Inak mne na tých keramických piestoch vadí to, že prasknú úplne najmenej. Mne keramika ešte nepraskla, teda praskla, ale ako píšeš tak tým, že som šrobovákom tie piestiky v návale nervov ako boli pridreté mal tendenciu roztlačiť. Kúsok som si z toho odštiepil, ale to ma netrápi. Skôr práve tá ich skvelá tepelná nerozťažnosť. Bohužiaľ hliníkové telo už rovnako ako vedie teplo, tak v zime vedie aj chlad...v zime sa
brzdí menej a keď už potrebuješ zabrzdiť, tak tieto dve rôzne tepelné rozťažnosti sa do seba zakúsnu a je zarobené na problém....
Pri aktívnom brzdení v lete je potom problém vysoká teplota, ale tá je primárne generované sústavou platnička + kotúč....aktuálne najlepšie údajne teploty spracováva kotúč Galfer SHARK - bohužiaľ to málokto z nás reálne otestuje, lebo dali cenovku 110eur/ks - takže kašľať im na to....ale kotúče sa dajú zohnať aj iné schopné (ani jeden Shimano) a potom platničky, ktoré majú zvyčajne problém udržať požadované trenie...studená platnička OK-teplá v strmom kopci už len postupne slabne. Takže nájsť naozaj fungujúci systém kotúč/platne je úplny základ a rozdiely medzi jednotlivými značkami sú priepastné.