Kedysi som aj ja opovrhoval elektrikarmi a dodnes celkom nechapem zmysel elektra na ceste, aj ked uz u na fore niekto zhanal elektro pre manzelku, pretoze chcu chodit spolu, takze mi to zacina davat zmysel...trosku...ale na cestak elektro nikdy pre mna;o).
K veci...elektro podla mna je castokrat namahavejsie ako bezny bike, co potvrdzuje aj moj posledny zazitok.
Od zaciatku roka som jazdil len na svojom HT elektre...to je teraz v servise, kde dostava novu sedlovku a brzdy a tak som bol dnes 1x v tomto roku na vyjazde na svojom HT a myslel som si, ze v 2.polovici umrem.
Hore som prisiel tak roztraseny, ze ani ten zjazd som si tak neuzil a mal som pocit, ze dole idem pomalsie ako na elektre.
Pritom je zaujimave porovnanie srdcovej frekvencie.
Na elektre som mal anaerobny interval 10min a 33min aerobny, priemer 20km/h, srdcovka priemer 146 (176max)
HT na tej istej trati 5:15 anaerobny a 33:17 aerobny a priemer 14.75km/h, srdcovka 139 priemr (167max).
Pri tom elektre ak by som sa spoliehal na tepovu frekvenciu som si dal viac do tela ako dnes, hoci pocitovo to mam opacne.
Skusali ste niekedy ist tie iste trate na eletkre vs normalny bike a co vam vychadzalo ciselne a co pocitovo?
Na YT robil podobne porovnanie Trailhunter a tiez mu vysli vysledky, ze na elektre sa narobil viac ako naklasickom HT.
29.03.2022 - 19:35:29
00
na ebike mas vyssi tep pretoze mas vyssiu kadenciu do kopca,kedze ti motor pomaha,tak to ide lahko.
porovnavat toto bez vedomosti o kadencii a bez pwm nema ziaden zmysel. ale inak samozrejme,ze ten ebike skor kondicne pomoze ako klasika,lebo jazdit v spravnych vytrvalostnych zonach do kopca ,na yo potrebujes byt fest namakany,inak by si musel kruzit na cestaku po rovine :)
29.03.2022 - 20:57:04
00
wtf is yo ?
29.03.2022 - 21:16:58
01
to
29.03.2022 - 21:39:36
00
to mi došlo, ale chcel som aj ltovu verziu :)
29.03.2022 - 21:43:00
00
flegko, s cislami ti neporadim, nemam tepak ani nic podobne, ale pocitovo to popisem asi takto. Chodime sa nahanat na traily v okoli. Na klasickom biku som vysiel hore a malsom tak povediac dost, na zjazdoch som zvykol byt uz unaveny, sprintovacky neboli to prave orechove. Ked idem na ebiku, tak ked vyjdem hore som cerstvy (a to slapem vacsinou bud bez podpory alebo s min. podporou 1/10 a najnizsie nastaveny krutak nieco okolo 20 NM, iba zopar strmsich stupani, kde som sa zvykol vytrapit, idem teraz na o nieco vyssej podpore - 3/10 a 30 NM). Smerom dole mam plno energie a dupem, co to da (co je vacsinou cez 25 kmh, cize za vlastne). V konecnom vysledku som dole zniceny dost, ale takym inym sposobom (na druhy den zvacsa svalovka, co sa mi na klasickom biku nestavalo), tak nejak zniceny, ale stale cerstvy :-)
29.03.2022 - 22:01:41
00
Pre mna osobne je to asi 1:1. Záleží ci som na výjazde sám alebo so Saganom sorcererom. Ten by vám vedel povedať príbehy ako som hádzal prilbu o zem na klasike do kopca kedy som nevládal a hrešil celú trasu. Pritom to bolo pekne, nakoniec sme ešte aj zmokli ? ale elektro mám ja trošku inak, mám to ako nástroj, kde sa dostanem na kopce, na ktoré by som moc netrufal na klasike. A hlavne elektro je pre mna väčšia zábava a viac si vie človek vychutnať tu jazdu ako na klasike. A hlavne v kratšom čase. Nezavrhujem ani klasiku, ani elektro, ale Attention 2013 26” bmx už asi neosedlam. Tepy som neporovnaval nejak veľmi, aj keď na elektre sa dá viacej vyblázniť.
29.03.2022 - 22:02:43
01
na ebike mas vyssi tep pretoze mas vyssiu kadenciu do kopca,kedze ti motor pomaha,tak to ide lahko.

