mozes to trosku viac rozviest?
06.09.2022 - 12:40:02
00
Ludia nekupuju a neservisuju
06.09.2022 - 14:09:29
00
jedným z faktorov poklesu predaja je IMHO aj skutočnosť, že veľa ľudí utratili peniaze na dovolenky a zážitkové skupinové akcie čo v covidovom období nemohli.
06.09.2022 - 14:26:22
00
to sa mi moc nezda. možno s covidovím boomom sa to porovnat neda ale bicyklový priemysel by mal byt relatívne v pohode tento rok. To potom buduci rok sa bude ako hodnotit ked tento bol zlý.
06.09.2022 - 14:38:27
00
Tu v Prahe chodím do jednoho bikového eshopu a týpek sa minule pochválil, že sú -30% oproti 2019.
06.09.2022 - 14:49:57
01
S tym rokom 2022 som vychadzal z grafov, ktore som videl na nete, ale je mozne, ze slo o predpoved, kedze rok 2022 este nie je dokonceny.
06.09.2022 - 14:54:41
00
Môže sa ti to nezdať no ja žijem v realite a žijem z bicyklov.
Ďalší faktor je, že trh sa naozaj presýtil za 2 kovidové roky. To nebol rast lebo viac ludí každým rokom si obľúbi cyklistiku. Hlavná skupina zákazníkov čo živí cykloobchody čiže bežná rodina používajúc bicykle na občasné jednoduché presúvačky, v lepšom prípade menšie cyklovýlety nakúpila v tej šialenej krivke 2020 a teraz väčšina nič nepotrebuje a vrátila sa k životu dovolenkárov a kaviarenských povalačov.
A ďalší faktor. Maloobchod sa začal prepadávať už v apríli aj vďaka neistote zo zdražovania, vojny .....
06.09.2022 - 15:00:10
011
Trosku ta pooopravim...rast bol aj preto, ze celosvetovo cyklistika stupa na oblube....staci si pozriet celosvetovy objem, kde je kontinualny narast uz niekolko rokov po sebe. Akurat cez Covid to stupalo exponencialne, kym pred Covidom linearne.
Myslim, ze buduci rok budu hitom bajky pohanajuce dynamo....zaslapem si doma a este vyrobim trosku elektriky na ohrev vody.
06.09.2022 - 15:13:12
01
Aby ľudia nebicyklovali vkuse ako v jednej epizóde Black Mirror.

Čo som čítal, tak otázka plných skladov že závisí aj celkovej ceny produktu. Sviatočný cyklisti, čo pozerajú bicykle do cenovky cca 500-600€ si ich kúpili počas boomu a vydržia im najbližších 10 rokov. Skupinka pokročilejších cyklistov, čo jazdia pravidelne ale nechcú za to dávať obrovské sumy (cena biku medzi 700-1500€) si tiež svoje nájdete. Ľudia čo sú ochotný dať 3000+€ tých veľa nebolo a ani nebude, tam sa toho veľa nezmemilo.

Čo môže zamávať predajmi
1) covid situácia. Ak bude zakázané cestovať do zahraničia a ľudia budú sedieť na zadku doma, predpoklad je trocha vyšší rast. Pokiaľ budú opatrenia ako teraz cez leto, rast bude nižší, ľudia budú míňať viac na zážitky.
2) energetická kríza nie je je až tak horúca. Ceny elektriny vytlačilo hore Nemecko a dosť umelo, zvyšok sa uvidí. V momente, kedy sa rozhodnú vypnúť svoje posledné zvyšné atómky, čo produkujú nejak cca 3-5% energie, tak to ceny vytlačí ešte hore. Menšie štáty nemajú šancu konkurovať Nemecku. Nedávno bol o tom dobrý článok ako funguje burza s elektrinou.
3) trh s jazdenými bicyklami. Pokiaľ opatrenia zostanú slabé, veľká časť ľudí sa môže rozhodnúť predať svoj pomerne nový bicykel.

Na problémy so zaplnením systémom sa upozorňovalo už dávno. Panické nakupovanie tomu vôbec nepomohlo, len to umelo nafúklo bublinu. Najmenšie problémy budú mať firmy, čo skokovo nezvýšili svoje výrobné kapacity, ale ostali zhruba tam, kde boli pred 2019.
06.09.2022 - 16:04:28
00
stanos4 napísal:
Tak tak, ludia si to predstavuju jak Hurvinek valku...
Nepochybujem ze zvysenie v jednotkach %,niekedy v nizkych 10-tok% je mozne zlepsenim/optimalizaciou vyrobnych procesov, najatim "pomocnej" nespecializovanej prac sily na kratku dobu, ovsem hocco viac jak to je slusne povedane naivne ocakavat.

