Pri tažkej pomalej kadencií sa ľahšie dýcha. Pri mojej výške mi aj Rasto Baranek odporučil 27,5" kolesá. Pri dlhých asfaltových rovinách je príjemnejšie konktretne u mňa isť na veľkom prevodníku kde sa mi dobre dýcha a necítiť buchot srdca. Ten som práve cítil v kopci na ebajku, keď som mal režim trail alebo boost. Pri tej kadencií cez 80 mi za minutu dochadzali sily. Potom som vzal svoj bike o 12kg lahši a pri pomalej kadencií som ten istý kopec vyšiel bez prestávky. Na ebajku som musel 3x zastavovať. Ak mám šlapať cca 80, tak dychčím ak pes a začne divo tĺcť srdce. 30% stojku vyjdem ak nie je moc technická. V prípade nerovností, aby som nespadol na kameni v škarpe musím zrýchliť kadenciu a tak radšej zosadnem a tlačím. Zjazd je tiež nebezpečný u mňa na tak tažkom stroji. Ako sa vyjadrila česká youtuberka, pre mňa je ebajk ako pre vás keby vážil 35kg.

https://www.youtube.com/watch?v=2EAfw87KmJI&t=225s
01.07.2022 - 14:01:47
00
Vuk a prečo si si zmenil nick? tvoje zdravotné indispozície sú evidentné, ale prečo generalizuješ nevýhody ebajku? vždy sa nájde niekto, komu z objektívnych dôvodov niečo nevyhovuje, ale určite o tom nevypisujú po internetoch aké je to zlé.
01.07.2022 - 14:15:42
00
Vracia sa ako covid... Nick si zmenil aby tu mohol znova omieľať tie svoje kraviny, ktorými to tu už min. dvakrát pozasieral. Nech skúsi kadenciu 110 minútu - to ho dúfam šľahne a bude pokoj naveky.
01.07.2022 - 14:23:36
01
Trek E-Caliber 9.9 XTR vyberaťelny fazua motor. Hmotnost:15.75kg 13.2kg Cena 11,999€
Na tie  prudké stojky by sa hodil a aj tak by som občas nechával motor doma aj v pripade ak by som si chcel šetriť baterku, alebo ju zabudol nabiť. Dôjsť pri vybitej baterke by sa už možno dalo. Radšej by som dal motor  do batoha.
Ale ta cena 12k.

Len sa snažím uvádzať všetky možné nevýhody, aby sa ľudia za ebajkmi nehrnuli ako supi na korisť bez uváženia. Vidno to aj na ekolobežkách a denných prírastkoch nehôd. Decka chodia do školy v rovnakom oblečení, nejdú na dovolenku, sťažujú sa že je všetko drahé, ale doma majú 4 ebajky za 20 000€ dohromady. Chvália sa nimi na facebooku a potom ich vykradnú. Nedávno bolo na haka krádež 3 kusov cena 22000€. Kúpia ebiky, oblečú kriklavé dresy a odvezú sa autom a posledný km vyjdy kvôli selfičku a naspať ich odváža vrtulník. Alebo jazdia iba v lete zo 5x 8km do najbližšej krčmy. Prote investujú 4500 za ebajk, ktorý naplno nevyužijú. Ťažko ho v budúcnosti predajú za takú cenu, za pár rokov nová baterka za viac eur než klasický bicykel. Ono je to pre niekoho len môda ktorú nevyužijú na 100%. Jazdia po rovnej hradzi a ani neodzdravia. To niesu špotrovci, ale niečo také ako keď má žena v skrini 14 kabeliek a 10 z nich ešte ani nepoužila.

Na ebajkoch pribúda nehôd. Horská služba už zaviedla štatistickú kolonku nehody na ebajkoch.
https://chces-ebajk.nazory.eu/menu/clanky/pri-jazde-na-ebajku-alebo
01.07.2022 - 14:34:27
00
to vôbec nie je tvoj problém, že ľudia nakupujú bez uváženia, ani tvoje peniaze to nie sú, vyser sa na nich a máš o mnoho problémov menej. okrem toho z toho čo píšeš ebajk je nevhodný len pre teba, no offence.


Naposledy upravil sorcerer dňa 01.07.2022 - 14:44:22, celkovo upravené 1 krát.

01.07.2022 - 14:37:49
06
Možno je to takto:

Prílohy:

200.gif
200.gif 2.48 MiB thumb_up0thumb_down

01.07.2022 - 14:42:47
01
sorcerer napísal:
to vôbec nie je tvoj problém, že ľudia nakupujú bez uváženia, ani tvoje peniaze to nie sú, vyser sa na nich a máš o mnoho problémov menej


