perez napísal:
Samozrejme, že momentalne si rodina, ktorá žije v paneláku a môže si dovoliť jedine vylagrovane TDi z bazáru, nebude kupovať novú Teslu…

Nahodou to auto je na vzhľad ako nové aj keď má trošku viac najazdené. U fabii je cena nižšia pri nižšom počte km.
https://auto.bazos.sk/inzerat/137428226/ford-fucus.php
12.05.2022 - 17:18:46
00
No a keď sa rozšíri elektromobilita štat pride o nemalu daň z paliv a mazív?
Asi nejak danovo zataži pouzitie elektrickej energie...Dokážeme jej dost vyrobit nejak čistým sposobom bez použitia ruZkého plynu?
12.05.2022 - 17:50:18
01
V súčasnosti nie sme pri výrobe elektriny sebestačný. Stane sa tak až pri spustení 3. bloku v Mochovciach. Elektromobilitu pri súčasnom raste Slovensko utiahne.
12.05.2022 - 18:28:43
00
"Kupujú autá z bazáru s najazdeným 80 000km za 2500€"
Nadherne. Este si zabudol napisat, ze na nich jazdili babicky iba v nedelu do kostola.

Ad to neustale omielanie nabijania na sidlisku. Ak je tam parkovacie miesto, moze tam byt aj nabijacka. Inteligentna, s nizkym odberom. Nebude nabijat za 5 minut, lebo to je nezmysel. Ale pokojne tam moze byt, tak ako moze byt v kazdej garazi. A dalej tam moze byt "battery swap" cerpacka, kam prides autom, nechas tam vybitu baterku a odides o par minut na druhej nabitej. Robi to tak Nio v Cine, moze to tak robit aj Fero v Petrzke. Samozrejme ak povie ze sa to neda, tak sa hold neda
12.05.2022 - 19:39:05
00
Jezus napísal:
Btw. ja som tu nic vysvetlovat potrebu nemal, pokojne zite vo svojej bubline aj dalej. Flame vyvolal stanos4 ked ma otagoval a myslel si, ze ma tymi udajmi o Tesle nejak prekvapi. Len nerozumiem, preco pouzivate ako argument len Teslu. Skuste si trochu rozsirit obzory a zistit ako funguju aj ine elektromobily. Nebudu v celej EU jazdit len Tesly a nebudu sa nabijat vsetky elektromobily len na superchargeroch. Ale to je asi zbytocne aj pisat ludom ktori vidia len tu svoju "pravdu".


mozes mi prosim ozrejmit ktorym/ako som z nasledujuceho vyvolal flame?:
1) uvedenim linku na clanok s nalinkovanym reportom ktory dost mozne obsahuje velku cast info/info smerom k adresovaniu Tvojich otvorenych otazok voci zivotnosti a vydrzi
2) nedostatocnou "slusnostou" voci jeho bozstvu (jezustvu)? pouzitim podrypavajuceho spojenia "mozes sa cinit" (a prejst si to a zreferovat nam ci je to relevantne?)
3) nedostatocnym explicitnym zdoraznenim ze asi som ozaj nemal cas prechadzat 100+ stranovu report ked som sa este stale zrejme ani nedostal k nahliadnutiu do predoslej spomenutej studie?
niecim inym? trebars mojim "podakovanim" cloveku co ti (aj tebe) povedal ze preco siris svoje pochybnosti ktore ti boli vyvratene?

ale ok, nemam problem (v tejto teme) ignorovat tvoje "concerns" ohladom elektro-mobility, resp. netagovat ta. Tagoval som ta kvoli tomu ze som si myslel ze mas zaujem sa nieco dozvediet a pripadne podelit sa o dozvedene info.

