Bola tu otazka na sklady. Netreba sa pozerat na mensich vyrobcov ako su znackove bicykle, ale pozerat sa na segment cyklistiky ako celok. Su napriklad vyrobcovia, co predavaju
bicykle radovo v 10k z jedneho typu a farby.
Globalny cyklo trh bol objemovo na urovni 60mld dolarov, z toho 12mld pripada na USA a Canadu + Mexiko, Prave z USA som zachytil prve clanky o tom, ze bicykle sa nedari vyrobcom predavat a plnia sa im sklady.
Ale cital som dalsie 3 clanky/rozhovory, tentoraz uz z EU, kde popisuju tu istu situaciu, ktora tu pomaly nastava.
V skratke to vysvetlil dobre vyrobny riaditel Olpranu v rozhovore.
Importeri/vyrobcovia/predajcovia predali v roku 2019 X bicyklov. Ale v roku 2020 uz 2x tolko a tak objednali na dalsi rok 2021 4x tolko, pretoze trh rastol. Toto spravili vsetci lenze do toho hodil kosu Covid, ktory zbrzdil vyrobu v Azii + vyrazne zdrazeli vstupy (hlavne lodne kontajnery), logistika viazla,do toho rekordne objednavkya zrazu sa zacali zjavovat teeminy dodania 2 roky (osobny zazitok z obchodu, ked som chcel kupit
duse na horsky).
A teraz prisiel rok 2022, Covid uz tolko dopravu nebrzdi a vyrobcovia zacali dodavat oneskorene objednane diely lenze trh sa medzitym stabilizoval a rok 2022 je porovnatelny s rokom 2021 a k ziadnemu skokovemu narastu ako v rokoch 2020 a 2021 uz nedoslo.
Analytici si predpokladaju rast trh v roku 2023, ale s bicyklami je to ako s autami...nedaju sa vyrabat donekonecna a ludia si nekupuju bicykle na 1-2 roky, ale kludne na 5-10 rokov, cize trh sa nasytil a zrazu su tu plne sklady niecoho, co si nakupil za XY penazi, ale nevies to predat s marzou + samozrejme ten narast cien...skupina ludi, co je ochotna dat za
bike tolko eur co za mensie nove auto je pomerne mala. Skupina ludi, co si moze dovolit kupit priemerny bike za 1000 eur je sice vacsia, ale stale relativne mala.
A tak predajca/distributor moze skusit ist bud na 0, ale to predat pod nakupnu cenu, pretoze na sklade v tom mas len utopene peniaze, ktore nezarabaju.
Keby neebolo energetickej krizy + dvojcifernej inflacie tak bicykle pojdu dole v desiatkach percent medzirocne, takto ak bude v roku 2023 v priemere cena nizsia do 10% budeme asi radi.
Pouzite zdroje: Internet + cca 4h casu venovavemu citaniu serioznych analyz trhov, reportov, rozhovorov, ci sprav z bulvarnych medii, kde sa obcas taketo clanky mihnu.