vran napísal:
Ked som vyberal bajk a studoval pinion prevodovky, retaz i remen, tak remen podla vsetkeho nie je v blate horsi ako retaz. Myslim ze niekde bolo spomenute ze na zablatenej retazi stracas viac watov ako na zablatenom remeni. Remen uplne bezudrzbovy nie je, sice vydrzi dlho ale prevody sa nicia stale. Rovnako zvykne v prachu vydavat skripave zvuky a treba ho namazat silikonom. No a samozrejme ocista. Na remeni sice stracas viac watov ako na retazi ale od urciteho vykonu cez 200 watov je to uz naopak a vyhodnejsie je remen. Tusim sa to da trochu upravit povolenim remenu. Vacsi problem je ale prevodovka na ktorej su straty vacsie a je jedno ci retaz alebo remen. Osobne chcem retaz ale bez vyskusania do toho nepojdem. Este myslim ze prevodovka vs radenie v naboji vychadza na stratach lepsie radenie v naboji.

Este by som dodal, ze Pinion ma 12 rychlosi (aj viac) a funguje to tak zaujimavo, ze 1-6 je akoby prva rada prevodov a potom to skoci zase 7-12 na dalsiu skupinu koliesok a to je poriadne citit...je to naozaj zvlastny pocit.
07.07.2020 - 21:33:35
00
jeden vysnivany :-) https://nordestcycles.com/en/product/lacrau-2-ti-frame
07.07.2020 - 21:45:44
02
Gusto0 napísal:

Ja som pasol po takomto :
http://www.falkenjagd-bikes.de/de/produkte/reiseraeder/hoplit-pi-reiserad/
07.07.2020 - 21:50:03
01
tak ale vymena/doplnenie oleja je raz za 5k km pri rohloff + normalne mazanie retaze (teda s mensim intervalom oproti prehadzke kedze retaz ide na fixed gear). Teda, neviem ci mi nieco unika, kludne sa podel o skusenosti. No ale ano, remene niesu moc spolahlive podla internetov.
Jasne, kazde ma svoje plusy aj minusy, ale ked clovek najazdi tie km a neukradnu mu to, tak pinion/rohloff systemy vyzeraju zaujimavo.
A to ani nevravim ze v primarnej cielovej skupine - mestske pouzitie/commuting, sa tie servisne intervaly s dost velkou spolahlivostou/spokojnostou/mam pazi pristupom uzivatelov pretahuju, specialne pre lacne shimano internal gear hub... Ja (zatial) vidim ich prinos hlavne pre ludi co vela najazdia. Zavries namazanu retaz do krytu a bez servisneho zasahu (do pohonu) vies odjazdit par tisic km lebo ani na retaz nepada spina z cesty. Na commuting biku je to velka vyhoda mat takyto/dlhsi servisny interval., napriek vyssim stratam prevodovky.
07.07.2020 - 21:58:55
00
Mne najviac vadi ta hlucnost...ides ako na e-bajku. Je to zaujimave ale co som sa bavil s ludmi, tak asi najviac sa paci Simano hub. Pravdaze s retazou.
07.07.2020 - 22:29:59
00
len shimano nieje alfine s plastovym vnutrom ktore moc nevydrzi? teda max tak do mesta, ako MTB nepouzitelne.
08.07.2020 - 09:05:22
00
ja som sa dopatral k tomuto

1) https://www.canyon.com/en-sk/hybrid-city/citybikes/commuter/commuter-sport-5.0/1959.html
2) https://www.cube.eu/sk/2020/bikes/mestske-bicykle/hyde/cube-hyde-pro-blacknblue-2020/
3) https://www.ghost-bikes.sk/produkt/square-urban-58/5129

nechcem to do terénu, na tom mám full giant.
toto by malo byť do roboty, obchodu, na pivo a sem tam na výlet po ceste.
najviac sa mi pozdáva ten cube :-)
24.08.2020 - 20:21:55
02
Fajna cena na ten CUBE, ma aj tubeless ready rafky, to sa hodi po meste na take tie mini diery. Len ja by som sa bal niekde nechat takyto bike :)
24.08.2020 - 20:54:53
01
Nicolai Launch Gearbox Equipped Saturn 14 GPI Trail Bike
https://www.pinkbike.com/news/nicolai-launche-gearbox-equipped-saturn-14-gpi-trail-bike.html
https://www.mtb-news.de/news/nicolai-saturn-14-gpi/