V normalnej dobe "kazdy" siel po cene, a ak komponent zdrazel o inflaciu uz sa frflalo. No to nezdrazovanie muselo mat niekde povod - a najjednoduchsie je mat vytazene linky/fabriky (ak chceme udrzat rovnaku kvalitu). To ale znamena ze nemozu mat dlhodobo v zalohe 50+% extra kapacity

A stavanie novych fabrik - hej, to je taka bezpecna investicia postavit fabriku ktoru treba na pokrytie dopytu u ktoreho je obrovska sanca ze za 1-2-3 roky opadne. Ale ked si tunajsi myslia ze je to supa investicia tak shimano/sram mozno pristupia na vasu ppnuku ze zafinancujete novu fabriku s vybavenim a oni vam za poplatok daju licenciu na vyrobu ;)


no, tak trvalo to 1 rok :?:
06.09.2022 - 17:53:41
01
Turbi napísal:
Hlavná skupina zákazníkov čo živí cykloobchody čiže bežná rodina používajúc bicykle na občasné jednoduché presúvačky, v lepšom prípade menšie cyklovýlety nakúpila v tej šialenej krivke 2020 a teraz väčšina nič nepotrebuje a vrátila sa k životu dovolenkárov a kaviarenských povalačov.

Zaujímavé, ja som si myslel že žijú z električiek a gravity bikov :geek: Ako, vidieť rodinku na bikoch je vcelku umenie, aspoň čo ja mám odsledované. Cykloinfraštruktúra 0b, benzín zamával s dopravou asi tak že je áut asi raz toľko všade (pocitovo) a keď už niekto vylezie na bike tak ho sejme nejaké SUV...Nadvakrát :!:
Kovid to bola asi výnimka potvrdzujúca pravidlo, že Slovák si kúpi bicykel až ako poslednú vec čo ešte nemá - a predáva ju ako prvú keď chce vypratať pivnicu. Z koláča potenciálnych zákazníkov uberajú zdieľané biky a počítam že aj kolobežky.
No nechcel by som sa tým u nás živiť. Keď už tak Holandsko alebo severské štáty.
06.09.2022 - 17:57:30
00
Turbi diky za pohlad. Cloveku pomoze si dotvorit obraz o stave cyklo trhu na SK pripadne v Europe. Nejake naznaky boli zretelne.

Rapidny pokles predpokladam zasiahol aj tu kategoriu bicyklov 3000eur a vyssie?

Dalsia kategoria ebike mi pride nedotknuta. Stale tazko zohnat nieco za normalne peniaze
06.09.2022 - 17:59:15
00
Dnes v sme je pisane ze maloobchod rastie napriek inflacii a vojne. Mozno cyklo priemysel az tak nie po covidovom boome. Stale este ludia proste kupuju.resp nahradzaju si tie covidove roky zrejme.
Slováci nakupujú viac ako vlani, a to aj napriek rekordne vysokej inflácii. Počas prvých siedmich mesiacov tohto roka vzrástli tržby obchodníkov v stálych cenách o 9,2 percenta.
Zvýšiť tržby sa podarilo takmer všetkým oblastiam maloobchodu, výnimkou boli internetové obchody, vyplýva to z analýzy Wood & Company.
10.09.2022 - 11:41:01
00
Niekedy mam pocit, double, ze si v tej skole nedaval pozor. Vysvetlenie statistickeho rastu je priamo v clanku:
"Dôvodom vyšších tohtoročných tržieb je fakt, že kamenné obchody boli na rozdiel od minulého roka naplno otvorené, pripomína Sadovská. Vlani až do 19. apríla boli fyzické prevádzky zatvorené. Výnimkou boli iba predajne s potravinami, drogériou či lekárne. Predaj väčšiny tovarov sa tak uskutočňoval iba cez online kanály. Tohtoročné čísla podľa analytičky ukazujú, že e-commerce nedokáže úplne nahradiť existenciu fyzických prevádzok."
10.09.2022 - 11:56:58
01
Turbi pisal ze maloobchod sa prepadaval uz v aprily ale mozno myslel cyklopriemysel. Ale vacsinu odvetví je aj tento rok realitvne v pohode. Kedze predtym som pisal na zaklade udajov o Hdp stale rastie,nezamestnanost konstatna a teraz aj cisla z maloobchodu. Rok 2021 leto uz bolo otvorene a tam doslova trzby vystrelili kedze ludia po tych lockdownoch si chceli uzit aj ked nie vsetci.viacero bolo obmedzovane potvrdenim o ockovani.
10.09.2022 - 12:23:02
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up