V predu 29” povodne bolo 27,5 a offset 42mm
28.03.2022 - 16:57:59
00
Ty si na ram pre 27.5 dal 29? Robis mulleta?
28.03.2022 - 17:19:00
00
Ano mesiac som testoval mal som požičanú vidlu od švagra a super. Tak že idem kúpiť vidlu aby som mu mohol vrátiť a prišla mi s kratším offsetom i keď na stránke bolo uvedené inak tak preto teraz riešim či to bude citeľná zmena.
28.03.2022 - 17:35:57
00
Pozri nejake testy kde porovnavaju rozne offsety na rovnakom biku. Napriklad nieco s Chrisom Porterom z Mojo Suspension. Priamo on sa s offsetmi dost hral a vozi nieco okolo 30-37 na 29ine. Ak si dobre pamatam tak ten offset je celkom subjektivna vec ake mas preferencie, vacsina si na to ale zvykne v ramci jednej jazdy. A zavisi tiez ako je vyladeny ram, niekde sadne kratsi inde dlhsi, a myslim ze to nezavisi len od uhlu hlavy.
Ten offset neoflyvnuje zatacanie len v zjazdoch ale nestale. Pozri na akykolvek obrazok kde je znazorneny offset a trail a musis z toho zistit ako sa to bude spravat. Cim mensi bude trail tym to bude zatacat jednoduchsie ale zase koleso bude viac vpredu. Napriklad trail = 0 znamena ze koleso na mieste kde sa dotyka podkladu bude presne pretinat os zatacania. Cize to vlastne bude tocit instantne bez nejakeho nahynania biku ale celkovo to bude asi dost divny pocit. Cim viac zacnes posuvat koleso dozadu zmensovanim offsetu tym dalej bude ten bod kontaktu s povrchom dalej od osi zatacania. Takze pri toceni rajdami sa bude ten bod kontaktu posuvat doboku. To znamena ze to bude bike stabilnejsi, bude drzat smer a ty budes viac narabat s bikom, viac ho naklanat do zakrut. Az na to naklapanie je to podobne koliesku na nakupnom kosiku, tiez je os zatacania pred osou okolo ktorej sa otaca koleso (proste je pred kolesom) a tym ide to koliesko vzdy priamo v smere akym ide nakupny kosik. Ak by bola os zatacania presne nad kolieskom tak je to koliesko agilne, kadejako sa vrti, vibruje.
Mas pravdu v tom ze vies docielit rovnaky trail ako pri inom offsete zmenou uhlu hlavy alebo dlzky vidlice, lenze tym zase zmenis inu hodnotu ktora ma na jazdu este vacsi vplyv. Tazko teda povedat co tebe osobne sadne viac, cize len vseobecne. Ak chces jazdit rychle veci a priame stopy tak dlhy trail (kratky offset) a ak skor technicke veci, kluckovanie okolo stromov, ostre zakruty tak kratsi trail (dlhy offset). Vzhladom na tu zmenu co robis by som povedal ze chces kratsi offset.
Pripadne na taketo hratky s geo je najlepsi asi https://www.bikegeocalc.com/ . Vies si tam porovnat dva biky, na rovnakom rame s roznymi vidlicami, s roznym offsetom, s roznym ac a vidis tam vsetky mozne zmeny ktore to sposobi.
28.03.2022 - 17:59:31
01
Dakujem za odpoved, mojim hlavným cieľom bolo trošku viac položiť hlavový uhol mal som viac trailovy 69 to som docielil tým že som dal do predu 29” koleso a o 1 cm vyšší zdvih. Už ten prechod na 29” koleso bol porovnateľne lepší. Väčší offset som chcel lebo som myslel že keď budem mat koleso viac pred sebou tak a mi pôjde lepšie dolu kopcom hlavne rozbitejsi terén že budem mat lepší prehľad a pritom pri kratšom offsete (dlhšom traili) sa bude bike správať stabilnejšie a dokonca aj ten hlavový uhol mi calkulator ukazuje ze bude polozenejsi a to mi išlo. Zaujímalo len ako bude mat ten centimeter na traily vplyv na zatáčanie. Najlepšie by bolo nahodil tu vidlu a ísť to otestovať len som sa obával že či mi ju potom zoberú spať keby mi to nesedelo :D A aj ked pozerám geometrie iných Enduro bikov tak trail majú od 110-130 tak myslím že tých mojich 113 bude úplne v pohode a riešim asi nepodstatné vec a namiesto toho som mohol uz 2 hodiny jazdiť : D