Prílohy:

p5pb19664987.jpg
p5pb19664987.jpg 168.25 KiB thumb_up0thumb_down

p5pb19664989.jpg
p5pb19664989.jpg 161.97 KiB thumb_up0thumb_down

p5pb19665361.jpg
p5pb19665361.jpg 120.44 KiB thumb_up0thumb_down

aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTIxLzI1MjE3NzItdHZqYmdjbGJhMDhiLWltZ18zMDUyLW9yaWdpbmFsLmpwZw.jpg
aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTIxLzI1MjE3NzItdHZqYmdjbGJhMDhiLWltZ18zMDUyLW9yaWdpbmFsLmpwZw.jpg 62.08 KiB thumb_up0thumb_down

04.11.2020 - 08:16:45
02
sparky mne sa páči ten CANYON je ľahší ,ale ani ten CUBE nieje zlý. Čo si nakoniec kúpil?
04.11.2020 - 08:46:56
00
mathiasbiker napísal:
sparky mne sa páči ten CANYON je ľahší ,ale ani ten CUBE nieje zlý. Čo si nakoniec kúpil?

zatiaľ nič, lebo som to začal hľadať po lokálnych SK shopoch aby som si to pozrel / vyskúšal na živo a nikde to nemajú, aspoň ja som to v eshopoch nenašiel :-(

