lapaloma V zasade rozdiel mediz velkostami ramov okrem vysledneho vzhladu (predstavec v inom uhle ako horna trubka...) tak urcuje len to aka bude distribucia hmotnosti. Ciastocne pohodlie a odozvu biku na zaber a tiez obratnost biku, ale to su vsetko drobotiny ktore ovplyvnis aj inak.
Mensi ram sposobi, ako si napisal, viac vahy na predku lebo dlhsi predstavec a tym padom mas predne
koleso viac pod sebou. Dlhsia
sedlovka vacsinou znamena lepsie pruzenie sedlovky a tym padom aj pohodlie na nerovnostiach. Mensi ram je aj tuhsi pre sprint. Lahsie sa na nom ide hore kopcom (viac vahy v predu). Je ale menej stabilny v zjazde, tazsie sa na nom prudko brzdi, hrozi toe overlap...
Ak to mam zhrnbut prakticky, traba taku velkost, aby si mohol mat predstavec v uhle hornej trubky. Inak to vyzera zle. Tiez mensi ram vies dotiahnut predstavcom, dlhy neskratis.
Z ineho uhlu pohladu. Ak chces mat predstavec v uhle ramu, tak vecsi ram bude mat vyssie predok, ako mensi. Vacsi bude mat pohodlnejsiu geometriu, ako mensi ram. Mensi bude viac aero posed a lahsi bike o nieco.
Ale ked hovorim o geometrii je to o pomere stack a reach, nie o velkosti ! Cize model vs model, nie velkost vs velkost.