imajoros: napisal si "Predna brzda bude vzdy lepsie brzdit. Jednak mas vpredu vacsi kotuc ako vzadu (180/160) a dalsia vec je, ze vacsina tvojej vahy je sustredena vzadu."
Z toho mne plynulo, ze asi nevies, preco predna brzda principialne ma lepsi efekt pri brzdeni /smerom dopredu, udava sa 80 vs 20 tusim/. Pre zjednodusenie som napisal, ze tazisko je uprostred, co nie je, ale je medzi oskami kolies, co je skoro to iste pre ucely toho, co som pisal /pre porovnanie/. Ci sa tazisko/vaha posuva , alebo nie, je v tomto pripade nepodstatne.
Dalej stale pises to iste , ze vdaka vacsej vahe vzadu je predna ucinnejsia. Predna brzda nie je ucinnejsia kvoli tomuto. Tak asi tie zaklady predsa len potrebujes., ak sa nemylim. Ako som pisal, je lahsie tahat, ako tlacit. Apropo, vaha sa pri brzdeni nikam nepresuva. Nema preco
/ak zanedbame zanorenie vidlice/.
Skusim to vysvetlit polopatisticky. Zasekni predne
koleso a skus
bajk tlacit dopredu na asfalte s takto zaseknutou brzdou. A potom ho skus s touto zaseknutou brzdou tahat (dozadu). Co pojde lepsie
/napr. na lade prakticky rozdiel nezaznamenas, to je tiez kvoli tomu./ Je to rozklad vektorov sil posobiacich na teleso, ktore stoji na pevnej podlozke , plus daky zakon newtonov, ale ako pisem, uz je to davno
Mozno sa mylim, nebudem sa hadat, ale v kazdom pripade, ale
olej na platnickach na prednej brzde sposobuje vyrazne horsi brzdny ucinok ako zadna
Inak kvalitu brzd testujem aj tak, ze v prudkom dolekopci brzdim len zadnou. Podla toho ako dobra je, vydrzi, alebo aj nie