už som rozhodnutý pre cube ale ešte špekulujem medzi Hyde Pro vs Hyde Race, majú trošku rôzne geometrie
04.11.2020 - 08:56:11
02
Zdravim chalani. Citam, vela sa tu pise o remenoch a prevodovkach. Niektorí hladaju taky bike, iny to nechcu, mnohí majú skúsenosti len z internetu a nejakých fór, len pár asi osobnú skúsenosť. Ono za prve treba pochopit rozdiely medzi prevodovkou a klasickou prehadzovačkou, ako aj remenom a reťazou. Užitie, váha, ovládanie, údržba atd... Oboje ma svoje výhody aj nevýhody, a to čo niekomu bude aj na MTB vyhovovať pri remeni a prevodvke, inemu naopak. Cize aj akoze objektivne rozdiely budu vnimane subjektivne. Kedze osobne remen jazdim, aj s prevodovkou - kedysi Rohloff a teraz Pinion - mozem trosku realne porovnať s predoslou klasikou. Shimano Alfine som nejazdil, je to sice oproti nemcom tretinova cena, ale kvalita este menej. V Shimane su ozubene koliecka ako v hodinkach, v nemeckych prevodovkach ako v brúske. Su dimenzovane na cca 100000km, pri dobrej udrzbe a neagresivnom ci nie moc zatazujucom jazdeni aj dlhsie. Tu je otazka, kolko vam vydrzi klasicka prehadzovacka, akokolvek sa o nu budete starat. Len do toho musite zapocitat aj pastorok. Vseobecne prevodovka nie je na extremne agresivnu jazdu, radit v zatahu sa na nej nedá /treba doslova zastavit pedalovat a v sekunde preradit/, ale zase na druhej strane, dokazete s prehadzovackou preradit bez potocenia kolesom? U prevodvky bez problemov. Remene - životnosť, odolnost, hlučnosť, udrzba, cena. Zivotnost remena je od 15000km do cca 25000km, /ozubene kolesa na remene dva-tri krat viacej/ zalezi od jazdenia, zataze, udrzby, atd. Bonus je, ze ak je uz remen z jednej strane zodratý, staci ho otocit o 180 stupnov a este sa s nim da najazdit nejakych pár tisíc kilákov. Odolnost - podobne ako u reťaze, treba do neho riadne šlahnut, ci prerezat ho, aby si ho znicil skor ako treba. Je v tom karbon. Praskanie az ked uz naozaj konci jeho zivotnost. Hlučnosť - kto tvrdi ze remen je hlucny, tak je blbec. A ak porovnam prevodovku - tiez je tam mozno par stupnov, kde je to jemne hlucnejsie, ale inak je to tiche skoro ako premazana nova reťaz. Udrzba - tu je to spojene s odolnostou. Striekanie silikonovym sprejom - jedine v zime, ale hned to otriet, remen musi ostat suchy. Inak sa nan lepi prach atd, a to sposobuje odieranie. Najlepsie je suchy, cisty. Vtedy sa nan nic nelepi, a ak sa aj odiera z ozbenych kolies, kedze je to suchy prach, neulpieva na remeni. A celkovo - staci vystriekať a hotovo. Pretrhnut ho - ak sa do toho oprie 200kg borec v zaťaži, roztrhne vsetko, aj reťaz. Cena - remen stoji cca 100€, z Ciny cca 60€. Kolko stoji kvalitna reťaz viete. Vydrzi vam reťaz cca 20000km? Osobne po skusenosti ine ako remen nechcem. Sucho, ticho, cisto, nulova udrzba, dlha zivotnost. PS: cital som jeden clanok, kde chalanisko siel na biku krizom cez juznu ameriku, s remeňom. Na biku mal naloženeho cca 40kg batožiny, plus svoja vaha 90kg a prostredie - pieskove a suche. Remeň sa mu pretrhol po cca 16000km. Vratim sa k prevodovkam. Na internete je hromada porovnani, meraní atd. Treba vacsi vykon ako na prehadzovacku? Ano..o cca 3-5% viac. Mazanie - Rohloff cca 5000km /bez problemov aj cca 7000km/, Pinion cca 10000km. Jedno mazanie vas vyjde na cca 20€. Radenie - najvacsi rozdiel oproti prehadzovacke s retazou /preradite aj v najtazsom zabere, radite pocas tocenia pedalmi, kolesami/. Pri prevodvke sa v zabere preradit neda, musite doslova zastavit na sekundu v pedalovani a preradit. Vyhoda - preradite aj ked stojite na mieste a dokazete preradit z 1-ky na 12/18 stupen okamzite. Da sa jazdit "klimbing" s prevodovkou? Osobne - da sa, je to o zžití sa s radenim. Aj ked ano, agresivne radenie v stupani je silnou strankou prehadzovaciek. Vaha - vaha prevodvky je cca 1,2-1,5kg. Veľa? Na druhu stranu treba dat u Rohloffu náboj, pastorok, prehadzovačku. U Pinionu zase pílu, prehadzovačku, stredový náboj. Vo váhe remeňa a reťaze je tiež rozdiel. Cena - od cca 1100€ do 1500€. Na cenovu vahu treba na druhu stranu dat zas to iste, ako pri váhe. A samozrejme nie tie najlacnejsie sady. Rohloff zaruka 2 roky, Pinion 2 alebo 5 rokov, zalezi od modelu, ale 5 ročnu zaruku si možete dokupiť za pár euro. Jeden velky rozdiel medzi Rohloff/prehadzovackami a Pinion - zmena prevodovych stupnov sa pri Rohloff a prehadzovacke deje vzadu, cize podla toho aj mate kadenciu, cize rychlost pedalovania. Pri Pinion je to ine - prevody sa menia na klukach, vnutri prevodvky, cize kadenica sa nezmeni tak rapidne. Rozdiel medzi najrychlejsim pedalovanim a najpomalsim nie je taky velky ako pri prvych dvoch. Aj ked stupam do strmaku pri jednotke, pedalujem relativne normalne a vidim, že stúpam. Druhy bonus je rozlozenie váhy - je v strede biku. Pouzitie - ano, prevodovky boli primarne vymyslene pre traveling, cykloturistiku, pripadne trosku aj ta mestska cyklistika. MTB az neskor, teda sekundarne. Cykloturistika je jasna - minimum servisu, dlhy dojazd, vysoka spolahlivost ak jazdis normalne. Mestka cyklistika - len pre lenivcov, co sa nechcu o bicykel starat. MTB - bezne sa puziva, ved aj tie najTOP znacky robia prevodovky a remene. Len je to ine jazdenie, teda ine radenie atd. Je to o zvyku. Kto chce cross country ci CX, mal by zvažiť, velmi vhodne. Downhill ci enduro - hmm... tak 50/50. Kto chce len klasicke dlhe tury v prirode ci lese - velmi zaujimave. Na zaciatku bola otazka kde kupit na SVK - odpoved - nikde, neda sa, vsade to povazuju za nezmysel, nik to na SVK nedovaza. Cize jedine bud Cechy na zakazku, Madarsko jedna firma - nerobia MTB, alebo potom uz len Nemci ci Rakusania najblizsie. Dodacie lehoty dnes? :) Od objednania tak do pol roka najskor. Jedine ak kupi clovek priamo z obchodu, vystaveny kus. Kazdopadne, ceny bikov s Nemeckymi prevodovkami nejdu pod 3000€. A za skutocne solidny novy vyhodite kludne 4-5 tisic ci viacej. Shimano sa da kupit uz od cca 900€. Samozrejme nejaky treking bike len, ci city bike. Pri cene si treba v porovnani prehadzovacka a bike s remenom a prevodovkou dat na vahy aj ceny servisu, urzbu a zivotnost dielov. Kolko toho spotrebujete pocas 10000km na prehadzovacke s retazou, a kolko na prevodovke s remenom. A ak si to date do rovnice s nabehom 100000km? Celkovo, na zaver - ano, treba si to vyskusať. Nie kazdemu to sadne, ale rozhodne som si istý, ze ak je clovek zvyknuty dlho jazdit prehadzovacku a sadne si na prevodovku s remenom, bude frustrovany a bude nadavat na radenie. To je ta železna kosela - zvyk radenia. Ja ked som si zvykol na prevodovkove radenie a potom som presadol na klasiku, nevedel som ako mám radiť... :) A este jedno upozornenie - servis si urobite len sami! Nik vam to nikde na SVK neopravi. Na druhej strane - servis bude treba mozno tak raz za 50000km. Vsetko je to robene s umyslom pre cykloturistiku, cize aby si vsetko clovek mohol urobit sam.
03.02.2022 - 16:57:53
311
Tak ja po par mesiacoch jazdenia na pinione s remenom mozem povedat ze je to fajn system.