To snad zalezi do prevodu aku mas kadenciu, poznam ludi, co slapu tazke prevody (hlavne zeny) a tym padom maju na ebiku nizku kadenciu, takze si napisal blbost.
Tepova frekvencia je vo vacsej miere zavisla od vynalozenej namahy (W) a iba v mensej miere ja zavisla na otackach/kadencii, povedal by som, ze minimalne a len v urcitych pripadoch. Na cestaku mam X prevodov, kde mam rovnaku tepovku pri roznej kadencii. Tepovka mi zacne stupat az od urcitej namahy pri nejakom prevode, pri urcitej rychlosti.
Pre istotu zopakujem otazku, ci niekto robil pokusy na rovnakej trati s ebikom a porovnaval to potom s klasickym bicyklom jak ciselne tak pocitovo.
A to, ci pomoze ebike skor kondicne ako klasika je prilis odvazne tvrdenie. Tym som si neni teda vobec isty.
Keby tomu tak bolo tak vsetci profi mtbikeri trenuju len na ebikoch nemyslis;o)?
29.03.2022 - 22:11:56
00
Vždy ma niečo podobné zaujímalo a mala som to šťastie, že som si mohla vyskúšať rovnakú trasu na rôznych bikoch a ebikoch a porovnať to. Bolo to na testovačke Specialized v Banskej Štiavnici minulý rok. Išla som z parkoviska Salamandra resort hore kopcom po tej lesnej strmšej "zvaznici" doprava tou dlhou rovinou, tam 5 minút pauza a dole trailom Heligon. Vždy som mala medzi jazdami dlhuuuu pauzu takže som bola úplne svieža. Horný graf je klasické Turbo levo s tým silným motorom, stredný je neebike, teda bežný Stumpjumper a spodný je Turbo Levo SL so slabším motorom,ktorý ti pomáha citeľne menej. Ešte mám aj štvrtý graf na Kenevo, priemerný pulz 149 a ešte som potom bola raz na konci dňa na klasickom Turbo levo a tam to bolo zas 143. Každopádne tam pekne vidno rozdiel v priemerných pulzoch a dĺžke okruhu. Každú jazdu som išla tak aby som neumrela a zároveň najlepšie ako som vedela.

Prílohy:

GridArt_20220330_082217834.png
GridArt_20220330_082217834.png 113.13 KiB thumb_up0thumb_down

30.03.2022 - 08:39:55
00
Na tvojich grafoch je zaujimavy okrem priemerky aj priebeh...hlavne porovnanie tych e-bike, kde mas v poslednej tretine prepad oproti silnejsiemu, ale to bol predpokladam uz zjazd.
To sa skor 2 podoba na 3 priebehom, co by som necakal. Mozno vela zalezi aj do sposobu akym ides, Ak by sme to chceli ponat vedeckych tych pokusov by museli byt desiatky;oi).
Zaroven je zaujimave, ze pri zjazde mas pulz v prvom pripade skoro rovnaky ako na stupani.
30.03.2022 - 08:47:19
00
Do hry vstupujú rôzne faktory, preto sa to ťažko porovnáva a zovšeobecňuje, pokojne môže mať niekto viac trénovaný na bežnom biku nižšie pulzy ako ja na ebiku. Napríklad na tom traile v zjazde sú aj rovinky kde prišlapneš, neviem teda, či to tam poznáš ale je to zaujímavé, preto mi to tam asi vybehlo. Tiež ma zarazilo, že sa mi na normálnom biku šliapalo lepšie ako na SL ebiku, ktorý teda pomáha ale že citeľne málo a ty ideš a ideš, bolia ťa nenormálne nohy a stále čakáš, že to nakopne a nič :) Na také vlnité profily bol super ale do kopcov nič moc teda, v podstate som mala pocit, že idem len na ťažkom bicykli a tlačím to nohami a to už radšej pôjdem na ľahkom bicykli - neelektro :) Námahu vidno aj na grafe a v ten deň som sa rozhodla, že ak ebike, tak jedine silný, bežný, nie so slabým motorom. Ale kolega si to SL pochvaľuje, no ten je trochu viac namakaný ako ja.
Uzatváram to, že každý nech si na sebe vyskúša tie rozdiely, pulzy, vládanie a nevládanie. Mojou snahou je skúsiť ebike na dlhšie v domácom prostredí a porovnať pulzy, len neviem, kde ho vezmem :)
30.03.2022 - 09:18:31
00
Mojou snahou je skúsiť ebike na dlhšie v domácom prostredí a porovnať pulzy, len neviem, kde ho vezmem :)

