Co som nasiel na nete ma to trvat 2 roky, investuju do fabriky na vyrobu bikov a cf ramov, nikde ale nepisu celu vyrobu. Kazdopadne ako pises, je problem zohnat ludi.

Vyuziju to na dalsie zdrazenie bikov :-)), ochvilu bude lacnejsie kupit Golfa ako bike ?. U Dacie to uz tak je :-)))

Nech mi nikto nehovori, ze napr taky ram Yeti SB115 za 3600 euro sa neda vyrobit v EU s dostatocnou marzou bez nutnosti zvysit cenu.
20.02.2022 - 22:02:58
03
Hack3r napísal:
Logiku to ma kedze azijsky robotnici uz nie su lacny ako kedysi a doprava do Europy a dalej z Ciny je uz drahy špás.

V Taliansku pracuje asi najviac číňanov z celej EU ;)
21.02.2022 - 06:26:13
02
to sme zistili v marci 2020 :)
21.02.2022 - 07:54:14
05
tomasspura napísal:
Co som nasiel na nete ma to trvat 2 roky, investuju do fabriky na vyrobu bikov a cf ramov, nikde ale nepisu celu vyrobu. Kazdopadne ako pises, je problem zohnat ludi.

Vyuziju to na dalsie zdrazenie bikov :-)), ochvilu bude lacnejsie kupit Golfa ako bike ?. U Dacie to uz tak je :-)))

Nech mi nikto nehovori, ze napr taky ram Yeti SB115 za 3600 euro sa neda vyrobit v EU s dostatocnou marzou bez nutnosti zvysit cenu.

Resp oprava, v USA, nie EU :-)
21.02.2022 - 08:09:05
00
Minimálne najvyššie rady Canyonu a Treku sú vyrábané v Číne http://www.questcomposite.com/business-sport.php

K tej automatizácii výroby na osekanie nákladov na platy zamestnancov som zase skeptický ja, pri výrobe rámov sa toho veľa automatizovať nedá (v porovnaní s najmodernejšími ázijskými závodmi už vôbec nie), je to väčšinovo ľudská práca.
Ale som za to aby sa výroba postupne presúvala do Európy ak to nepôjde na úkor kvality, výrobcovia budú zdražovať tak či onak, tak nech je to aspoň vyrobené u ,,nás´´ :)
Aj Time vyrába rámy a komponenty na Slovensku, od kedy značku kúpil Rossignol a očividne to ide bez cenového navýšenia oproti rámom made in china, dokonca sú výrazne lacnejšie oproti porovnateľným ázijským rámom.
21.02.2022 - 10:22:26
00
Ľudská práca bude stále potrebná, to bude v Európe problém. Keby napríklad tu v okolí postavili takúto fabriku na karbónové rámy a komponenty, tak v podstate nepoznám človeka čo by tam mal záujem ísť makať...Mimo manažérskych pozícií - na to by som našiel kopu uchádzačov a požiadavka nástupného platu tak 5600 brutto.

Ale spomínaný Carbon Team v Portugalsku to s tou automatizáciou vidí trochu pozitívnejšie:

"Na začátku listopadu 2021 zaměstnával Carbon Team pouhých 25 lidí. "Loni v březnu jsme byli jen tři!" směje se Ozgunes. Celkově jeho firma spoléhá na výrobní linku s rozsáhlou automatizací pro sériovou výrobu. Podle generálního ředitele All Ahead Composites Christiana Gemperleina to ve skutečnosti šetří náklady. Říká, že je to všechno otázka množství. Množství, kterých jeho malá továrna ve Veitshöchheimu poblíž Würzburgu nikdy nemůže dosáhnout. Výrobní odbornost jeho společnosti nyní využívá také Carbon Team. V Portugalsku se používají prepreg vlákna společnosti All Ahead Composites. Ty jsou řezána na míru CNC stroji. Nařezaná karbonová vlákna se vloží do forem, které se následně umístí do jedné z pěti plynotěsných tlakových nádob s kapacitou devíti rámů, ve kterých se rámy následně pečou po dobu tří hodin."
21.02.2022 - 11:08:49
00
Skor by sa nasli zvaraci. O dovod viac na vzkriesenie zaslej slavy ocele. :-P
21.02.2022 - 11:20:24
01
Ľudia neradi manuálne pracujú. Otázkou je, či by sa našla aj dostatočne kvalifikovaná sila na to a či by bola adekvátne zaplatená. Len teraz je móda, že všetci chcú karbón a hliník a bicykel čo najľahší. Mať oceľový bicykel je drahá hipsterina a na okraji záujmu.
22.02.2022 - 14:15:24
01
Jano 1987 nie všetci chcú karbón alebo hliník ja osobne len titán, karbónové jedine kolesá lenže už ťažko zoženiem 26-ky????
22.02.2022 - 14:27:52
00
ale trt, drahá hipsterina je titán
22.02.2022 - 14:28:01
01
Vedie titan, ocel je v tesnom zavese.
22.02.2022 - 14:33:56
01
Ja by som prijal oceľový bike, veľmi rád, ale ceny sú šialené. Osobne sa mi veľmi páči Qayron Spyro CRMO Q, ale 2231€ a je len 1kg ťažší ako hliníková verzia, čo stojí 1983€. Rozdiel skoro 250€ v cene.
22.02.2022 - 14:43:31
00
LMS napísal:
Minimálne najvyššie rady Canyonu a Treku sú vyrábané v Číne http://www.questcomposite.com/business-sport.php

K tej automatizácii výroby na osekanie nákladov na platy zamestnancov som zase skeptický ja, pri výrobe rámov sa toho veľa automatizovať nedá (v porovnaní s najmodernejšími ázijskými závodmi už vôbec nie), je to väčšinovo ľudská práca.
Ale som za to aby sa výroba postupne presúvala do Európy ak to nepôjde na úkor kvality, výrobcovia budú zdražovať tak či onak, tak nech je to aspoň vyrobené u ,,nás´´ :)
Aj Time vyrába rámy a komponenty na Slovensku, od kedy značku kúpil Rossignol a očividne to ide bez cenového navýšenia oproti rámom made in china, dokonca sú výrazne lacnejšie oproti porovnateľným ázijským rámom.


Ja si skor myslim ze vyroba ramov sa uplne da automatizovat, problem je skor ze sa to ekonomicky neoplati lebo taka automatizacia sa ti zacina oplacat mozno pri objemoch v 10 tisicoch az 100 tisicoch vyrobenych kusov a idealne ked sa ti nemeni model/ram kazde 3 roky.

To je asi aj dovod preco motorky su relativne lacne oproti bicyklom.

Vyroba motocyklovych ramov robotom napr. (video z roku 2013)
https://www.youtube.com/watch?v=tRuqb6wquig
22.02.2022 - 16:04:05
00
Napr. si kuknite nieco o carbon weaving - v principe stroj dokaze spravit (skoro) cely ram sam....
22.02.2022 - 16:18:12
00
Dávam do pozornosti fóristov, že prišla kvapka na rozpálenú panvicu, tak berte kým je:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/sram-eagle-gx-12sp-retaz.html - 50ks
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/retaze/10-11-12-prevodov/shimano-retaz-m7100-12-kolo-126-cl-rychlospojka.html - 250ks

Zo Shimana prichádza postupne stále viac a viac položiek, najpredávanejšie 12sp veci ale tak skoro nebudú v uspokojivom počte. SRAM síce málo kusov ale aktuálne celkom široká ponuka kaziet a reťazí (ešte nejakých 5 modelov - 9-10-12sp doskladníme dnes/zajtra ráno).
08.03.2022 - 16:29:06
07

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up