tak toto mi prosím vysvetli, ako pomôže prilba predíst stretu s autom viac ako blikačka
29.07.2022 - 12:58:20
06
preco to pleties? podla mna viac pomoze ludom nosit helmu (nie v suvislosti so stretu s autom ale pomoze aj tam) ako vozit na hradzi blikacku ktoru cez den ani neuvidim
29.07.2022 - 13:05:02
00
xyz napísal:
Joe70 a keby všetci cyklisti aspoň používali rozum...

v populácii v ktorej Darwinovej teórií verí 36% ľudí môžme byť radi že sa ešte väčšinou rešpektuje červená na semaforoch ...
29.07.2022 - 13:12:40
01
potkanko007 napísal:
Prsi, stmieva sa a rakusak nesvieti.
zato slovenský Dezko z denného svietenia ktoré má iba vpredu prejde na stretavacky až keď úplne vôbec nič nevidí ... moc sme nevyhrali, ci?
29.07.2022 - 13:16:55
01
Kým nesvietili povinne plechovky,celodenné svietenie motoriek malo obrovský význam.
Ale teraz keď svietime všetci,to svietenie zranitelnejsich zaniká...
No a poďme si robiť iluzie ako 30luxove svetielko na bicykli bude obrovský prínos...?
29.07.2022 - 13:43:39
01
Som si vsimol ze dosť motorkárov ma stale cez den zapnute aj dialkove svetlo, asi aby prebil aj svietiace plechovky :D
29.07.2022 - 13:52:36
00
Veď to je ten prúser, človek čo jazdí pre potešenie to robiť nemôže,lebo sa nedá spolahlivo poznať čí protiiduci bliká kôli oslneniu, alebo je tam radar😉
29.07.2022 - 14:30:01
00
lenze vsetko motorove ma homologizaciu - na bicykloch sa denne svetla objavuju hlavne na ebikoch lenze ja som slepy - plasti im to strasne silno a bodovo a kamsi do neba. na biku to svetlo zvacsa nieje na pevno ako na motorovych vozidlach. staci drgnut a svietis ludom do ksichtu co si cez den ani nevsimnes.

dalsia vec je ze svetlo co by vydrzalo fakt cely den svietit tak aby ho bolo vidiet za slnecneho dna a nema kuzel ako laserove ukazovatko nestoji 10€ . z mojho pohladu problem aj pri viacdnovej jazde s dobijanim.

a ak by sa chcelo ist cestou homologizacie, umiestnenia svetla, jeho sklonu a intenzity tak ja to rovno zabalim. uz aj bez tychto kktin sa cela cyklistika ubrala smerom do pekla.

kktiny sa riesia ale to hlavne nie - vychova - znova spomeniem panka ktori mal na sebe reflexnu vestu, milion blikaciek ale pri prechode cez krizovatku porusil snad vsetko co mohol a mohol byt rad ze nenatrafil na podobneho debila za volantom.
29.07.2022 - 20:10:14
06
scarinko napísal:
preco to pleties? podla mna viac pomoze ludom nosit helmu (nie v suvislosti so stretu s autom ale pomoze aj tam) ako vozit na hradzi blikacku ktoru cez den ani neuvidim

Bol niekde návrh, že sa má voziť blikačka ktorú ani nie vidieť na hrádzi?
Nie je lepšie voziť mimo hrádze, v premávke medzi autami blikačku ktorú vidieť aj cez deň, prilbu a farebné oblečenie, výrazne znížiť riziko nehody, ako sa na vozíku vytešovať, že som síce invalid, ale hlavu mi tá prilba ochránila?
29.07.2022 - 22:35:00
01
Taká Austrália a Argentína majú povinné prilby pre cyklistov bez ohľadu na vek. V takom Španielsku sú prilby povinné mimo miest bez rozdielu veku, v mestách sú povinné do 16 rokov. Na margo prilieb.

