Giant, lebo sa mi paci a navyse je tam aj Ultegra😁
29.03.2022 - 12:04:59
01
Ak by sme pozerali na cena/osadenie tak urcite giant. Ale vsetci vieme, ze je to hlavne o tomco sa paci a kolko je clovek ochotny zaplatit zato, ze bude mat za rovnaku cenu nizsiu sadu, ale bajk ktory je podla jeho gusta
29.03.2022 - 12:10:58
01
V prvom rade vyberajú co je dostupné. Trek je až v novembri. Orca je už rozchytana, tak ti ostal len giant.
29.03.2022 - 12:22:04
01
Vďaka za odporúčania.. pri Giante mi vadí len počet zubov na prevodníku 😄 ale tak potrebujem aspoň trocha alebo vymením za compact
29.03.2022 - 17:51:15
00
Ber to tak, ze je to v ramci "ladenia", ako vymena riaditok, sedla, sedlovky, kolies, plastov... u mna by tam sli asi GRX 48/31😁
29.03.2022 - 19:39:42
01
IanPP 52/36 som sa bal aj ja, ked som kupoval svoj GT. Hovoril som si, ze to budem musiet vymenit. Po styroch rokoch je stale tam, len kazetu som z 11-32 vymenil za 11-34, ale teraz ked sa 34ka nedala zohnat, som zase jazdil 32ku. Zdaleka nepatrim k lahkym cyklistom, prave naopak. Kopce milujem, aj ked teda v mojom podani je to take driapanie sa, nez nejake vydupanie. Tym len chcem povedat, urcite sa toho neboj a nevahaj kvoli tomu nad kupou.
29.03.2022 - 20:23:55
01
K bicyklu som sa po rokooooch vrátil, keď som odišiel do dôchodku. Tri roky som jazdil na krosáku Author Mission 2019 (48-36-26/11-34) a vkopcoch som sa často poriadne natrápil. Pred Vianocami 2021 som kúpil jazdený Ghost Nivolet 2018 (50-39-30/11-28). V kopcoch to bola strašná drina. Vymenil som kazetu za 11-34 a po prvých 500km tomu začínam prichádzať na chuť. Ešte to nie je ono, kopec je kopec. Sledujem, že niektoré kopce zdolávam o hodne ťažšie ako na tom krosáku (a tu a tam to aj nezdolám a musím dať v kopci pauzu), ale kondícia sa pomaly vracia a dúfam, že v lete bude po problémoch. A okrem toho si uvedomujem, že 67 rokov je vek, keď ma už nemôžu vzrušovať 25-roční "junci", ktorí ma aj v kopcoch, kde mám pomaly jazyk na reťazi, v pohode predbiehajú tempom, o akom môžem iba snívať.
29.03.2022 - 20:34:38
04
Ahojte, aj ja som si prišla po radu ku skúseným :) Mám v pláne kúpiť si svoj prvý cestný/gravel bicykel a aj keď to príliš nesúri tak sa mi nechce čakať rok dva kým naskladnia bicykel, ktorý mám vyhliadnutý. Viem aká je situácia, že bicyklov je celkovo nedostatok, ale tých v mojej veľkosti je úplné minimum (cca 49 pre veľkosť 161cm). Teda našla som až jeden, ktorý by som mohla mať v dohľadnej dobe a do tých približne 1600 €, ktoré by som na začiatok do toho chcela investovať, keďže je plán dokúpiť ďalšie kolesá na gravel a priebežne ich meniť. Nechcem s ním behať úplne po lesoch na to mám HT, ale nech to zvládne aspoň panelku za dedinou a trošku šotoliny. Jedná sa o Cannondale Synapse, čo môže byť problém je, že má priestor len na 32 mm plášte a to neviem či bude stačiť. https://www.velocity.sk/bicykle/midnight-blue-cannondale-synapse-women039s-105 Nepotrebujem karbón, teda aspoň zatiaľ nie, uvidím ako ma to chytí a nemám v pláne na ňom ani pretekať. Mystíte že ho mám zobrať či radšej počkať pár mesiacov? Poprípade popozerať kamenné obchody ale asi ani v nich to nebude bohvieaká sláva.
18.04.2022 - 19:41:00
00
Ak to nemáš odskúšané, možno by som pre úplný začiatok volil nejakú zachovalú jazdenku. Ak sa ti to zapáči (poznáš to po pár výjazdoch), môžeš začať organizovať kúpu niečoho serióznejšieho. Ja som pred vianocami kúpil jazdený cesťák (model 2018) a po 700km som sa rozhodol, že začnem uvažovať o niečom ešte ľahšom a novšom (alebo novom), ale vôbec to nesúri. Ten GHOST slúži popri krosáku (Author) perfektne.
18.04.2022 - 19:47:55
01
julia2 podobne som kupoval kellys gravel a nelutujem, z bazu dokupis kolesa kde das cestne plaste a pojazdis aj aj. Ked ta chyti cesta tak kupis neskor karbonovu raketu a zostane ti stale gravel pripadne ako druhy bike na trenazer resp. zimak
18.04.2022 - 20:42:16
01
Update 2022
Kenai napísal:
Update 2021 DuraAce