... a my tiež :rofl: :rofl: :rofl:
01.07.2022 - 14:44:41
05
Ono keby sa rozširili full hybridy aj vo veľkosti XS/S na 27,5" a v rozumnej cene, netreba mi kashimu, xtr axs a ďalší luxus, tak by pokryli ďalšiu skupinu zákaznikov. 15,75kg by vážil 14,5kg a bez motora 12,2kg. Motor by som vkladal len na tie naplánované výlety s prudkými stojkami a zapínal ho len v tých stojkách. A maratón bez. Moja kamoška, dospelá žena, ktorá už nenarastie, má 44kg a 156cm. Výrobca predsa nepočíta s tým, že taká baba bude mať 150kg, ako sa výrobcovia chvália nostnosťou ebajkov. Výrobcovia len tlačia do vačších batérií, ale s tým stúpa aj hmotnosť.
01.07.2022 - 16:43:15
00
A tento? Aj XS maju zrovna (inde aj ine velkosti). Nie je to 15 kg, ale ani nestoji 12 litrov a je to jeden z najlahsich ebikeov (v L velkosti tusim nieco cez 19 kg, XS bude mozno k 18-tim).

https://www.velosprint.sk/elektrobicykle-horske-celoodpruzene/specialized-turbo-levo-sl-comp-rocket-red-black-2020/?variantId=43796&gclid=Cj0KCQjwtvqVBhCVARIsAFUxcRtG0LH0vlV5ZI-1kpnZA_lHY-XRyT1buL3c3ISS4TaB-s3KdpisKw4aAk3hEALw_wcB
01.07.2022 - 17:54:25
00
Ďakujem, ale 19kg je vážne moc. Kedysi som jazdil na 16kg ocelovom aj keď len po meste pár krát do roka. Manipulácia s nim bola príšerná. Ja som testoval 21,5kg ebajk a bolo to moc. Všetko nad 12kg je dosť veľa. Ten 16kg mal úzke riadidlá a 26" kolesá, tak sa dal nastojaka dať do výťahu. V každom prípade chcem iba 27,5" kolesá a vyberatelný motor. U ebajku 1 prevodník akceptujem, lebo môžem zvoliť vačší prevodnik a o výšlap stojky sa postará motor. Aktivni zdatní cyklisti sa vyjadrujú, že by ebajk ako jediný bike nechceli. Ja 3ks tiež nechcem.
01.07.2022 - 18:45:39
00
No, takych lahkych ebikeov je malo. A este aj s vyberatelnymi motormi. Lapierre e-Zesty AM9.2 splna aj tie 27,5" kolesa a aj vyberatelny motor s bateriou a cenovo je do 5500 tusim, ale vaha tiez 19+ kg a to sa povazuje tiez za jeden z najlahsich. Sam by som ho bral, ale chapem, ze hladas nieco este vyrazne lahsie. Mozno aj tie dva, co som ponukol, maju zbytocne vysoke zdvihy... No v inych typoch sa neorientujem uz vobec, no verim, ze s takou extremne nizkou hmotnostou velky vyber nebude.
Kazdopadne asi lepsie teda neutracat za elektro, kym technologia baterii nedospela na taku uroven, aby islo spravit dostupnejsi ebike okolo 12 kg. Raz to pride, len to este chce cas.
01.07.2022 - 19:56:54
01
Ja to nechápem, zasral celé vlákno a vždy sa nájde niekto čo na tie jeho ko...y reaguje. Diskusia s takýmto človekom nemá význam.
01.07.2022 - 19:58:10
05
😀

Neboj, takych ludi s tvojimi strasnymi starostami je tu plne forum, takze nie si sam. Verim, ze spolocne raz hrdinsky vybojujete, aby vsetky temy boli presne podla vasich poziadaviek, plne pritakavacov a rovnako zmyslajucich zombie, ktore vzdy len trikrat inymi slovami opisu kazdu vasu vznesenu myslienku, aby sa diskusia uberala pevne stanovenym smerom a odradila nezelanych prispievatelov.

Vive la conformité!
01.07.2022 - 20:34:04
00
Pozasierajte všetky vlákna kadečím to bude lepšie. A pritakávači a zombie ako si nazval ostaních, keď si chcú niečo v príslušnom vlákne prečítať, tak nech sa preklikávajú stovkami príspevkov s odpadom. Na takéto blbosti si vytvorte vlákno a nazvite ho napr. Žumpa a píšte si tam čo chcete. Tento Stevo alebo predtým VUK tu toto robil aj predtým pozasieral čo sa dá a teraz má nový nick, ale škoda reagovať aj tak to nemá význam... Pozri si vlákno elektromobilita aj tam mu ide karta.
01.07.2022 - 20:50:06
00
opatrny-lenochod asi len pôčkať a príde to možno až v dobe, keď už nebudem vladať úplne a bude aj kadenčná asistencia lepšie vyriešená.☺
Klasický bike sa dá gramárom jednoducho vyskladať. Fulla som videl 8,5kg a cesťák 3,8kg.
6,5kg HT a tiež na 29". Mohol ho ešte znížiť na 27,5" https://youtu.be/WmP5wN_b1-Q
Ebajk zatiaľ nie. Dať si na mieru vyrobiť rám XS pre fazua motor, s certifikátom pevnosti do nosnosti 60kg je mimo finančné možnosti väčšiny ľudí.
Ale inak je pre mňa naozaj ľahšie šlapať tažký prevod pomaly, než rýchlo naprázno. Pri pomalej kadencií stíham dýchať do rytmu. Mám zúženú tepnu do mozgu.
01.07.2022 - 22:07:53
00
keyboard_arrow_up