Mam motor Bafang ktorý nemá torzny spínač . Na pohon potrebuje pohyb pedalov. Ma ukazovatel spotreby energie vo watoch. Takže pri minimalnej pomoci a rýchlosti 20km ukazuje 500w. Ale s pomocou 250W. Takže keď odblokujem limit (dá sa to jednoducho po zadaní kodu) a nastavim 40 km s mximalnou pomocou ktoru ja v mojom veku 70 rokou a vahou 100kg je spotreba700W. Takže motor z vypnutym limitom ma spotrebu podla pomoci. Je pravda že to som len skusal lebo už nevládzem a som zavisly na energie z baterky, tak si setrim batreku do kopcov.
21.01.2022 - 10:17:59
00
Ja mám odblokované do 99,9km/h. Je to super a ťahá to ako divé, ale reálne to je samozrejme prehnané. Moc to človek nevyužije len niekde po cestách ked chce isť viac ako 25km/h.
21.01.2022 - 13:49:07
00
A co závislost otáček motoru. Přece pokud motor více točí tak více žere. Jako laik si myslím že pokud se projede stejná trať 25km a 32km tak jezdec s rychlostí 25 dojede dal.
27.01.2022 - 09:58:31
02
Presne tak, a ak pôjdete na ňom rýchlosťou 12 km/h, tak dojazd bude ešte väčší no a v prípade, že riešite najefektívnejší dojazd, tak odporúčam tlačiť vypnutý ebike = neobmedzený dojazd a batéria bude mať stále pôvodnú zostatkovú kapacitu, ako pred zahájením "jazdy".
27.01.2022 - 13:21:46
03
Pri odblokovanom e bike, rýchlosť vybitia batérie bude závisieť od hmotnosti jazdca, počasia, použitej výpomoci a od náročnosti terénu. Náročnosť terénu mení aj dojazd pri akejkoľvek výpomoci.
27.01.2022 - 14:00:54
00
A co závislost otáček motoru. Přece pokud motor více točí tak více žere. Jako laik si myslím že pokud se projede stejná trať 25km a 32km tak jezdec s rychlostí 25 dojede dal.

Na prvy pohlad logicka uvaha, ale s chybickou...otazky su len podruznym parametrom.
Spotreba motora je vo W, kolko W motor zerie, tolko ubuda z baterie. S otackami to nema az taky suvis, zober si ake mas otacky v prudkom kopci a kolko to zerie z baterky v porovnani s rovinou.

Na posun o rychlost XY potrebujes urcite mnozstvo W.
Zvysok je jednoducha matika.
Na 25km/h potrebujes 200W napriklad. Ty dodavas 100 a motor zvysnych 100. Zmenou prevodu, ci kadencie, ale sily vsak tento pomer vies zmenit...ty dodavas 50W a motor 150W.
Podotykam, ze stale ides 25km/h, ale zrazu mas vyssiu spotrebu baterie.
Takze paradoxne moze nastat situacia, ze pri 32km/h mozes mat nizsiu spotrebu baterie ako pri 25km/h, pretoze tvoje telo dodava k tomu pohybu viac W.

Pri odblokovanom e bike, rýchlosť vybitia batérie bude závisieť od hmotnosti jazdca, počasia, použitej výpomoci a od náročnosti terénu. Náročnosť terénu mení aj dojazd pri akejkoľvek výpomoci.

K tomuto asi nie je co dodat.
27.01.2022 - 14:01:04
01
Ale je čo dodať...

Pretože to najpodstatnejšie si nespomenul, a to je režim podpory... Pretože TEN má najväčší vplyv na spotrebu motora/vybíjanie batérie... Nie kadencia, nie prevod, nie torzný tlak... Bez zmeny režimu asistencie sa totiž nikdy nestane to, čo píšeš - že pomer 100W/100W sa len zmenou prevodu, či kadencie zmení na 50W/150W... Motor (vybavený torzným snímačom) totiž VŽDY znásobuje moment nameraný torzným snímačom (TS), prednastavenou percentuálnou hodnotou... Takže keď založíš ľahší prevod a vyprodukuješ nižší výstup z TS, pomer medzi týmto výstupom ("silou jazdca") a asistenciou ostane zachovaný, motor Ti nezačne len tak z ničoho nič dodávať vyšší výkon, potrebuješ na udržanie tej istej rýchlosti prepnúť vyšší režim asistencie... Pretože nižší výstup z TS (nižší tlak na pedál) = nižší výkon motora = nižšia spotreba... A platí samozrejme aj opačne... Preto paradoxne tí, čo obľubujú ťažké prevody a nižšiu kadenciu (pričom si myslia, ako tým tomu motoru pomáhajú), vybijú baterku skôr, než "ľahkonohí frekvenčáci"... Pri tom istom režime asistencie samozrejme...
27.01.2022 - 14:33:14
03
flegko opäť celé zle. motor dáva jazdcovi podporu v % ním vyvinutej sily, námahy, výkonu, vyber si čo sa ti hodí. čiže keď má režim ECO podporu dajme tomu 60% a ty mu dáš 200W pri 24kmh, motor ti dá k tomu 120W. na to aby si šiel 30 kmh potrebuješ povedzme 300W, motor ti dá opäť 60% a to je už 180W. to čo píšeš, že ty mu dáš pri vyššej rýchlosti väčší výkon a on ti dá menší ako pri nižšej rýchlosti neexistuje v tejto galaxii. výsledok je, že čím vyššia rýchlosť, tým vyššia spotreba baterky.
27.01.2022 - 16:18:15
00
Sorcerer rezimy nie su nastavene na % sily, ale opat na waty. Ked mam 250W motor u mojho Bafangu a mam 5 rezimov podpory je to o tom, ze na 1 mi da motor max 60W (uvadzam priklad skutocne cisla nepoznam), na 2 120W, na 3 200, na 4 250W a na 5 az 500W v spicke.
Ked sa pozries na programovanie starsich Bafangov udaval si tam % pri jednotlivych stupnoch asistencie a tie % sa pocitali k menovitemu prudu, ktory motor dostaval.
Napatie je tam stale rovnake a vykon sa rovna napatie x prud.
Vela ludi u Bafangov tvrdi, ze rozdiel medzi 3, 4 a 5 nie je citit a ja to mozem potvrdit za tych par stoviek km co som na tom nabehal a je to podla mna prave o tom, ze uz na 3 dostavas pri lahkej zatazi z toho motora maximum a vyssie rezimy sa prejavia az tam, kde treba ist za hranicu vykonu motora. Je uplne zbytocne ist napriklad po rovine na 4, ci 5, pretoze viac ten motor aj tak neda.
Neviem, ci uz na 4 sa ide cez 250W ak treba alebo sa povoleny vykon prekracuje az na 5.
Bosch oznacuje svoje rezimy ako turbo a kto si pamata napriklad ranne casy PC vie, ze na bednach bolo tlacitko turbo, ktorym sa procesor pretaktoval na 100% svojej frekvencie.