A btw, ked uz chces hovorit o tom ze niekto vyvolava flame - pardon, nebudem uz pocitat kolko krat sa spominalo "neutiahnutie siete" a podobne vecicky na tych 6 stranach od mojho prispevku, ale ani 1 z nich sa ani len nepokusil o orientacne vyvratenie cisiel ktore som na danu temu radovo odhadol na strane 3 a 4...
12.05.2022 - 20:07:10
00
Takto to vidim ja:

- prechod na elektromobily je nezvratny - zmierte sa s tym, ja som sa s tym uz zmieril :-)
- spalovaci motor je spinava, komplikovana a zaostala technologia s mizernou ucinnostou. Ani z potravin nevyhadzujete 2/3 len tak bezdovodne, tak preco energiu ano?
- dojazd problem nebude. Trochu patram v pamati, kto to spominal, ale tusim nejaky manazer PSA, ze za par rokov budu schopni dodavat auta s dojazdom 5000 kilometrov (nie vsetky, ale asi na objednavku za extra priplatok)
- vacsina sukromnych aut neprejde za den viac ako cca 30 km, takze ich bude stacit dobit raz za dva tyzdne cez noc, alebo castejsie a kratsie
- stare baterie sa budu vykupovat, tu nevidim problem
- nabijanie bude problem hlavne na sidliskach, ale verim, ze s rozmachom elektroaut si ziadne firma v obore nenecha ujst biznis v podobe budovania nabijacich stanic, ked bude dopyt
- jediny problem (ale riesitelny, hoc dlho a nakladne) vidim v "kapacite" eletrickej sustavy, ktora ma svoje limity a bude ju treba celu prebudovat
- cena elektriny bude otazna, vlady samozrejme budu kompenzovat ubytok penazi z dani za fosilne paliva. Nerobme si iluzie, ze ceny za dobijanie nepojdu hore, vratane kadejakych priplatkov za pripojenie na stojan a podobnych kreativnych veci. S elektroautom lacnejsie jazdit nebudeme. Ale domaca fotovoltaika by to mala aspon ciastocne vyriesit
- auta budu jazdit coraz viac autonomne a budu "napichnute" na internet. Proste budemem sledovani na kazdom kroku. Moze sa nam to pacit, alebo nemusi, no smartfony nosime vsade a to je este horsie
- okrem ceny auta sa bude platit aj za "features", cize softwarove povolenie vyssieho vykonu, alebo jazdu samotnu, pripadne cohokolvek na co si spomeniete, ze sa da na dialku obmedzit a vytrieskat z toho peniaze - cize vlastne vsetky funkcie auta (vynimkou budu zakladne funkcie a veci ohladom bezpecnosti - zakladom bude auto s "oholenymi" funkciami)
- viac ludi zisti, ze auto vlastne ani nepotrebuju a budu vyuzivat autopozicovne (dnes mylne nazvane "zdielanie"). Mimochodom spocitajte si, kolk vas stoja fixne naklady na auto, t.j. ak ho nepouzivate, vratane amortizacie. Mna okolo 100 Euro / mesiac :-)
- cena spalovacich aut a elektro sa vyrovna v priebehu par rokov. Elektro pojdu dole vdaka masovesjsiemu rozsireniu a spalovaky hore kvoli emisnym poplatkom
12.05.2022 - 20:12:48
02
a aby som este zareagoval za seba na dotazy, ze preco sa "vzdy odkazujem na teslu":
1) pokial ma pamat a unavene oci pri skimmovani diskusie neklamu, do toho "diskutabilneho" prispevku som teslu spomenul explicitne 1x a aj to v negativnom svetle a tusim 1 z mnou linkovanych clankov priamo porovnaval len teslu ako BEV voci ICE autam
2) pretoze som na tento clanok narazil na webe ktory si z rychlika prechadzam pri prokrastinovani/sedeni na zachode/zaspavani a bolo to tam
3) pretoze obdobny report inych vyrobcov som nenarazil a napr taka toyota po kolko, 30?r vyskumu a vyvoja H2 uznala jeho neperspektivu pre masovu idivid. osobnu dopravu a oznamila investicny balik 35 miliard $ do r 2030, len ~5 mesiacov dozadu... Okrem toho, linkoval som aj clanky referujuce recyklaciu vw baterii....
12.05.2022 - 20:45:33
00
cokupit napísal:
"Kupujú autá z bazáru s najazdeným 80 000km za 2500€"
Nadherne. Este si zabudol napisat, ze na nich jazdili babicky iba v nedelu do kostola.

Ad to neustale omielanie nabijania na sidlisku.

