi trosku viac, presuva sa po nudnych asflatoch a odolal pokuseniu ist rychlejsie ako 25km/h.
Kedze si ma argumentacne udolal ukoncujem s tebou diskusiu na tuto temu;o).
Btw mam potvrdene, ze ak dam dole magnet motor sa vypne, takze toto nie je cesta.
A este pre niekoho kto mi sem daval odkaz na zmenu priemeru kolesa...to na novych Bafangoch uz nie je mozne. Bohuzial vsetky navody, kedze ide o vyvijajucu sa elektroniku strasne rychlo starnu a stracaju na aktualite.
nepochopil si pointu. hoci pôjdeš +/- rovnakým výkonom aj tie 2kmh nad 25kmh, stále míňaš baterku. preto je spotreba pri odblokovanom bajku vyššia.
Tak skusim po lopate.
Idem na 25km/h a zo 100W, ktore na potrebujem (100W je pre nazornost) dodam ja 50 a motor 50, cize motor potrebuje od baterky energiu na 50W.
Pridam na 27 s odblokovanym motorom, na tuto rychlost uz treba 120W vykonu, ale ja sliapnem do pedalov a dodam 70W (pre mna stale prijemne slapanie) a motor stale dodava len 50W, cize aj z baterky si cuca rovnako stale.
Pointa je v tom kolko W viem dodat ja a kolko musi dodat motor, aby sme mohli ist rychlostou XY km/h.
Cim rychlejsie idem ty viac stupa spotreba W, napriklad na rychlost 35km/h uz treba 250W, ale ja viem dodat maximalne 100W, takze motor uz musi dat 150W a je jasne, ze baterka sa vybija rychlejsie pri 35km/h rychlosti ako pri 25, ci 27.
Cele je to o fyzicke a prevodoch. Ako som pisal inde na svojom HT mam 32-11 a je pre mna uz tazke udrzat rychlost cez 30km/h aj ked fyzicky na to mozno mam. Pri cca 33km/h uz zacina byt pomer sily a kadencie dost neunosny pri mojej fyzicke. Pohodlne slapanie po rovina mam medzi 25-30km/h.
Na e-bikeu mam vsak 38-11 a pri takomto pomere na HT by som dokazal ist rovnako pohodlne pri 30-35km/h. Mam odskusane, ze som na rovinke ak mas vpredu 34-11 je to viditelny rozdiel oproti 32-11 a na takomto prevode viem utiect "sam pred sebou". Aj preto zvazujem vymenu 32 za 34 na HT.
Cize e-bike ma 38-11 + asi sprevodovany motor a dokaze ma v pohode potiahnut aj na tych 30-40km/h bez vacsej namahy, kedze ja mu viem dodat stale gro tej sily. Cim menej mojej prace tym viac spotreba energie z baterie to je jasne.
Ale ziaden zazrak pri 25km/h sa nekona, ze je tam hranica za ktorou sa spotreba nejaku prudko zvysuje z lineranej na exponecialnu a pod (mozno nad tych 30km/h zacne prudsie stupat spotreba energie na 1km/h prirastku rychlosti). 25km/h bolo zavedene len z politickych dovodov a nema s fyzikou nic spolocne a ako bolo povedane pri odstraneni limitu sa pre motor nic nemeni...sw dalej kontroluej teplotu, vykon, kadenciu a pod....proste rozdeluje energiu akoby siel nizsou rychlostou.
Opakujem...jedine co sa pri vyssich rychlostiach meni (cize nie pre 25km/h) je pomer energie, ktoru dodam ja vs energia z motora a cim vyssia rychlost tym vacsi nepomer v moj neprospech.
sám si si odpovedal. mínaš pri rýchlosti nad 25kmh energiu z baterky? mínaš. zbytočne sa tu bude preberať teória čo keby a aké prevody, jazda nad 25kmh so zapnutým motorom míňa energiu. nechápem čo sa na tom nedá nechápať
Toto je tvoje prve tvrdenie, ktore nie je nicim podlozene. Bateria sa nad 25km/h nemina nad "ramec" pokial si nemyslel tym ramcom fakt, ze pri vyssich rychlostiach uz nestiha jazdec dodavat energiu a musi to doplnat vo vacsej miere prave motor/bateria.
