Je velky rozdiel ked ma bicykel pevne osky kolies a rychloupinacie? Kde je to najviac citit ?
08.02.2022 - 07:45:40
00
pozitiva pevnej osi:
- omnoho vyssia presnost a opakovatelnost polohy zalozenia kolesa do ramu
- zabranuje poskodeniu dosadacich ploch ramu v dosledku nespravne ulozeneho alebo nedostatocne utiahnuteho rychloupinaku (vid obrazok)
- tuhost spojenia je o nieco vyssia vzhladom na presnejsie ulozenie osi v rame

Prílohy:

20220208_075635.jpg
20220208_075635.jpg 317.17 KiB thumb_up0thumb_down

08.02.2022 - 08:04:42
00
a co sa tyka pohodlia jazdy, vykonu ?
08.02.2022 - 08:34:49
00
nesranduj resp. nerozumiem otazke :) -> ulohou pevnej osi alebo QR je co najpevnejsie spojit osadenia naboja s ramom bicykla...
08.02.2022 - 09:00:31
04
Ide mi skor oto ci ma zmysle investovat cca o 100e viac za bajk ktory ma pevne osky, ostatne je cca rovnake. Aby sa mi nestalo ako uvadzas hore ze po 1000km po nespevnenom terene bude oska na odpis pripadne budem ram poskodeny a podobne. Islo mi skor o tuto skusenost :)
08.02.2022 - 09:31:09
00
Nad QR by som v dnešnej dobe už ani neuvažoval...
08.02.2022 - 09:36:24
19
c87 napísal:
Ide mi skor oto ci ma zmysle investovat cca o 100e viac za bajk ktory ma pevne osky, ostatne je cca rovnake. Aby sa mi nestalo ako uvadzas hore ze po 1000km po nespevnenom terene bude oska na odpis pripadne budem ram poskodeny a podobne. Islo mi skor o tuto skusenost :)

ak to ma byt bicykel do terenu CX alebo drsnejsieho a ma byt na kotucovych brzdach tak sa urcite z dlhodobeho hladiska oplati investovat do modelu s pevnymi osami...
08.02.2022 - 09:44:12
02
pri 11sp a 12sp a kotúčových brzdách je pevná os na nezaplatenie podľa mňa. Už len dostupnosť lepších nových nábojov a kolies bude lepšia... Výrobcom čo dávaju 12sp radenie a kotučove brzdy na QR by som dal facku najradšej. Treba sa porozprávať so servisákmi jak moju radi QR na 1x12 systémoch :-)
08.02.2022 - 10:00:35
01
Presne tak, pevné osy sú dnes úplný základ. Určite sa oplatí si priplatiť za bike, ktorý ich má. Pamatám si tých cca 10r dozadu na RU. Nech si tie kolesá ako koľvek dobre osadil, vždy sa po čase mierne pohli, jasné, že to boli mikrometre, ale to stačilo na to, aby šúchal kotúč a iné dôsledky. Jednoducho v dnešnej dobe bike, ktorý je aspoň trochu na úrovni musí mať pevné osy.
08.02.2022 - 10:15:19
01
Cert nam bol dlzen tieto na toleracie citlive jednoplackove systemy :lol:
08.02.2022 - 10:15:28
03
veru veru ... staré 3x6-8 systémy boli just enough a boli blbuvzdorné
08.02.2022 - 10:31:35
03
mne zas ten prešmyk, ale že vobec nechýba ani na gravli :-)
08.02.2022 - 10:46:39
05
ale ja tiež jazdím jedna niečo systéme a zrejme ho dám aj na druhý bike ...
08.02.2022 - 10:48:46
00
Ak kotúčové brzdy, určite len pevné osky. Nad iným by som ani nerozmýšľal.

Mal som Koyuk 1.0 2019, ešte na Sore. Odhliadnuc od toho, že som mal asi vadný kus, spĺňal všetko, čo som od gravelu požadoval. Zase nepoužíval som ho do terénu, kde už bežne ľudia jazdia MTB, či full.

Ja som tiež zástanca dvojprevodníka na gravel.
08.02.2022 - 10:53:02
00
peniakfoto napísal:
mne zas ten prešmyk, ale že vobec nechýba ani na gravli :-)

Tak to asi gravel príliš nepoužívaš na rýchle presuny po asfalte, alebo?
08.02.2022 - 11:28:37
00
keyboard_arrow_up