Kenai napísal:
Ked ste nacali temu kotucove vs rafove brzdy. Mne zo skumania vyslo ze rozhodovanie je na urovni budem jazdit karbonove kolesa ? Ak ano, urcite kotuc, ak nie urcite rafove.
Z mojho pohladu

+ raf:
mensia vaha
menej servisu
lacnejsie na obstaranie
lacnejsie na prevadzku
nemaju tendenciu byt tak citlive pri transporte
bezpecnejsie pri padoch
pevnejsie koleso teoreticky (sirsi vyplet)
bez problemu ide menit kolesa bez nutnosti prestavovat brzdy max povolit utiahnut napnutie lanka
brzdna sila (tu sa strhne flame, ale na MTB 29er s deore a 180mm kotucom predne koleso na asfalte nezablokujem, ten isty stav aj na XTR u kolegu na 27.5 a 203mm kotuc, ale na rafovych brzdach som to dal na kazdom biku v pohode)
(update 2021) 4piest a 203mm kotuc uz koleso zablokuje.

- raf:
Nici drahe karbonove kolesa
problem vybrat klatiky na karbonove kolesa
lokalne prehrievanie karbonoveho rafu a moznost poskodenia ako rafu tak duse horsie davkovanie brzdnej sily,
chytaju strk za mokra a deru raf
zmensuju max sirku pasta ktoru ide obut
Treba silne prsty pri dlhych zjazdoch
budes za dinosaura update 2021 alebo za fanusika Chrisa Frooma

+kotuc
perfektne davkovanie brzdnej sily prijemny pocit z chodu. (u hydrauliky)
netreba vyvyjat velky tlak na paky pri brzdeni - pohodlne pri dlhych zjazdoch
neneici rafy
neobmedzuju sirku plasta
pozityvne body u snobov a imagerov

-kotuc
drahsie na obstaranie
udrzba = minimalna ale odvzdusnovanie pracne
nutne vlastnit odvzdusnmovaci set
pakaren pri demontazi vidlice
komplykacie pri transporte s demontovanym kolesom, riziko zavzdusnenia, vytlacenia valcekov
prevadzkove naklady, cena oblozenia, kotucov je uplne inde ako klatikov na 1km
pri vymene kolies je nutne mat rovnake kotuce a peve osy. Lebo s QR to nikdy nesadne tak, ze netreba doladovat strmen aby nesuchal.
vecia hmotnost
nutnost chcranit platnicky proti mastnote, zabudnite na maziva v spejoch
obvykle hlucne
uzsi vyplet musi sa tam vojst aj kotuc (menej tuhe koleso - teoretiocky)
moznost zvlnenia kotucou teplom pri prenrzdeni, nerovnomernym obrzdenim
Bezne problmy s nerovnomernym chodom piestov

K mechanickym kotucom sa vyjadrovat nejdem, nemam s nimi skusenost.


edit: na zaklade pripomienok v diskusii vypustene skrivenie kotuca z nevyhod, u cestnych kotucov nepravdepodobne
Upresneneie niktorych vyjadreni a oprava preklepov