Ale to je vzhladom na prevod a trenovanost jazdca individualne a co chcem povedat po cely cas, ze spotreba baterie pri 25km/h moze byt kludne rovnaka ako pri 30km/h pri trenovanom jazdcovi.
Ty tvrdis, ze po prekroceni 25km.h nech idem akykolvek prevod a som akokolvek trenovany uz mam proste vyssiu spotrebu.
Ja pracujem ako IT, takze z pohladu iteckara mi nedava programovaciu logiku, co sa zmeni pre riadiacu jednotku motora po prekroceni 25km/h, zeby bola zrazu prinutena odoberat viacej energie. Okrem zvysenie rychlosti sa totizto ziaden zazrak nestane.
A ak nechapes stale skus sa zamysliet preco maju profi cestni cyklisti watmetre a nepozeraju sa akou rychlostou idu. Co myslis preco?
Im nejde o to ako rychlo idu, ale kolko energie na to musia vydat...a rovnako sa na to pozera aj motor a ked mu pomaham viac zere menej z baterky to je jednoduche.
Riadiaca elektronika motora by mala fungovať tak, že čím viac tlačíš na pedále, tým viac pomáha (samozrejme max. 250W). Láme sa to pri tých 25km/h, kedy sa dopomoc znižuje až k nule (niekde pri 27km/h) . No možno sú aj iné algoritmy riadenia dopomoci, ale tento poznám ja.
bôže môj. písal som to tam predtým, aby si išiel rýchlejšie, potrebuješ vyššiu kadenciu. vyššia kadencia znamená vyššiu podporu od motora, toto naozaj ako IT nechápeš? základ je, že pri 25kmh ti motor vypne, energiu z baterky neodoberá. pri vyššej rýchlosti na odblokovanom bajku odoberá. môžeš to tu prepočítavať cez Watty a prevody a čokoľvek chceš, v reále to čo popisuješ nedosiahneš. končím túto debatu, lebo zbytočne strácam čas.
Aj ked ebike nemam, zijem v tom, ze pripomoc sa primarne nastavuje v % (kolo % z tvojej sily resp. vykonu ) ti pridava motor navyse + sekundarne sa da obmedzit horny limit pripomoci. Aj ked co vsetko sa da konfigurovat na jednotlivych typov motorov neviem, ale nemalo by to byt extra odlisne.
Btw. na limit 250W zabudnite
Tabulkovych 250W sa vraj legislativne splna softverovym obmedzovanim vykonu (otazne je ci naozaj) podla nejakej nemeckej normy, ze priemerny vykon motora za pol hodinu nesmie presiahnut 250W.
Ono inak by si asi tazko mohol dat napr. 80kg biker s vykonom 3W/kg viac ako cca. 100% uroven dopomoci.
Nie je to moja salka kavy, ale co viem rozdiel trenovanosti si bikeri pomeriavaju vo W/kg , najlepsi borci tusim dosahuju az 6+W/kg, ale neviem ci dlhodobo. Kludne ma opravte/doplnte.
Takze ak mame 2 rovnako tazkych, ale rozne trenovanych cyklistov slapajucich na optimalnych cyklo otackach (cca. 80rpm), ten trenovanejsi s vyssim vykonom bude teda viacej "dupat do pedalov" = ma zaradeny tazsi prevod, ide rychlejsie, prejde viacej.
Ak by mali obaja ebike a nastavenu pripomoc 50% a nenarazame na ziadne obmedzenia vykonu motora, alebo rychlostne, tak samozrejme ten rychlejsi by zaroven aj minul viacej baterky.
Toto je moj zachranny plan, kedze som IT najprv skusim sw upravu tak ako to robia v obchodoch a pytaju za to nekrestanske peniaze.
tak lebo aj urovne IT su rozne, 5,- Eur/h aj 25,- Eur/h