Na shm 12s deore hadzke mi sporadicky spadne reťaz z vodiacej kladky ... brzdu vozím zapnutú ... čo mám zle?
22.09.2022 - 19:28:19
00
kriva patka alebo klietka prehadzky ?
22.09.2022 - 20:17:54
00
Odfotim to zajtra, ale radi to bez problemu ...
22.09.2022 - 21:59:41
00
Inak sranda je, ako sa tu riešilo to, ako je výhodné a nevýhodné mať systém 1x8,9,10,11,12.... Ja sám mám v tomto srandu, lebo chápem aj priaznivcov aj odporcov. Sám mám 4 bicykle a dva z toho mám vybavené trojprevodníkom, jeden cestný dvojprevodníkový a jeden trailový jednoprevodníkový. A podľa nálady a účelu jazdy beriem vždy iný bajk.
Trailový jednoprevodník do terénu som mal už v roku 2014 a prerobil som si ho na systém 32Z a vzadu 11-42 ešte s adaptérom k XT kazete a doteraz to jazdím na starom prehadzovači XT, ktorý mi zaradí pri B-skrutke na limite aj na tú 42jku a stále ide. Ten bajk môže mať najazdené 7-8000 km a dokonca som meral aj reťaz a nikdy mi nezapadlo viac ako cez 0.5 mierka. Je tam 7-ročná reťaz podotýkam a to som s tým nejazdil roviny....
Aktuálne jazdím aj dvojprevodník na cestnom Giante, čo je môj najnovší bajk a povedal by som, že mohli by konečne výrobcovia spraviť možnosť aj na cestách na slušný rozsah pre jednoprevodník. Zvažoval som aj GRX, ktorý na YT videách so skúsenosťami iných zvláda aj kazetu 11-46. To by som si dopredu šupol 50-zubový jednoprevodník a mám aj ľahké a aj ťažké prevody.... Dovtedy som jazdil systém 11-28 a vpredu 53-39, čo mi hodí podobne najľahší prevod a najťažší je už aj tak šliapanie cez 60km/h aj pri 50z prevodníku....
Ďalšie dva bajky mám na dlhé výlety, kedy si človek natrepe aj možné a nemožné a váži to prosto viac. Tam je trojprevodník na nezaplatenie, lebo skákať sa s tým nebude a do takého kopca napríklad pri Kremnici je dosť nanič liezť bez maličkého 22z prevodu, čo som VEĽMI ocenil, keď som mal na sebe batoh...
Posledný bajk mám taký divný prerobený hybrid s nosičom, kde je z MTB spravený pologravel s pevnou karbonovou vidlou, užšími plášťami a mám ho tiež na nosenie vecí a po dedine.

Celkovo zhrnuté, každý systém má svoje prednosti inde. Trojprevodník mi vyhovuje na dlhé výlety, kde ma môže šľahnúť v kopci :-D ... keď som naložený. Za ďalšie, komponenty sú s nízkymi cenovkami a často zoženiem celé sady v predaji, ktoré mi poslúžia aj ďalších 10 rokov bez ďalšej investície....
Dvojprevodník sa na cestu napr. hodí skvelo, lebo veľká kazeta prosto nehodí jemné odstupňovanie ako malá... Ale aj tak ma ten prešmyk vie srať!!!
A jednoprevodník mám stále, po novom 30Z a 11-42 a utiahnem s tým aj Skalku pri Kremnici bez zosadania.... Nie je to enduro výšľap, ale kopec 1. kategórie pre cestné hodnotenie to stále je a zadarmo sa mi neodovzdá. Pri systéme do 52z by som zvažoval dopredu aj 38z dokonca... Dokonca som 38z jazdil pri tomto 11-42, ale to len keď som išiel rovinatejšie etapy a tá rýchlosť na ňom je super vtedy. Asi najoptimálnejšie by sa hodil 36 vpredu a 11-52 vzadu. Aj ľahký, aj rýchly... :-) . Toľko k mojim skúsenostiam so všetkými systémami, ktoré aktuálne sedlám. Nevymenil by som ani jeden na ani jednom bajku. Tak, ako sú, sú super. :-). Kto dočítal sem ďakujem!
23.09.2022 - 02:12:59
02
ivast Dalsim dovodom mozu byt opotrebovane kladky.
23.09.2022 - 03:27:36
00
keyboard_arrow_up