Politicky nepriechodné a logisticky nerealizovateľné, ale aj nelogické je len súbor trápnych výhovoriek. Za 20€ sa dá kúpiť certifikovaná prilba. 11 z 10 doktorov vám povie, že to je lepšie mať na hlave, ako na nej nemať nič. V Holandsku doktori uvádzajú, že cca 75-85% cyklistov čo umrelo mohlo žiť, keby mali prilbu. Minulý rok tam umrelo cez 200 cyklistov. Stačilo minút 20€ na prilbu. Za 10€ sa dá kúpiť sada svetiel, ktorú zákon prikazuje už teraz mať na bicykli. Reálne ju má tak 1 z 10 ľudí. Netvárme sa, že kúpiť helmu, mať funkčné svetlá a reflexné prvky na bicykli, či cyklistovi je niečo, čoho nie je bežný cyklista schopný, alebo že to položí rodinný rozpočet.
19.09.2022 - 00:49:05
05
Prilby rozhodne áno. Je nezmysel sa vyhovárať, že ľudia kvôli 30€ za lacnú prilbu budú radšej jazdili autami.
Ale so svetlami je to zložitejšie. Zohnať funkčné zadné denné svetlo je umenie. Ja som okrem Garmin radaru našiel iba Bontrager, čo svieti cez deň tak, že ho vidieť. Voziť svetlo iba aby nejaké bolo je nezmysel. Vidím to pravidelne. Zaregistrujem pred sebou v diaľke niečo farebné, že sa tam niečo pohybuje. Keď to dobehnem je to cyklista, na sedlovke bliká červené svetlo, na prilbe bliká druhé. Ten reflexný dres spraví oveľa lepšiu službu ako nefunkčné svetlo.
19.09.2022 - 22:51:59
00
Za mňa:
1) prilba by mala byť povinná. Vymýšľajú sa rôzne zlepšováky, menia sa technické normy a zákony, aby cyklistika bola bezpečnejšia, ale nepožaduje sa nosenie základnej bezpečnostnej pomôcky. Dosť na hlavu. Najväčší gól je ten, keď organizácia, ktorá bojuje za bezpečnosť cyklistov oslavovala zrušenie povinných prilieb, ako obrovskú výhru a pod skoro každým statusom Polície SR o odporúčaní prilieb tam písali, že prilby sú povinné len pre osoby mladšie ako 15 rokov a dosť nevyberane napádali samotnú Políciu SR.
2) svetlá: tam je to zložitejšie. V prvom rade, malo by prísť k certifikácii svetiel a zjednoteniu technických parametrov, čo majú svetla spĺňať, ako má vyzerať svetelný lúč. Bežne stretávam od svetiel, ktoré ledva vidno až svetlá, ktoré na 300m dopredu oslňujú. V Nemecku už majú normu, ako má aspoň vyzerať svetelný lúč od určitého výkonu, na Slovenku nie je ani to. Kľudne si tam môžem dať pracovné LED svetlo, niečo ako toto dopredu a neviem, či s tým niekto niečo zmôže https://m.alza.sk/solight-led-reflektor-pro-100-w-d6278169.htm Samozrejme, natíska sa aj otázka správne ho osadenia svetla ma bicykel. Darmo budeme mať svetlá s tzv. cut off (presne to, čo majú autá a motorky), keď tie svetlá budú svietiť do neba.
3) denné svietenie nepovažujem nutne za nutnosť, značná časť ľudí má problém ich používať aj v noci. Problém vidím hlavne v lesnatých oblastiach, kde cyklista môže vďaka svojmu oblečeniu splývať s pozadím. Hlavne ak sa ide zo svetla do tmy, teda z otvoreného priestoru pod klenbu zo stromov. Tam by určite aspoň zadné svetlo pomohlo. Predsa len najobľúbenejšie oblečenie je tmavé. Použitie kontrastného oblečenia s reflexnými prvkami pomáha aj cez deň. Ale chápem, bol by plač, že zákon diktuje, akú farbu má mať môj dres a keď mám dres za 400€, to ho mám teraz vyhodiť? Ale ak ide o bezpečnosť, prečo nie? Kúpi si na dres vestičku, či bundičku. Problém vyriešený. Isto sa veľa šoférov stretlo s tým, že z tieňa lesa sa zrazu vynorilo neviditeľné auto, aspoň tí, čo pamätajú, keď nebolo denné svietenie povinné. To isté sa týka aj cyklistov.
20.09.2022 - 08:52:29
01
Zrušili sme prilby, pochybujem, že by sa niekto vážnejšie zamýšľal nad svetlami. Iná vec je zvonček na bicykli. Bol som sa prejsť pešo v Pečnianskom lese a Jeleňom háji. Všetko bezradní cyklisti stepujúci za a kľučkujúci medzi chodcami. Zazvoní cyklista 50m za chodcami, tí sa vyhnú a cyklistu pustia. To by ale museli mať zvonček na bicykli.
28.12.2022 - 10:53:08
00
Tebe este chodci nenadavali, ze co si dovolujes na nich zvonit? Nehovoriac o tych so sluchatkami a s mobilom v ruke...
28.12.2022 - 12:46:33
10
To asi preto, že zvoníš 5m za nimi. Skús sa ohlásiť skôr, 30-50m. A nie týmto tu ... https://www.commando.sk/tovar/7411/klakson-marco-truba-v-spreji-air-horn ... :)
28.12.2022 - 15:19:20
01
keyboard_arrow_up