Včera NY Marathon, 121. miesto medzi ženami /15. vo svojej vekovej kategórii/ 42 ročná osemnásobná olympijská víťazka v behu na lyžiach Marit Bjorgen, čas 3:08:52 hod.

Organizátori pojali tento ročník tak trocha ,,nerekordne,, /bez vodičov/. Najlepší súčasný svetový maratónec narodený mimo afrického kontinentu brazílčan Ferreira do Nascimento s osobákom 2:04:51 hod. to od štartu napálil na výsledný čas 2:01 hod. /medzičas na 10. kilometri 28:42 min. pričom osobák má 28:40/. Po medzičase na polmaratóne za 1:01:22 čo je takmer jeho osobný rekord 1:01:03 hod. ho čakal ešte jeden taký rekordný polmaratón - ak by NY Maratón bežal na mierne negatívny, vyrovnaný split. Jeho náskok pred ostatnými bežcami v polovici trate bol 2 a štvrť minúty. Na 34. kilometri bol však /zrejme vyčerpaný/ dostihnutý. Zrejme bežal podľa pocitov kedže v NY na pomalej trati so zvlneným profilom, v teple /v cieli 23 stupňov/, sám bolo zabehnúť čas 2:01 hod. absolútne nereálne, alebo bežal na víťazstvo s taktikou ako deti že na začiatku je dobré urobiť si náskok.

Prílohy:

NY maraton 2022.PNG
NY maraton 2022.PNG 102.3 KiB thumb_up0thumb_down

NY Maraton,  34. kilometer.png
NY Maraton, 34. kilometer.png 192.34 KiB thumb_up0thumb_down

07.11.2022 - 12:14:52
02
Z minulotýždňového tréningu aktuálneho Slovenského rekordéra v behu na 5 000 a 10 000 m na dráhe kat. M55

v piatok 4. 11. 2022, 4 x 1 km s medziklusmi 5 minút, pace 3:18 min/km, intervalová metóda rozvoja tempovej rýchlosti pre preteky na 5 000 m

v nedeľu 6. 11. 2022, 6 km ANP, pace 3:44 min/km, súvislá metóda zlepšovania výkonu na úrovni anaeróbneho prahu, hlavná výhoda tréningu - zlepšovanie hodnoty VO2max

Prílohy:

piatok 4.11. 2022, 4 x 1 km s medziklusmi 5 minút,  intervalová metóda rozvoja  tempovej rýchlosti pre  preteky na 5 000 m.PNG
piatok 4.11. 2022, 4 x 1 km s medziklusmi 5 minút, intervalová metóda rozvoja tempovej rýchlosti pre preteky na 5 000 m.PNG 122.29 KiB thumb_up0thumb_down

nedeľa 6. 11. 2022, 6 km ANP, súvislá metóda zlepšovania výkonu na úrovni anaeróbneho prahu, hlavná výhoda tréningu - zlepšovanie VO2max.PNG
nedeľa 6. 11. 2022, 6 km ANP, súvislá metóda zlepšovania výkonu na úrovni anaeróbneho prahu, hlavná výhoda tréningu - zlepšovanie VO2max.PNG 97.67 KiB thumb_up0thumb_down

