flegko dal som tie kolesa na 259€, vo VIP su aktualne za 233. Ak by si poprosil o dorovnanie ceny, dorovnali by sme to ale tie kolesá by sme ti nepredali ale darovali - viac nižšie a týmto si asi strieľam do kolena ale chcem aby ste videli a troška pochopili v akom prostredí fungujeme. U nás do cenotvorby vstupuje množstvo faktorov, nie je v našich silách sledovať ani automatom celú ponuku a reagovať na úplne všetko. Určite je u nás niekoľko desiatok, možno nízke stovky produktov kde máme cenu vyššiu ako by sme možno sami chceli.

Aktuálne sa samozrejme veľa porovnáva s rôznymi cenovými bombami. Niektorí z Vás podnikajú, niektorí ste zamestnaní aj v obchode alebo službách predpokladám, že pracujete všetci a Vaše príjmy pramenia z nejakej ekonomickej činnosti. Čo je pre Vás adekvátny zisk? Adekvátna marža? Pýtam sa úplne otvorene, lebo za každou bombastickou cenou aj u nás sa skrýva to, že danej položky sa zbavujeme a nezarábame na nej.

Na tomto easy google linku si pozrite cenu akcií bike24 odporúčam kliknúť max časové obdobie a vidíte, že tá firma oproti vstupu na burzu má len zlomok hodnoty - cca 1/10. Kto by rád študoval viac, tým ,že sú na burze, zverejňujú zaujímavé čítanie v podobe výročných správ a reportov pre investorov.
https://www.google.com/search?q=bike24+stock&oq=bike24+sto&aqs=chrome.0.35i39i285j69i57j0i512j0i22i30l7.2732j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Čo myslíte, má tú hodnotu takú preto, lebo ide všetko ako hodinky a zarába? Pre koncových zákaznikov je samozrejme výhodné to, že sa zbavujú tovaru aj za ceny, ktoré sú na úrovni ich nákupu. Ak sa pozriete za oponu, vidíte tam ale jeden veľký prúser, ktorý sa hasí za každú cenu. Ako som už viac krát písal, zákazníka toto zaujímať nemusí a väčšine je to vlastne fuk, kto ale chce troška pochopiť súvislosti, určite je zaujímavé zamyslieť sa, prečo ceny lietajú jedna radosť. Lebo je jednoduché povedať, že MTBIKER má prehnané ceny (áno, niekde máme) voči konkurencii, v odhadom 90% prípadoch ale za tým bude čosi viac.

Nezabúdajte, že aj tento obchod ako každý iný funguje aby dosahoval adekvátny zisk, nie preto aby tovar rozdával. Naším bonusom na ktorý som hrdý je fakt, že na rozdiel od napr. Muzikeru či Bike24 z nášho zisku niečo kvapká aj nazad do SVK cyklistiky a tejto komunity.
05.10.2022 - 19:43:21
116
Cenotvorbu mi vysvetlovat nemusis...tiez podnikam a to dokonca v IT a moj sen je zbavit sa predaja....uz roky rokuce....bohuzial stale este predavam....lebo musim.
Predavam bezne 1000 eurovy nb s 20 eurovou marzou (cize 2% marza) a zakaznik je este nafucany, ze niekde v polskom eshope, alebo eshope, co berie mimo oficialnych kanalov (rozumej z PL) nasiel nizsiu cenu a tvari sa, ze ako som ho okradol.
Neviem ake marze mate v bicyklovom odvetvi, ale v IT sa ide na 1-2-3-4-5% uplne bezne....teda ak si dam 5% uz si gratulujem.
Predavat s minusovou marzou nemozem (mozem, ale nieco co mam dlhsie skladom), je to danovy unik defakto, pretoze podnikanie je definovane ako cinnost za ucelom zisku a verim, ze keby idem do minusovych marzi tak si ma danovaci na kontrole podaju.
Ja to riesim sluzbami, ktore sa snazim k produktom prisantrocit a kde moja cena nemoze byt spochybnena a porovnana s niekym inym. Z niecoho zit musim;o).
Viem, ze Muziker zobral niekde superlacno alebo vypredava zly nakup stoj co stoj a jeho cenu urcite nemozete dat, ale zase povedat, ze mi kolesa darujes je trosku prisilne...predas so stratou, ale nieco za to utrzis...ak mi chcete naozaj darovat som k tomu pristupny a budem nosit vase nalepky aj na aute;o))).