Normalne v obchode ako ostatni;o). e-bike je vacsinou laska na prvy pohlad/dotyk;o). Ja som si stale hovoril, ze tolko penazi za bicykel nedam a odkladal som to asi rok, ale uz som nevydrzal a nelutujem. Necakaj ak nemusis.


Ja skusim ist na to trosku vedecky a dam 10 pokusov na ebiku a 10 na HT a spravim z toho nejake priemerky a uvidime, ci to budu velke rozdiely.
Inak dnes sa po vcerajsku, ked sa mi triasli nohy citim paradoxne lepsie ako 3 dni dozadu po absolvovani rovnakej trasy na e-biku.
Ale moze to byt len nahoda.
30.03.2022 - 10:00:00
00
Na tých fixkiných grafoch jednoznačne vidno, že na klasickom ebajku sa človek natrápi menej. Samozrejme dá sa na tom prísť domov zničený na totálku, ale tam kde jazdíš traily priemernou rýchlosťou 11km/h to jazdíš na ebiku priemerom 20-22km/h a 30-40%stojky, ktoré inak tlačíme tu ideš na booste v sedle. Keď to doniesol kamarát na skúšku, tak som pri teste a rovnakom zašliapnutí v kopci na tom takmer letel na chrbát. Skôr mi to pripomínalo jazdu na terénnej motorke ako na bicykli. Potom sme si urobili porovnávací test na CHPS z Varína. Ebike v boost režime ja na prah laktátu. Skončili sme ja HR167 a čas 47 minút, kamarát HR175 a čas 31 minút - on ale nebol už dlhšie trénovaný na mechanickom biku - nejazdil už denne tréningovo, takže mal vysokú variabilitu tepu so špičkami cez 200.
Čiže ako som to takto krátko otestoval, tak som urobil ebiku pá pá a kým mám čas na základný tréning, tak ebike u mňa nemá čo hľadať.
30.03.2022 - 15:09:25
04
Ja k tomu len toľko, že vyšťaviť sa dá na oboch. Na ebájku aj na neebájku. 🙂
30.03.2022 - 19:48:48
04
Toto je moja prvá jazda s Venu2 do práce na ebajku. Nemal som zapnutý prenos HR do Edge, takže som išiel pocitovo ako vždy a hodnoty tepu som videl až doma v PC. Tie tepy boli dosť vysoké. HR max mám okolo 175. Takže samozrejme je jedno, či je to ebajk alebo bicykel. Záleží ako človek šlape.
Už sa snažím na ebajku držať HR okolo 75% HR max a ide to v pohode. Na cesťáku mi to ide veľmi ťažko. Tam tie tepy hneď vyskočia a nie je to žiadna zábava. Preto cez týždeň jazdím do práce na ebajku podľa tepu a cez víkend na cesťáku podľa pocitu aby ma to bavilo.
Pre menej trénovaného človeka ak chce npr. schudnúť a jazdiť v aeróbnej zóne je podľa mňa ebajk dobrá voľba.
Príloha:
HeartRateEbike147.jpg
HeartRateEbike147.jpg 36.21 KiB thumb_up0thumb_down

30.03.2022 - 23:07:33
00
keyboard_arrow_up