28.03.2022 - 18:52:18
00
Ako som napisal je to individualne, ked si pozries testy kde to porovnavali tak vysledky su rozne. Od takmer nepostrehnutelne az po mam rychlejsi cas. Zober si to tak ze aj ked su biky od vyrobcou podobne tak jeden ma kratsi a druhy dlhsi offset. Neznamena to ze jeden by bol horsi, len proste testovanim zistili ze cielovke sadne najlepsie ta konkretna hodnota. Cize nevieme ci si to vsimnes ani co ti sadne lepsie. Ja som to odhadol na kratsi offset, ten sa zacal objavovat aby kompenzoval prave polozenejsiu vidlicu a zvysoval stabilitu. Nejak som ale nepostrehol ze sa bavime o 69 stupnovej hlave. Pri nej ti asi urobi sluzbu ten vacsi offset.
Otazka ale je preco to na takom rame neriesis prioritne anglesetom.
28.03.2022 - 23:52:54
00
Rozmýšľal som aj tým ale nemal som dobre referencie, švagor to skúšal ale že mal stále vôľu, tak som išiel touto cestou, tým že som mal možnosť otestovať 29” koleso v predu a páči sa mi ta prejazdnosť tak už potom ani nerozmýšľal nad inou možnosťou. A chcel som ísť do mulleta. Už mi písal aj predajca vidlice a modely RS Yari 2022 sa vraj robia iba s 42mm offsetom s offsetom 51mm sa robia 29”+ čo neviem aký je rozdiel, predpokladám že pre širšie plaste. No neviem čo robiť teraz si ma trosku zneistil :D
29.03.2022 - 00:39:09
00
Co to mas za bike ze mas 69 stupnovu hlavu pri 140 zdvihu? To som nemal ani pred 10 rokmi na 26tkach ked 27,5ky este len zacinali.
Ono tie offsety pri vacsich kolesach zacali naopak. Ked dali vacsie koleso tak bola oska kolesa vyssie cim sa predlzil trail, takze natiahli offset cim ten trail skratili a dostali naspat na povodne hodnoty. To platilo pri starsich geometriach s tupejsimi uhlami vidlice. Ako sa ale zacali vidlice viac pokladat tak to zacali kompenzovat mensimi offsetmi (plus polozenejsia vidlica je stabilnejsia geoska vo vyssich rychlostiach takze malo zmysel ist dalej a zvysit stabilitu i skratenim offsetu). Cize ak mas 10 rocny bicykel tak v tom obdobi sa razil dlhsi offset na 29" pre zachovanie jazdnych vlastnosti z mensich kolies. Ak mas hlavu 64-65 mozno 66 tak tam sa razi kratsi offset celkovo pre kompenzaciu dlhych geometrii a polozenych vidlic. Ako pisem su vynimky, kazda znacka je ina. K tomu je kazdy clovek iny, bez toho aby si to na tom bajku vyskusal nezistis ci si to vsimnes ani aky rozdiel to spravi. Pogoogli a zistis ako to je, niekto si kratsi offset ani nevsimne, iny si to vsimne ale hned si na to zvykne a zabudne a dalsiemu to zase vadi. Proste zavisi od plno faktorov a povedat ktori z tych ludi si ty sa proste s istotou neda, niesme vestci. Ja by som to vobec neriesil byt tebou a nechal si to co mas, pokial nechces vyslovene o tych par mm natiahnut wb - ale ci sa to oplati netusim, podla mna nie.
29.03.2022 - 09:20:25
00
No ja mám bike z roku 2016 RM Blizzard 50-27 LTD je to môj prvý bike minuli rok som kúpil od švagra za symbolickú cenu a veľmi ma to chytilo,geometriu posielam v prílohe. Viem že je to trailovy bike ale jazdím viac z kopca a preto si to pomaličky ladim i keď možno by bolo lepšie to predať a kúpiť niečo novšie. Vidlicu viem že si zoberiem pripadne aj na nový bike tak tu mi ta investícia dáva zmysel a už ju mám doma s tým že starú predam a tým pádom ma to vyjde tak ako by som kupoval angelset. Ale ty asi myslíš že by si neriešil ten offset či tu celkovú zmenu na mullet?

