A co robia voskujuci ked uz treba dovoskovat
retaz ale neni cas sa s tym serinkat lebo musis hned na vyjazd? Pripadne na dovolenke kde jazdis denne a dovoskovat treba uz po par dnoch jazdenia?
Ako odbordelovat tu novu retaz do stavu zw uz na nu davate vosk. Cim? Aky je postup?
Neviem presne kedy nastava situacia ze "treba dovoskovat retaz ale neni cas sa s tym serinkat lebo musis hned na vyjazd" Ked mam cas ist na vyjazd musim mat predsa cas sa starat aj o bike. To je ako by si napisal ako riesia motoristi ked treba ist rychlo na dovolenku autom a nie je cas ist natankovat. Pripadne ked treba ist na vyjazd ale nenam cas
kolesa nafukat.
No proste isdes na retazi nenamazanej na 70%. Vzdy lepsie ako 100% namazanej olejom. Ked je vydrz vosku na ceste cca 280km a tyu sa zbadas po 270km ze "musis akutna neplanovane" na vyjazd tak ides. Ak natiahnes interval na 350-360km nic sa nestane. Stale si v pohode akurat ti pojde trocha na nervy vacsi hluk od retaze. Ak musi neplanovane na 200km (6-7hod) vyjazd tak ti zavidim a si casovy multimilionar.
Dovolenka vezmes zo sebou par navoskovanych retazi a len prehodis. Aspon mas rezervu keby nieco exlo. A tiez je prakticke si navoskovat viac retazi naraz vzdy, vela ludi to tak robi pre usporu casu.
Co ale treba povedat, ak ratas cisty cas straveny udrzbpu retaze, voskovanie za tepla nie je niajko zasadne zdlhavejsie, ak vobec. Ale pripustam, ze od momentu idem voskovat do fianalneho produktu z nahrievanim vosku to je casovo narocnejsie.
Do stavu zw to mozes dostat rozne. Zalezi aku chemiu mas doma co chces drzat v policke. Ci chces ryuchly efekt alebo to chdes urobit lacno...
Ja som sa usadil na postupe: Nalejem do pohara so srobovatelnym vickom benzin 95 natural (mam vzdy stary do kosacky niekde v bandaske) utopim tam novu retaz a zavriem pohar. To urobim hned ako retaz prinesiem domov. V tom pohari sedi kym ju nie je treba. Kludne aj tyzdne, ale minimalne cez noc. Potom vyberiem retaz a dam ju do petroleja, pripadne white spirit, co zozenies lahsie (rozpusta niktore maziva lepsie ako bvenzin). Poriadne pretrepat niekolko min alebo nechat opat sediet podla toho ci sa ponahlas. Dalej pouzijem technicky benzin. Pri troche stastia uz technicky benzin ostane cisty po pretrepani a z
retaze by sa uz nemalo nic uvolnovat. Vyberiem a prestriekam retaz odmastovacom/cisticom brzd.... To je uz mozno trocha zbytocne, ale benzin nie je dokonale odmastovadlo. Na zaver pre pokoj
duse podla toho ako kvalitny mas odmastovac (maliarske su super) mozes este pre istotu pouzit 100% etil alkohol. Ale nemusis. Mne po niektorych odmastovacoch ostavlai skvrny, tak preto pouzivam este lieh. Nechas vyschnut a sup do vosku. Vsetky nalevby pouzivam, kym nie su nepriiehladne. Kazdy je v zvlast pohary. Okrem posledneho. Ten musi byt cisty ked vyberiem retaz. 1L beznzinu, liehu, petroleju a jeden odmastovac ti vydrzi hadam na 50 retazi ak pouzivas nove. Ak ides cistit pouzivanu tak minies tych kvapalin vela. Nestoji to za to, zacal by som novou retazou.
Ak ches aby to aj nejako vyzeralo ocisti dosledne (zubna kefka) aj
kazetu a prevodniky. Nezaskodi to rozobrat a tiez odmastit. Nezmeni to sice funkciu, ale bude ten pohon vyzerat cely cas ako novy a nenachyta sa spatne na retaz bordel z prevodnikov (stare mazivo...) ktore potom kontaminuje vosk.