Radenie po 10 vyjazdoch sa mi to tak zautomatizovalo ze nad tym nepremyslam, dokonca si myslim ze to je o dost lepsie ako packy hlavne preradit o 6-7 stupnov je super. Udrzba v podstate ziadna ked po mesiaci jazdenia v prachu remen zacal vrzgat iba som to oblial vodou z flasky a zase je to fajn.

Jedine negativum vidim v tom ze bike je o dost pomalsi ako s klasickou prehadzovackou. To je nieco co malokto spomina a asi zalezi ako kto jazdi. Pokial idem vyletnym tempom tak to skoro nepocitujem, rovnako ako ked idem do kopca na nizkych prevodoch je to porovnatelne s prehadzovackou ale ked chcem do toho slapnut je citit ze ten system ma odpor a podla mna odpor rastie exponencialne s tym ako moc sa do pedalov tlaci. Myslim ze na bikepacking alebo bezne jadenie je to super a asi to je lepsia volba ako prehadzovacka, ale na vyjazd s kamosmi kde obcas do toho riadne dupeme tak tam zomieram:)
12.04.2022 - 09:31:34
11
Dobry postreh Rasto... Vidim ze dalsi Pinion na SVK, mozno uz aj tretí... :)) Co sa tyka toho odporu pri vyssich rychlostiach. Ano, aj ja som si take vsimol, ale je to minimalne u mna. Bezne po ceste jazdim tak 25-28km/h a len naozaj obcas valim okolo 35Km/h. Tam sa uz pridava hromada veci, ale je pravda, ze tie koliecka dnu sa musia tocit rychlo v tom oleji a to brzdi trosku. Zase do kopca je to ine. Ako ked som siel s kamosom - ked sme isli do kopca, nadaval ze nepreradim a nepreradim na nizsi prevod a slapem....ale zase po rovinke ci miernom svahu, tam mi naopak utekal ... zase musim priznat, je o 10 rokov mladsí.... :))) Ako tiez sam vravim - na agresivne jazdenie ci snahu o rychlost je lepsia klasicka prehadzovacka, ale zvysok prevodovka. A ta cistota a temer ziadna udrzba je na nezaplatenie... :)) Jemne vyssia vaha sa da prežiť.
12.04.2022 - 10:16:13
00
Tak som nakoniec kúpil Cube Editor. Zatiaľ veľká spokojnosť ;-)
čo mi však nesedí sú prevody, sú ťažšie, Špekulujem že by som vymenil zadné kolečko z 22 zubov na 26 zubové. Neviete poradiť nejaký shop?
vďaka
22.04.2022 - 15:22:32
00
keyboard_arrow_up