lapaloma ja som vždy kritizovali ten povinný odstup 1.0/1.5m. Slušný a normálny ľudia sa tam vedeli vždy zmestiť a boli ohľaduplný. Jazdím tade pravidelne na biku, občas aj na aute. So šoférmi som tam nikdy nemal výrazný problém, väčší problém tam mám a cyklistami, ale to je tu nepopulárne. Jasne, občas sa našiel idiot, ale žiadna katastrofa. Keď sa nedalo, tak sa nepredbiehalo. Keď sa dalo, tak sa predbehlo. Proste základy slušnosti. Blbec bude jazdiť ako blbec, nech je zákon akýkoľvek. Ja ako cyklista nem problém s tým, že ma predbehne auto čo pôjde 50km/h s 50cm odstupom. Áno, poviem si, mohol nechať viac priestoru, ale budiš. Ale je tu dosť cyklistov ktorý s tým problém majú. Jazdil som na biku v Barcelone, či na Malorke a Menorke. Majú tam ten 1,5m odstup tiež, aj mestách, ale vo veľkých mestách sa na to kašle a nik to nerieši. Však keď cyklista ide 20km/h a auto 30km/h, tak ho predsa nebude to auto predbiehať s 1,5m odstupom. Chápu to aj domáci cyklisti. Keď som jazdil na Malorke, tak cyklisti jazdili vždy pekne pri kraji cesty, alebo ak bola krajnica, tak po kraknici. Keď počuli auto, ak uhli čo najviac doprava, aby ich auto mohlo predbehnúť. Tak isto aj šoféri, snažili sa byť čo najviac ohľaduplní. Ale kopa cyklistov na Slovensku, či už tu na fóre, alebo stačí si prečítať diskusie na FB sú sebestredný. JA SOM CYKLISTA, ty si šofér auta, ty máš predvídať, ty máš robiť to a hento, ty máš byť ten zodpovedný. Žiadna sebareflexia a ani ohľaduplnosť z ich strany. Pravidlá sú pre všetkých okrem mňa.

Ja ako šofér auta, keď vidím, že niekto čaká pred prechodom a za mnou je čo ja viem 10 áut, zastavím a pustím. Keď som chodec a vidím, že ide iba jedno, dve autá a za nimi nič, tak nebudem skákať na prechod, že mám nejakú prednosť, tak si ju budem vynucovať. Proste počkám kým prejdú. Základy slušnosti.

To s tým odstupom som spomínal, že teraz je to proste tak. Odsúhlasil sa 1.0/1.5m odstup, teda ho je nutné dodržiavať. Ten ochranný pruh nič nerieši, keďže aj tak treba dodržiavať ten odstup pri predbiehaní, teda za mňa je úplne zbytočný.
23.03.2022 - 10:26:52
00
Jano1987 napísal:
To s tým odstupom som spomínal, že teraz je to proste tak. Odsúhlasil sa 1.0/1.5m odstup, teda ho je nutné dodržiavať. Ten ochranný pruh nič nerieši, keďže aj tak treba dodržiavať ten odstup pri predbiehaní, teda za mňa je úplne zbytočný.


Odstup pri predchádzaní je definovaný nasledovne:
Dostatočný bočný odstup pri predchádzaní vodiča malého motocykla, cyklistu alebo chodca je spravidla najmenej 1 m pri najvyššej dovolenej rýchlosti do 50 km . h-1 a 1,5 m v ostatných prípadoch.


Ale zároveň platí:
V obci sa nepovažuje za predchádzanie, keď vozidlá v jednom jazdnom pruhu idú rýchlejšie ako v inom jazdnom pruhu.

Teda ak vodič motorového vozidla ide v obci rýchlejšie vo svojom pruhu ako cyklista v ochrannom pruhu, nejde o prechádzanie a nemožno na túto situáciu aplikovať pravidlá o odstupe platné pre prechádzanie.

Ochranný pruh má výhodu aj v situácii, že je ulica zapchatá, ale ochranný pruh zostáva voľný. Situácia minule v podvečernej špičke na Pionierskej, ochranný pruh mi umožnil relatívne bezpečný a plynulý prejazd na bicykli.
23.03.2022 - 10:37:22
02
Ako som (ne)správne pochopil, Jano vyžaduje, aby sa cyklisti dobrovoľne uhli mimo cestu v prípade keď ich chce predbehnúť auto na úzkej vozovke, kde nedokáže dodržať tých 1/1.5m. :-)

Ale teraz v rámci témy. Ako sa dá dostať čo najlepšie bezpečne mimo frekventované cesty od Prístavného mosta na Peknú cestu?
23.03.2022 - 11:02:53
00
Mimo frekventovanych ciest?
Asi len takto :lol:
https://en.mapy.cz/s/fagugunano
23.03.2022 - 11:12:01
00
Sasulnik napísal:
Ale teraz v rámci témy. Ako sa dá dostať čo najlepšie bezpečne mimo frekventované cesty od Prístavného mosta na Peknú cestu?