Nazgul nie som si celkom isty, ci to co tvrdis je pravda, pretoze toto je velmi tazko dokazat/vyvratit pokial by si nemal priamo na motory watmeter. On na Bafangoch nejaky graficky je, ale z neho sa da prd vycitat, cisla by boli v tomto pripade presnejsie. Bolo by zaujimave sledovat takyto bicykel na valcoch ako sa sprava pri rovnakej rychlosti a roznych prevodovovych pomeroch.
Okrem krutiaceho momentu sleduj aj otacky pedalov a pomoc vypocitava aj z tohoto udaju, kdezto ty tvrdis, ze zalezi len na momentaku, co sa mne nezda. Ty pracujes v obchode mas viacej skusenosti, takze vies, ze pri Bafangoch sa nastavoval napriklad angular pedal speed alebo current and stop decay, keep current a pod.


Naposledy upravil flegko dňa 27.01.2022 - 17:50:28, celkovo upravené 1 krát.

27.01.2022 - 17:00:28
00
Ebajk sa odblokváva preto, aby ste nemuseli nad 25kmh ťahať vlastnou silou. Všetky watty, ktoré dodá motor nad tých 25kmh, je spotreba naviac.
27.01.2022 - 17:05:40
00
Shimano, Bosch, Yamaha sú na %, nie na W, ale to nič nemení. na tvojom Bafangu by si si musel 2. režim nastaviť slabší ako 1. aby si dosiahol čo popisuješ, čo je samo o sebe dosť nelogické. ale ani to v reále asi nepôjde, lebo ťahať ťažký ebajk rýchlosťou 30kmh so slabšou podporou ako pri 24kmh bude dosť problém ak nemáš nohy ako Sagan

stevo9 vieme, to len kolega tuto si furt ide svoje
27.01.2022 - 17:09:18
01
Shimano, Bosch, Yamaha sú na %

Percento je vzdy pomer niecoho k niecomu. Snazil som sa ti vysvetlit, ze v konecnom dosledku sa vzdy dostanes na W, pretoze 20% (je jedno u koho) znamena 20% z menovitej hodnoty prudu.
Ak mas menovitu hodnotu 18A je 20% z toho 3.6A, Po vynasobeni napatim dostanes vykon vo W, ktory ti maximalne motor poda.
27.01.2022 - 18:21:52
10
to je v poriadku, ale čo to má s tým, že na odblokovanom bajku sa míňa baterka pri rýchlosti nad 25kmh a na neodblokovanom nie? posledný krát opakujem, odblokovaný bajk má vyššiu spotrebu, nech to prerátavaš cez čokoľvek. činnosť motora nad 25kmh potrebuje energiu z baterky, či ti motor dá 5W, alebo 300W.
27.01.2022 - 18:41:47
01
Ahojte, ja som už viac krát písal, že mám odblokovaný ebike. 25 km/h je po ceste nezmysel. Podľa mňa by to malo byť aspoň 35 km/h. V teréne som odblokovanie nikdy nevyužil, lebo " letieť " po lesnej ceste 35 m/h je dosť na hrane. Niekde som už čítal, že sa to dá pri niektorých motoroch softvérovo nastavovať .
28.01.2022 - 11:51:05
01
Jazdím na odblokovanom Shimane. Tých 25 km/h je po rovine fakt málo. Batéria sa vybíja o niečo málo viac ,ale iba z dôvodu , že napr. v miernom zjazde kde šlapem 35 km/h a podporu ani nepotrebujem, motor stále beží.
A dajte bacha na unlockery a všetky neshimanovské appky. Už cca pol roka ich vie E-tube V4 a V5 odhaliť a neuznajú vám reklamáciu.
30.01.2022 - 19:30:58
00
keyboard_arrow_up