Toto isté je na Starom moste, dokonca farebne oddelené, ľudia to majú na háku. To isté Šafko smer Kamenné námestie, pri TPD na hrádzi nemajú čo chodci robiť a sú tam, Cesta mládeže od Vojenskej nemocnice smer Biely kríž, tiež tam vidno chodcov ma ceste, alebo na cyklopruhu. V okolitých lesoch, napriek tomu, že sú tam jasne vyznačené trasy pre cyklistov, nie je problém stretnúť cyklistu na trase určenej pre peších. Len v samotnej BA sa dajú nájsť desiatky prípadov, kedy na to všetci zvysoka kašlú, nepomáhajú značky, ani farebné oddelenie, ani iné povrchy.
17.01.2022 - 16:28:19
01
To sa da prevychovat jedine pokutami. Lebo ludia vidia kusok normalneho asfaltu, co nieje u nas take obvykle a uz sa tam nahrnu kociky.
17.01.2022 - 18:16:09
00
tou cyklolavkou cez Stary most az dole k TPD jazdievam velmi casto, a uz som si tam tak zvykol na tych chodcov, ze to povazujem za uplny normal :) kazdy jeden krat sa tam nejaky najde, a obcas idu aj stredom :D
ale inak viac ma trapi to, ze na Starom moste casto vidim cyklistov a kolobezkarov iducich v protismere, hlavne na tej strane blizsie k Eurovei. Vadi mi to, ale pritom chapem preco je tomu tak - lebo na BA strane obrubniky pri kolajisku brania plynulemu prechodu na spravnu stranu. Aj dnes si to tam fical jeden kolobezkar 40kmh v protismere, samozrejme ze nebude dvihat to tazke hebedo cez obrubniky.
17.01.2022 - 18:36:05
00
Na druhu stranu ma ist spodkom cez prechod a nie v protismere ale chapem ze 50m navyse je problem. Ja im neuhybam. On si to velmi rychlo rozmysli.
Uz len tych 40kmh na kolobezke je samo o seba hovoriace
17.01.2022 - 18:38:27
03
Pascalwb napísal:
To sa da prevychovat jedine pokutami. Lebo ludia vidia kusok normalneho asfaltu, co nieje u nas take obvykle a uz sa tam nahrnu kociky.

V anarchii nefunguje prevýchova. Tu jedine nekompromisné vynucovanie si svojho priestoru. Aj to tak robím už roky. Niektorí to pochopia, niektorí nie. Konfliktov som už zažil nespočet. Nefunguje ani prosba a ani upozornenie. Tak už ani nediskutujem. Buď sa uhne, alebo sa proste zrazíme. Po chodníkoch nejazdím, ale ak mi niekto vojde do cyklopruhu, tak je to čisto jeho vina. Ja toto už predvídam dopredu, takže sa viem na to pripraviť. Jedine, kde mením taktiku je pri deťoch. Tie sú z toho blbé a nemôžu za svojich rodičov, ktorý si ich nevedia ustriehnuť. Takže ruky na brzdy, spomaliť a čo najväčší odstup od nich.
18.01.2022 - 09:00:05
01
jj a potom dostanes hlasku: "Co nemozes davat pozor?! ved vidite ze su tu deti a vy tu lietate ako blazni"
a ty pozeras ze WTF?
18.01.2022 - 09:52:12
01
Jano1987 napísal:
Toto isté je na Starom moste, dokonca farebne oddelené, ľudia to majú na háku. To isté Šafko smer Kamenné námestie, pri TPD na hrádzi nemajú čo chodci robiť a sú tam, Cesta mládeže od Vojenskej nemocnice smer Biely kríž, tiež tam vidno chodcov ma ceste, alebo na cyklopruhu. V okolitých lesoch, napriek tomu, že sú tam jasne vyznačené trasy pre cyklistov, nie je problém stretnúť cyklistu na trase určenej pre peších. Len v samotnej BA sa dajú nájsť desiatky prípadov, kedy na to všetci zvysoka kašlú, nepomáhajú značky, ani farebné oddelenie, ani iné povrchy.


Práve spomenuté prípady určite nie sú príklady ideálnej infraštruktúry.

Samotný Starý most celkom funguje, lepšie by bolo (ale prvé dva body už nerealizovateľné):
- širší cyklopruh: 2 metre (prípadne 2,2m )namiesto 1,5 m. Bolo by možné predbiehanie pomalších cyklistov mimo vychádzania z cyklopruhu
- výškové oddelenie, chodník o niečo vyššie: eliminovalo by náhodné a neúmyselné vbehnutie chodcov do cyklopruhu. Len (nie "dokonca") farebné oddelenie je o ničom, ani cesty sa od chodníkov neoddeľujú len farebne, to by autá behali po chodníkoch a chodci po cestách v jednom kuse.
- prejazd cez koľaje z rampy pri Umelke: toto už bolo projekčne rozpracované, netuším, kde to stojí.