Mne bude stacit, ak vas robot bude sledovat ceny aj na inych eshopoch a nebudete pravidelne uzatvarat top10 v cenach v porovnani s inymi hlavne SK eshopmi.
P.S. Vsetko co som u vas doteraz nakupil som si neporovnaval so ziadnym inym eshopom, pretoze sa vam snazim verit, ze s cenami robite pre zakaznika maximum. Dufam, ze moju doveru nesklamete;o).
05.10.2022 - 20:20:58
20
Zaujali ma tie investície do komunity, okrem reklamných ceduliek na každom stlpe s cykloznacenim ktoré pre bfu nemajú žiadnu hodnotu a udržiavanie a pomysleny rozvoj tohto fóra ktoré vlastne bolo skôr ako biznis mi už nič nenapadá ... pripomeňte mi prosím na čo všetko som zabudol ... [ pridávam ešte sponzoring, tuším v Častej som ho zazrel ]
05.10.2022 - 20:28:08
01
fakt nic? :^) mal si trochu tuhsie porozmyslat. a miestne forum je v tomto uplne niekde v pozadi

nemozes mysliet vazne, ze ich "podpora" cyklorozvoja spociva prevazne v nadr..ni ceduliek na stlpiky
05.10.2022 - 20:36:27
02
Keby boli v IT sektore marze ako v bike tak by nam bolo sveta zit ?
05.10.2022 - 20:58:24
00
ivast áno, reklamné tabuľky na stĺpikoch je presne ten prínos pre komunitu, o ktorom som hovoril.


- komunite okrem tej záložky E-shop slúžia na tomto webe tie zvyšné 4 + ikona Hike.
- Magazín + youtube - samozrejme je tu mix komercie ale hádam sa dá uznať, že sa u nás dá nájsť aj hodnotný obsah, ktorý stojí zato - v tomto prípade dávno neplatí, že náklady magazínu pokrýva inzercia, je to dotované príjmami zo shopu,
- bazár - nemyslím, že bike či komponent predáš skôr na bazoši alebo niekde inde.
- Komunita - výjazdy, fotky, kalendár, cyklotrasy + mapa. Tie sekcie sa neplnia a nespravujú samy od seba. Na jednej strane je pre ich plnenie potrebná komunita, na druhej strane aj práca ľudí v teame.
- Ak vnímate ako vyzerajú iné weby, tak web aj vďaka shopu neotravuje všade blikajúcimi a vyskakujúcimi reklamami.

-Zoznam podporených eventov - materiálne, finančne, ceny, kupony, tombola, propagačne, výpomocou:
- Častá, Dubničák, Hornonitrianske Enduro, Okolo Domaše, Gran Fondo, Suľovsky beh, SIlvestrovsky beh Piešťany, Šprint Polom, Trnavska Cyklisticka liga, Baťovianska galuska, Časovka na Kojšovsku hoľu, Horal maraton, Otvorenie cyklistického areálu Žabokreky, Otvorenie Žehra bike park, Tour De Vrchár Považia, Ondavský Maratón, Moldavská 12-ka, zraz SCK, Domašská 10, Stupavsky maraton - toto je v tomto roku, asi mi aj niečo ušlo ale tak toľko k podpore akcií

- prihlasovanie zdarma pre akcie - Detská Tour Petra Sagana - niektoré z uvedených vyššie

- tie značky na stlpikoch maju troška hlbší zmysel - výrobu tých značiek sme zaplatili a mimo toho šlo v rôznej forme podpory do SCK 2,5 násobok sumy, ktoré stáli značky. vďaka tomu majú značkári na Slovensku ebiky, materiálne a technické zabezpečenie

- podpora značenia v okolí Hrádku

- projekty ako ohľaduplnosť či Gerlaching, aj keď tento rok nespomínam na nejaké externé komunitné aktivity, z minulosti ale vo mne rezonujú aktivity Maja Ileša na Liptove...


