V práci máme 2x naftový Forester SJ r.v. 2014. V tejto novšej generácii vraj bývali problémy s motormi menej časté... dúfam!!!
Jedno auto má najazdených 190tis a druhé asi 170tis. zatiaľ bez problémov s motorom (klopem na drevo). Ale napríklad spojky s dvojhmotami už majú vymenené obidve autá. Každopádne, dúfam že vydržia čo najdlhšie.... lebo keď umrie šéfove auto, tak ten si kúpi vysnívaného Multivana ale keď umrie Forester, na ktorom jazdíme my plebs, tak dostaneme v lepšom prípade Dustera a v horšom prípade ďalšiu Kiu Rio...
Mne osobne toto auto s dieselom na "bežné" jazdenie vyhovuje. Nie je to auto na pretekanie ale predbiehať nie je problém a povolených
diaľničných 130 km/h tam je "hneď".... tých 350NM je cítiť (ale až keď fúkne turbo). Spotrebu to má o pár deci horšiu, ako moja Octavia 1 TDI 4x4 a pritom je to stála štvorkolka o vyše 200kg ťažšia a s vyše 30kw viac výkonu.
Akurát v teréne by to chcelo redukciu alebo aspoň kratšiu jednotku. Na manévrovanie v teréne je to proste rýchle. Motor má ťah až niekde od 2000 otáčok (keď fúkne turbo) takže človek musí veľa situácií riešiť cez spojku. Možno automat by bol v teréne lepší.
Aby som nezabudol, druhý šéf má Outbacka 2018... keď si odmyslí spotrebu, tak je s tým autom spokojný