Hrádza popri prístavu k Malému Dunaju, cyklotrasa popri Malom Dunaji do Vrakune, potom po cyklotrase okolo letiska na začiatok Ivanky, tam po cykloceste JURAVA do Sv. Juru, kde sa odbočí na JURAVU do Rače. Račianskymi uličkami do Krasňan a si na Peknej ceste. Drvivá väčšina trasy na samostatných cyklocestičkách, zvyšok málo frekventovanými ulicami.
23.03.2022 - 11:14:34
01
user_id napísal:
Mimo frekventovanych ciest?
Asi len takto :lol:
https://en.mapy.cz/s/fagugunano

Bol si o 2 min a 33 s rýchlejší. Vidím, že sme na rovnakej vlnovej dĺžke. :D
23.03.2022 - 11:15:45
01
tiez som chcel navrhnut to iste ako vy dvaja, ale prislo mi to moc na sposob Jano1987 a jeho obrovske obchadzky :lol:
28,8 km, pritom vzdusnou ciarou je to 6 km :D
23.03.2022 - 11:22:08
01
Dík. Je to dosť obchádzka a cez Ružinov sa nedá?
Inak, ak podľa Jana, tak som čakal, že busom od Prístavného rovno do Sv. Jura a odtiaľ po cyklotrase :-)


Naposledy upravil Sasulnik dňa 23.03.2022 - 11:28:39, celkovo upravené 1 krát.

23.03.2022 - 11:26:14
01
Sasulnik napísal:
Ale teraz v rámci témy. Ako sa dá dostať čo najlepšie bezpečne mimo frekventované cesty od Prístavného mosta na Peknú cestu?


Aj takto by sa dalo. Popri Bajkalskej, Ružinovskej, cez Ostredky, Trnávku, Mierovú kolóniu, Vajnorskú, Odborársku, Nobelovu, Malé Krasňany. Trošku horšie sa prechádza z Ostredkov na Trnávku. Po severnej strane Vajnorskej je cyklotrasa https://goo.gl/maps/dDjkBS5w4e6QhP7m9, hoci takmer zaniknutá ;)
23.03.2022 - 11:28:33
01
tr3mp, veľka vďaka, toto vyzerá dobre.
23.03.2022 - 11:29:35
00
tr3mp ochranný pruh je mäkká forma úpravy, nie plnohodnotný cyklopruh. Vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu. Tým že to je mäkká forma, tak stále platí pravidlo o bočnom odstupe, keďže ochranný pruh nemá podľa normy aspoň 1.0m šírku. Aspoň tak to bolo vysvetlené políciou.

Sasulnik ak už si vyberáte len po vete z toho čo som napísal bez kontextu, tak ste mohli vybrať radšej to, že v Španielsku sa ten 1,5m odstup nedodržuje a ja to schvaľujem. Malo by to väčší efekt a viac by to sedelo k mojej povesti ;)
23.03.2022 - 11:32:46
00
Jano1987 napísal:
tr3mp ochranný pruh je mäkká forma úpravy, nie plnohodnotný cyklopruh. Vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu. Tým že to je mäkká forma, tak stále platí pravidlo o bočnom odstupe, keďže ochranný pruh nemá podľa normy aspoň 1.0m šírku. Aspoň tak to bolo vysvetlené políciou.


A tá mäkká forma je ako definovaná v zákone? Resp. kde je povedané, že pri ochrannom pruhu ide v obci o predchádzanie?

Na Poliankách a Dúbravskej ceste má ochranný pruh minimálne 1,25 m (čo je bežná šírka "normálneho" cyklopruhu), väčšinou však výrazne viac, od 1,6-1,7 m po max. 2,1 m. Ochranný pruh ani nemôže mať šírku menšiu ako 1 m.
cyklokoalicia.sk
23.03.2022 - 11:49:58
01
@sasulnik ak nemáš problem prejsť kúsok po chodníku, tak Bajkalská -Jarošova až na Račiansku , ku Figaru, tam doľava hore na Sliačsku a hneď za železnicou doprava na Horskú a po nej vinohradmi až na kruháč na Peknej ceste.
23.03.2022 - 11:52:02
00
Sasulnik napísal:
Ale teraz v rámci témy. Ako sa dá dostať čo najlepšie bezpečne mimo frekventované cesty od Prístavného mosta na Peknú cestu?


po Strkovec sa dostanes celkom v pohode po cyklotrase a zdielanom chodniku, potom po zaciatok Jarosovej to je celkom zmatok, na Jarosovej je cyklotrasa, na konci prejdes cez prechody a elektrickovu trat a pokracujes cyklotrasou popod vinohrady
100% to nie je ale zlozitejsi usek ma len nieco vyse 1 km, je to cca 9 km


Naposledy upravil elpha dňa 23.03.2022 - 11:59:53, celkovo upravené 1 krát.

23.03.2022 - 11:58:06
00
Sasulnik Ja zvyknem na cestaku davat toto
Jedina frekventovana cast je Karpatska a Hodzko treba prejst cez prechod pre chodcov.

Ruzinovskym stvorprudovkam neviem prist vobec na chut.
23.03.2022 - 11:58:57
00
keyboard_arrow_up