Pohlad od najlepsich z najlepsich na top techniku.
thumb_up0thumb_down

thumb_up0thumb_down

Tiez si treba uvedomit ze Chrisov pohlad vychadza z porovnania karbonove kolesa rofikova brzda vs Dura ACE kotucova brzda. Tu by mal byt benefit kotucov astronomicky. Napriek tomu sa k brzdam vyjadril ako sa vyjadril. Tiez jeho hmotnost je daleko pod hmotnostou bezneho zaciatocnika vyberajuceho prvy cestny bike. Taky zaciatocniok bude mat s prehrievanim kotucovych brzd zo sovojou vahou este vacsi problem ako Chris a to ani nespominam schpnost zaciatocnika servisovat kotucove brzdy.

U nas beznych smrtelnikov co jazdime hlinikove rafy, je rozdiel rafikova brzda vs kotucova brzda v ucinnosti ovela mensi. Z MTB vieme ze na dostatocne dimenzovane kotucove brzdy ktore sa neprehrievaju treba 200mm kotuc a 4 piest. Ale neviem, kto by to vozil na cestaku.

Pre zaujimavost pridavam link na jeden bike v prevedeni kotuc vs raf pre porovnanie hmotnosti a ceny.
https://www.rosebikes.com/rose-pro-sl-105-2693206?product_shape=matt+silvergrey
8.5kg rafikova brzda DT Swis kolesa 1399E

https://www.rosebikes.com/rose-pro-sl-disc-105-2696850?product_shape=mandarin+red
8,9kg s lahsimi kolesami Rose cena 1849E

No nekup to za 550E na vrch dostanes o 400g tazsi bike :-)
07.06.2022 - 22:58:09
01
Ked jazdim rafkove brzdy na karbonovych kolesach a kotucove na hlinikovych som asi uplne mimo co ?
07.06.2022 - 23:09:41
00
Si ma pobavil, kazdy moze trpiet ako chce, ved sme predsa vsetci masochysti inak by sme sa venovali niecomu inemu, nie sprtu co posobi bolest na hranici sebaposkodzovania.
Ale som presvedceny, ze to tak nemas lebo si po tej kombinacii tuzil, slor to tak dopadlo lebo si zohnal taky ram. Gravel na kotucoch je urcite lepsia volba ako cestak a myslim ze to je tvoj pripad.

este jeden postreh s pod Chrisovho videa:
T Man
2 months ago
Hi Chris, as a pro team mechanic of 25yrs, I find disc brakes on road bikes more trouble than they're worth.
Rim brakes have performed well enough in the pro peloton & all other road races for long enough...& not caused issues, like disc brakes can & do.
Plus rim brakes make for a lighter bike.
Rim brakes all the time for me, unfortunately today's teams are driven by the manufacturers, hence disc brakes being widely used.


https://www.youtube.com/watch?v=PpdeJO4ykQg&lc=UgzHwOeJe1R3L9YP3J14AaABAg&ab_channel=ChrisFroome
07.06.2022 - 23:22:56
00
Gravel na rafkoch by som teda urcite nechcel ?
Cestaky na kotucoch este vtedy velmi neboli a ked tak len vynimocne.
Najblizsi cestak bude urcite na kotucoch. Odporucam skusit brzdenie z BK dole ked je po dazdi alebo este lepsie za dazda. Na rafkoch ?
Na kotucoch mam vacsiu istotu a zlepsili sa aj casy dole kopcom, nie ze by som to skusal schvalne ale tak to vychadza.
Nie sme v alpach, tu asi kotuce na cestaku neupeces, by si musel mat 150 kil a brzdit nonstop.
07.06.2022 - 23:24:42
00
Tri roky som jazdil na 15,7 kilovom krossáku s kotúčmi a teraz mám najazdených 1700km na cesťáku s ráfkovými brzdami. Musím priznať, že sa pri brzdení necítim tak komfortne ako na tom krossáku, ale zase nie je to žiadna tragédia, akurát, že musím začať brzdiť skôr a o niečo silnejšie tlačiť na páky.
07.06.2022 - 23:35:22
00
keyboard_arrow_up