Mne sa páči tá rakúska výnimka z použitia cyklocesty, kde aj keď ide súbežne cyklocesta s okreskou, tak licencovaný cyklista alebo cyklista na športovom (myslené cestnom) bicykli, nemá povinnosť ísť po cykloceste. A to je presne z dôvodu, že pre obe skupiny ako pre amatérskych športových cyklistov, tak aj pre cyklovýletníkov je nebezpečné používať rovnakú infraštruktúru. Samozrejme, keď máme za sebou už dobre fyzicky nakúpené, nohy gumené a hlava vypnutá, že už to domov dotáčam tých 25-26, tak sa nebudem motať po okreske, ale využijem bezpečnejšiu cyklocestu.
Coudy, díky za odporúčanie sa vyhnúť úseku TN-Nemšová. No priznám sa, že posledné dva mesiace som si tento úsek obľúbil. Išiel som ho v júni, ale to bolo sobotné ráno medzi 7-8 hodinou rannou, takže to bolo prázdne a naposledy minulú sobotu medzi 14-15 hod. No to už bolo živšie. No nakoľko som mal za sebou kotvu v podobe kamaráta, ktorý neudržal ani rýchlosť 25 km/h, tak som sa viac-menej kochal pri bezpečnej rýchlosti aj v občasnej tlačenici. Zajtra si tento úsek idem dať opäť a to tiež medzi 7-8 hodinou smer Nemšová a ďalej na Pruské, Ilavu, Belušú a hurá na Mojtín do Strážovských vrchov.
EDIT: ale aj tak mi to príde úsmevné sťažovať sa, že je na vážskej cyklomagistrále plnka. To píšem ako odchovanec bratislavských dunajských hrádzi, kde na jednej strane hlavne petržalskej je v pracovný letný deň, podvečer viac cyklistov ako súčet všetkých, ktorý si cez víkend vybehnú na bicy v celom žilinskom a trenčianskom kraji.