Chodník na jednej strane Štúrovej je na tie množstvá chodcov úzky.

"pri TPD na hrádzi" toto je kde?

Cesta mládeže:
Rekreačná zóna a z toho vyplývajúce väčšie množstvo ľudí, šírka chodníkov je pomerne úzka. Pomohla by zmena povrchu, aby asfaltový pás netlačil cyklistov k obrubníku ale mohli využívať celú šírku vozovky a bez problémov sa vyhnúť. Intenzita motorovej dopravy je tu minimálna, čiže by to bolo aj bezpečné.
18.01.2022 - 10:05:21
01
tr3mp napísal:
Práve spomenuté prípady určite nie sú príklady ideálnej infraštruktúry.

Samotný Starý most celkom funguje, lepšie by bolo (ale prvé dva body už nerealizovateľné):
- širší cyklopruh: 2 metre (prípadne 2,2m )namiesto 1,5 m. Bolo by možné predbiehanie pomalších cyklistov mimo vychádzania z cyklopruhu
- výškové oddelenie, chodník o niečo vyššie: eliminovalo by náhodné a neúmyselné vbehnutie chodcov do cyklopruhu. Len (nie "dokonca") farebné oddelenie je o ničom, ani cesty sa od chodníkov neoddeľujú len farebne, to by autá behali po chodníkoch a chodci po cestách v jednom kuse.
- prejazd cez koľaje z rampy pri Umelke: toto už bolo projekčne rozpracované, netuším, kde to stojí.

Chodník na jednej strane Štúrovej je na tie množstvá chodcov úzky.

"pri TPD na hrádzi" toto je kde?

Cesta mládeže:
Rekreačná zóna a z toho vyplývajúce väčšie množstvo ľudí, šírka chodníkov je pomerne úzka. Pomohla by zmena povrchu, aby asfaltový pás netlačil cyklistov k obrubníku ale mohli využívať celú šírku vozovky a bez problémov sa vyhnúť. Intenzita motorovej dopravy je tu minimálna, čiže by to bolo aj bezpečné.

Cesta mládeže sa má tiež rekonštruovať. No momentálne sa rieši úsek Snežienka - Železná. Červený most - Železná pôjde na rad tak možno za 2 roky pri optimistickom pláne. Budeme radi ak opravia tento rok aspoň tankodrom medzi Ž - S.
18.01.2022 - 10:09:49
01
tr3mp napísal:
...
Cesta mládeže:
Rekreačná zóna a z toho vyplývajúce väčšie množstvo ľudí, šírka chodníkov je pomerne úzka. Pomohla by zmena povrchu, aby asfaltový pás netlačil cyklistov k obrubníku ale mohli využívať celú šírku vozovky a bez problémov sa vyhnúť. Intenzita motorovej dopravy je tu minimálna, čiže by to bolo aj bezpečné.


Hmm, podla mna maju pesi luxusne vela priestoru na pohyb, turisticky chodnik nad a pod Cestou mladeze, asfaltovy chodnik popri Ceste mladeze... na kazdy smer asfaltoveho chodnika sa zmestia min. 2 ludia. Este keby tak si tak ludia na to zvykli, ist tym spravnym smerom na spravnej strane.
18.01.2022 - 10:16:54
03
tr3mp bude to dlhšie, kto nechce, nemusí čítať.