Málo/veľa, ťažko povedať. Nemyslím, že jedine to, čo bikerom v nejakej forme za ich nákup u nás vraciame je radostný pohľad na reklamnú tabuľku niekde na smerovníku
05.10.2022 - 21:20:25
017
Bazár som zabudol, ostatné poznám, akurát som to doteraz nevnimal ako investície do komunity, aj ked chápem že sú to nákladove polozky. Diky ...
05.10.2022 - 21:30:34
00
Nechápem túto diskusiu o cene....ak sa niekomu nepáči cena, môže skúsiť vyjednať lepšiu alebo nakúpiť inde. MTBIKER je dlhodobo úspešná firma, asi vedia, čo robia. Cyklotrh je sezónny, naviac citlivý na hospodársky cyklus a rôzne externé šoky typu kovid alebo výpadok dopravy z Ázie. Slovensko je príliš malý trh, je zázrak, že tu niečo funguje. Ak mi dáva MTBIKER nejakú pridanú hodnotu, tak im kľudne zaplatím za tovar o pár € viac. A pri väčších rozdieloch kľudne kúpim inde. A samozrejme občas podporím aj najbližší "kamenný" cykloobchod alebo kvalitný servis niekde v okolí.
05.10.2022 - 21:34:22
01
Samozrejme, je to mix našej komercie a podpory ale ak na evente vyhráš v tombole 50€ pokukážku tak minimalne máš na novú reťaz, plášť, či platničky. Rovnako nejaký merch. Ono sa to nezdá ale ročne sú to vyššie desiatky tisíc € v rôznej forme.
05.10.2022 - 21:36:18
05
A je to oveľa lepšie ako pred 10. rokmi, keď esková baba na bedni maratónu vyhrala starú pánsku xxl bundu z roku pána lebo sa toho chcel nejaký sponzor zbaviť alebo igelitku plnú ovocných kefírov ?? Každopádne ja vždy tvrdím, ak si niekto myslí, že by to vedel robiť lepšie, nech sa páči... Každému želám aby zorganizoval preteky tak, že je aj trať super aj štartovné lacné aj počasie dobré aj ceny hodnotné aj jedlo ani horúce ani studené a aby každému chutilo... alebo aby spravil na rok dopredu objednávku tovaru a predal. ho tak, že oncjod prežije vo svete eshopov. Aby sa trafil do vkusu a veľkosti všetkých zákazníkov a aby mu po sezóne zostalo v sklade čo najmenej tovaru a mal ešte na vianočné odmeny zamestnancov. Veľa šťastia prajem.
05.10.2022 - 21:44:57
05
Boo_boo Môžem potvrdiť, na jednej akcii sa mi podarilo vyhrať vašu 50eur poukážku, vzápätí aj využitá, ďakujem :)

Na odľahčenie diskusie, navrhujem odstrániť v konte sekciu kde je zrátaná súhrnná suma za objednávky, človeka to vie dosť vydesiť keď po čase zistí koľko sa dá minúť na spotrebáky a oblečko :D
05.10.2022 - 21:47:52
12
flegko Nič v zlom, ale príde mi trocha scestné porovnávať stratégiu cenotvorby v Tvojej jednoosobovej firme (celkové ročné tržby 25 tisíc eur, predpokladám pár individuálnych IT zákazníkov resp nejaká firmička/škola) s firmou ako mtbiker, ktorá logisticky zabezpečuje, uskladňuje a predáva stovky ak nie tisícky produktov , zamestnáva desiatky zamestnancov, má sklad a dve predajne, a ktorej konsolidované tržby presiahli 20 miliónov eur...Riadiť takto zložitý system, stále majúc na pamäti mnoho kritérií, nie len ziskovosť, to je "the whole different ballgame", Ak je pravda čo píšeš, a pracuješ s 5% maržou, tak si za minulý rok z marže získal 1.250 eur, z čoho si za posledných šesť mesiacov nechal v mtbikeri podľa vlastného vyjadrenia 840. Tomu sa hovorí nadšený cyklista, dve tretiny údajnej marže nechať v cyklotovare ;) Ale tak vykázal si zisk o trochu vyšší, takže sú aj dni s lepšími maržami ;) Nech sa ti teda darí do budúcna lepšie a viac. :y:
05.10.2022 - 21:59:39
04
MTBIKER SHOP - včera objednané, dnes doručené. Jednoducho SUPER!!! Toto mi konkurencia z Nemecka nezaručí, keďže sa to tu s nimi porovnáva...
06.10.2022 - 10:24:27
10
Každá palica má dva konce. Ja som objednal 4. a doručenie je uvedené 13. /Tovar od externého dodávateľa s dodaním do 5 dní/
06.10.2022 - 13:08:41
00
Ono je zase fajn si uvedomiť, že ultimátnym cieľom každého e-shopu, toho tunajšieho nevynímajúc, je zarobiť. Ani tie masívne výpredaje na nemeckých e-shopoch sa nedejú z lásky k zákazníkom, ale štandardne kvôli uvoľneniu miesta. Za tú potenciálnu stratu si e-shop "kupuje priestor" na ďalší potenciálny zárobok. There ain't no such thing as a free lunch...
06.10.2022 - 14:06:51
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up