Prílohy:

AD2BE742-1148-43EE-B0AD-131478B8D8AC.jpeg
AD2BE742-1148-43EE-B0AD-131478B8D8AC.jpeg 105.36 KiB thumb_up0thumb_down

29.03.2022 - 10:25:31
00
Podla mna zbytocne riesis ten offset na takyto bicykel, fungovat tam bude cokolvek. Takze znovu, neries, nechaj si tu co uz mas doma. Ze je s kratsim offsetom je asi bonus kedze tieto blizzardy dost praskali a ty chces dat vidlicu o 3cm vyssiu (AC 561 - 529) a planujes tomu viac nakladat. Ked to pripadne praskne tak vymenis ram za nieco modernejsie kde uz bude mat ten kratsi offset i zmysel.

A k tym anglesetom, z ludi ktorych poznam ja ze to vozia, nema s anglesetom nikto problem. Treba sa o to ale starat tak ako o hlavko. A funguje to predsalen inak ako zvysenie zdvihu vidlice. Zvysenim vidlice, v tvojom pripade o 3cm, sa zdvihne i stred, cize i tazisko. Plus mas na 29" vpredu vyssie osku, sedlova trubka sa ti poklada, mas vyssi stack a aj reach sa ti skracuje. Ked si to vsetko spocitas tak uz tym je ten bajk trochu nemotornejsi a akoby pomalsie reaguje. Pri anglesete zmenis len uhol hlavy cim posunies koleso viac dopredu a naopak ti trosku (zanedbatelne?) klesne stred, napriamy sa sedlova trubka, .... To pisem len do buducna, ze ked dvaja robia to iste nie je to to iste. Nechcem tym povedat ze mas vratit naspat vidlicu a kupit angleset. Jazdi a neries.
29.03.2022 - 12:59:10
00
Zhanam teraz komponenty na novy ram a prezeram stranky RockShox a u novych modelov Pike a Lyrik pri 29" svieti offset iba 44mm u modelov Revelation a Yari ma 29" offset 42,44,51mm. Vyrobca na rame uvadza offset 51mm. Kedysi stacilo kupit vidlu a bolo vystarane, teraz tolko roznych standardov ze by sa z toho jeden aj zcvokol. Bol by tam nejaky velky rozdiel ak by sa pouzila vidla z offsetom 44mm ? Lebo zase kupovat nizsiu radu len kvoli offsetu a potom menit vnutro mi moc ekonomicke nepripada, i ked momentalne cena za novu Yari sa pohybuje okolo 320€
29.01.2023 - 13:47:09
00
kludne pouzi aj 44mm, nejak zasadne sa nic nezmeni a ramu je to uplne jedno
30.01.2023 - 11:14:25
00
Dobrý večer
Zlomil som vidlicu na cestnom bicykli Priemer 30mm
Dĺžka krku 300mm
Offset 40
Našiel som na mtbiker túto
vidlicu...https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/pevne-vidlice/force-cestna-vidlica-1-18-karbon-al-cierna.html

Myslíte že bude fungovať????
Ďakujem za odpoveď
09.05.2023 - 20:17:46
00
HT. 100 mm zdvih. Ako sa mi zmenia jazdné vlastnosti, ak by som vymenil vidlicu s offsetom 51 za 44mm ? Polopatisticky. Ďakujem.
16.07.2023 - 18:45:11
00
bonfo Veľmi zjednodušene. Vidlica s menším offsetom predĺži tzv. "trail". Dlhší trail zabezpečuje lepšiu stabilitu bajku pri vyšších rýchlostiach. Väčší offset vidlice = kratší "trail" zabezpečuje ostrejšiu odozvu pri malých rýchlostiach. Vo vyšších rýchlostiach môže byť bajk nervóznejší.
16.07.2023 - 19:13:09
10
keyboard_arrow_up