Starý most:
Nie je až tak problém. Je tam síce cyklopruh, ale stále to má profil promenády, teda treba trpezlivosť a zbytočne nepretekať. Ešte nikdy sa mi nestalo, že by som sa tam za niekým zdržal viac ako pár sekúnd. Keby tam bol širší cyklopruh, tak zase pôjdu 2 cyklisti vedľa seba, zákon to umožňuje, navyše stačí sa pozrieť vedľa na hrádzu, teda reálne by sa tým nič nevyriešilo. Nejaké stavebné oddelenie načo? Ozaj chcem mať všetko oddelené? Už vidím ako by Cyklokoalícia a podobne kvičali, keby sa tam dal obrubník, že aké to je nebezpečné + nedalo by sa predbiehať. Náhodné a neúmyslené vbehnutie neexistuje, aj keby bol farboslepý, musí si to všimnúť. Navyše, na Štúrovej to tak je spravené a nepomáha to. Zase nemiešajme autá z cyklistami, je to niečo úplne iné. Jeden z dôvodov, prečo to tak aj je, chodník aj samotná cesta sú spádované k sebe, keď prší, aby tam voda stekala a preto sú tam kanále, nech to má ako odtekať (osobne som za prerobenie vpustov na štýl ako majú v USA, ten oceľový dekel, či betónový je menej problematický ako súčasť chodníka, než ako súčasť cesty, aj pre cyklistov. V Londýne sa napríklad vo veľkom prechádza na to, že cesta aj chodník sú v rovnakej výške z dôvodu bezpečnosti, je tam len nakreslená čiara. Používa sa to hlavne v obytných zónach. Na jednej strane to učí chodcov držať sa na svojej strane cesty a pre šoférov je to psychologická brzda. Znie to ako blbosť, ale reálne to funguje. Preto napríklad aj na veľa cestách nemajú vyznačenú stredovú čiaru. Ak vidíte auto v protismere, automaticky sa viac posuniete na svoju stranu, zároveň je to psychologická brzda, že podvedome ste obozretnejší. Vidno to bolo napríklad pri Prístavnom moste, pri tej "nešťastnej" trafostanici, alebo čo to je. Kým tam nebola stredová čiara, ľudia tade jazdili opatrnejšie, je tam stredová čiara, jazdia rýchlejšie, lebo vidia, že toto je môj pruh a nemá tam kto robiť. Podobných situácií ako šofér auta je obrovské množstvo, že poriadne nevidíte do zákruty. Teda musíte spomaliť, to isté platí aj pre cyklistov, od toho tam tie brzdy sú. Či sa to niekomu páči, alebo nie.
Čo sa týka tej časti pri Umelke, zase je to o nedisciplinovasti ľudí, nič viac, nič menej. Pravidlá ako sa prechádza cez prechod sú dané zákonom dokonca. Či je, lebo nie je Štúrova úzka na 1 strane je irelevantné. Reálne to je len problém len pár dní do roka aj to len na krátky čas. Je to možno nepríjemné, ale ulice nie sú nafukovacie. Je to len o ohľadlplnosti.

TPD/pri hrádzi
Mala, tam byť čiarka. Časť od Chorvátskeho ramena po TPD a hore na Starý most je to vyriešené asi najlepšie ako sa dá. Ale proste ľudia to ignorujú. Zase sme pri neznalosti/ignorácii. Chýba ohľadlplnosť.

Cesta mládeže:
Chodník je dosť široký, aby vedeli ísť pohodlne 2 ľudia vedľa seba. Problém je ten, že sa nerešpektuje nejaký smer, každý si chodí po strane ako sa im chce. Keby sa chodilo len po pravej strane, je problémov menej. Navyše všade okolo sú desiatky lesných cestičiek okolo, aj rovnobežných s tou cestou a nemusia vôbec prísť do styku s autom, či cyklistom. Aj tá asfaltová cykločasť je dosť široká pre 1 cyklistu. Netreba zabúdať, že v dolnej časti je to stále cesta a chodia tade autobusy. Ak cyklista pôjde po tom svojom asfalte, tak vďaka kockám počuje prichádzajúce vozidlo vďaka tomu tomu ich môže vozidlo bezpečne obehnúť stredom, aj keď by išli v oboch smeroch cyklisti. Je to len po bufet Železná studnička, teda v mieste, kade sa hýbe najviac ľudí. Je to len nejak cca 2,1km. Plní to teda aj ochrannú a upokojujúcu funkciu.
18.01.2022 - 19:57:43
00
Toto mas niecim podlozene, alebo iba vlastny nazor?

'Vidno to bolo napríklad pri Prístavnom moste, pri tej "nešťastnej" trafostanici, alebo čo to je. Kým tam nebola stredová čiara, ľudia tade jazdili opatrnejšie, je tam stredová čiara, jazdia rýchlejšie, lebo vidia, že toto je môj pruh a nemá tam kto robiť.'
18.01.2022 - 21:06:38
01
media.tenor.com
18.01.2022 - 21:15:41
02
https://www.bbc.com/news/uk-35480736 aj cyklista je len vodič, základná psychológia platí rovnako.

Edit: Ak ani to nestačí, existuje Google, stačí pohľadať. Prednášky, na ktorých som bol a hovorilo sa o tom som si nenahrával.


Naposledy upravil Jano1987 dňa 18.01.2022 - 21:20:16, celkovo upravené 1 krát.

18.01.2022 - 21:17:39
00
Esteze vymysleli Lane assist v autach. Teraz to mozu vyhodit lebo psychologia 😁
18.01.2022 - 21:20:13
01
(odpoved bude, ze to je aktivne az od XY km/h a tak rychlo sa oredsa v zastavanej oblasti nejazdi 😏)

luky64 :) vidis, nebolo take dlhe, do stratena - uz sa fakt nedam vyprovokovat k spusteniu rozbusky.
42 je tiez univerzalna odpoved na vsetky otazky ;)
18.01.2022 - 21:28:58
01
keyboard_arrow_up