A dalej tam moze byt "battery swap" cerpacka, kam prides autom, nechas tam vybitu baterku a odides o par minut na druhej nabitej.

neviem ako teraz, ale v 2014-2018, také kolegovia kupovali, či na tom jazdila babička do kostola neviem, aj keď som čakal takúto odpoveď.

Nabíjania na sídlisku? Z paneláku natiahnuť cez detské pieskovisko na trávnik ku každému paneláku po 40 nabíjacích stĺpikov, s nejakým meračom? U nás nemá nikto svoje parkovacie miesto, ale zaparkuje, kde je voľno. Parkuje tam aj 2-3 dni, každý týždeň parkujem na inom mieste, na pol dňa tam často parkujú aj cezpoľní, napriek zákazu vjazdu mimo dopravnej obsluhy a obyvateľ paneláku, ktorý príde večer z práce posledný, dostane papuču, lebo musí parkovať na trávniku a najbližšie voľné parkovné miesto by našiel možno 1km odtiaľ, ak vôbec. Vraky už nikde v meste niesu. Rušia sa detské ihriská, šnúry na prádlo, predzáhradky, trávniky a každá voľná plocha je zaplnená autom. Smetiari sa ani nemajú kde vytočiť. Ak by vypukol požiar, hasiči by mali problém. Susedka ráno vyzváňala po susedoch, aby si preparkovali auto, že nemôže vycúvať. Totálne ju zablokovali. Parkujú mimo parovacieho miesta v strede dvora Kolegiňa má rovnaký problém. Ponáhľa sa z práce domov o 15:30, že potom už nemá kde zaparkovať. Raz som šiel k nej a fakt nemala kde zaparkovať. Musela zaparkovať asi 400m na inom sídlisku.

"battery swap" cerpacka...
To by tu muselo byť rozšírené. Keď to bude, môžeme o tom uvažovať. teraz EV určite kupovať nebudem, pre množstvo nedoriešených problémov, ako je dostupnosť nabíjania, krátky dojazd hlavne v zime do Bardejova a vysokej cene. Radšej kúpim každých 5 rokov auto za 2000€ a splní účel. Výhody má EV v meste, kde auto absolutne nepoužívam, bicykel je rýchlejší, prípadne MHD.
Už som niesol v ruke 10L kanister benzínu. My netankujeme plnú, ale za 15€. Baterka degraduje aj keď sa nepoužíva. Na pár dlhých jazd vysoliť 30 000 je tuposť.
12.05.2022 - 21:03:37
01
Pritom stačí takto jednoducho: nie som cieľová skupina pre EV
13.05.2022 - 09:34:19
15
mal som dojem, že debata sa tak celkovo uberá smerom ... slovensko všeobecne nie je cieľová skupina pre EV, ale napriek tomu nám nejaké nariadenie nedá na výber. No a niektorí tvrdia, že to je okej a dopadne to dobre a niektorí sa proste boja, že to zlyhá nie len tu ale aj tam kde sú lepšie pripravení ... ale ako každá iná debata aj toto nakoniec zkĺzne len do urážania a do zabetónovania sa na vlastnej pozícii
13.05.2022 - 09:48:49
04
Podobne debaty boli aj pred zakazom ziaroviek. Pre "ziarovkacov" nastaval koniec sveta, dovod na revoluciu a robili si zasoby, lebo bez 100W ziarovky sa predsa nebude dat existovat. Dnes uz svoju frustraciu asi nasmerovali na ine temy, lebo neregistrujem, ze by este zakaz ziaroviek niekoho trapil. Podobne ako karbidiek, lamp na svietiplyn a ine archaizmy.
Je to fakt smutne.
13.05.2022 - 11:46:26
00
mozno preto ze sa stale daju bezne kupit :-D mam ich plny byt
13.05.2022 - 11:55:05
01
Anti-electricity cartoon from 1900

Prílohy:

cqwf9gpaqf311.jpg
cqwf9gpaqf311.jpg 117 KiB thumb_up1thumb_down

13.05.2022 - 12:49:49
01
perez napísal:
Pritom stačí takto jednoducho: nie som cieľová skupina pre EV

Ak úpľne zrušia spaľováky a EV bude mať dnešné problémy, čo potom?
13.05.2022 - 12:54:40
00
myslis, ze EV uz nikto nevyvija?
13.05.2022 - 13:11:58
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up