6 km ANP.PNG
6 km ANP.PNG 52.81 KiB thumb_up0thumb_down

07.11.2022 - 21:45:23
00
Ak by niekto uvazoval o tych super rychlych teniskach pre serioznych bezcov, maju ich na nike.com vo vypredaji za "iba 185EUR"
https://www.nike.com/sk/t/air-zoom-alphafly-next-flyknit-ekiden-road-racing-shoes-pBHBwG/DO2407-728
14.11.2022 - 17:50:46
00
Jedne take som uz takmer vybehal, maju uz cca 600 km a tlmenie je este celkom OK. Snad este 200 km vydrzia. Pouzite boli zo zaciatku len v pretekoch (Ironmanoch) a neskor aj v treningoch na long runy. Okrem toho ze su rychlejsie, u mna cca 10s na km, tak nohy su po dlhom behu v tychto Alpha Fly v podstate lepsom stave ako po behu v standartnej obuvi.
14.11.2022 - 21:26:47
00
ved hovorim ,elektro bike pre bezcou :D
15.11.2022 - 10:33:43
00
trocha prehnané, e-bike pridá na výkone desiatky percent, top Niké maratónky nejakých 2,2 % /zlepšenie maratónskych výkonov z 2:05 hod. na 2:02 hod./, pri pomalšom tempe napr. pace 5:00 min/km to urobí necelých 7 sekúnd na kilometri, v týchto zelených Niké next 2 % v nedeľu v Strážskom na 52. ročníku behu oslobodenia mesta pri pace 3:39 min na km /1. miesto v kategórii/ urobili maratónky na 6,35 km trati nejakých 30 sekúnd /pred 27 rokmi na tej istej trati 2. miesto v hlavnej kategórii, pace 2:57 min na km/

Prílohy:

Nike next 2 percentá.PNG
Nike next 2 percentá.PNG 97.44 KiB thumb_up0thumb_down

52. ročník behu v Strážskom, 6,35 km.PNG
52. ročník behu v Strážskom, 6,35 km.PNG 103.26 KiB thumb_up0thumb_down

Strážske, nedeľa 13. 11. 2022.PNG
Strážske, nedeľa 13. 11. 2022.PNG 69.62 KiB thumb_up0thumb_down

18.11.2022 - 00:18:55
00
Moj trener a zaroven brat bezal v nedelu "domaci" half maraton mesiac po Majstrovstvach sveta na Hawaii, Zabehol si PR 1:23:02 hod. Bezalo sa v miernom dazdi a pri 10°C. Nie je bezec, je triatlonista, ma takmer 50 rokov, takze slusny vysledok.

Prílohy:

Roman.png
Roman.png 46.35 KiB thumb_up0thumb_down

22.11.2022 - 14:15:09
110
obohatím aj ja túto tému troška znova po dlhej dobe... keď bude mať niekto chuť a čas tak sem hodím link na môj profil na facebooku kde si môžte prečítať krátke zhrnutie Hriňovskej 100 a následnej choroby ktorá sa mi po nej vytvorila...dúfam zaujímavé to bude a niekomu to možno pomôže :) https://www.facebook.com/peterkeckes1988
22.11.2022 - 14:25:12
06
Drzim palce 🤞
22.11.2022 - 17:27:46
00
Uff, držím palce a prajem skorý návrat. Na H100 sme sa stretli, matne si ťa pamätám. H100 bola moja prvá 100vka a musím povedať, že tiež mi bolo kadejako. Ultra behám rok, do H100 bola moja najdlhšia trasa Zázrivské pobehanie, čo bolo nejakých 75km, paradoxne 2 týždne pred H100. NA H100 som musel dať prvýkrát aulin, čo mi "odišli" bedrá, cukor bol na minime. Len človek si môže čítať kadečo, pripravovať sa na kadečo, ale pokiaľ si to neprešiel, nevie, čo príde po 80km. A aj tak bolo, keď som si na 80km uvedomil, že ma čaká ešte skoro maratón, v noci a v teréne, ktorý nepoznám, nebolo mi veru všetko jedno. Silou vôle sme to dobehli, čas nebol svetoborný, nejakých 20h, ale na prvú 100 som bol spokojný. O dva týždne ďalšie ultra, Rusínska 66km a tam som už cítil, že telo čerpá z posledného. Celkom som si veril dať 3x ultra za 6 týždnov ( 75 + 118+ 70 ), pomedzi to ešte ako tak behávať, nech nevyjdem z "formy". Síce po dobehnutí Rusínskej som mal energie aj na Javornícku 100 ale povedal som si, že stačí. Teraz som poslúchol "ultrascénu" a dávam si aspoň 2 týždne bez žiadneho behu, žeby sa dalo telo aspoň troška dokopy, potom príde spiroergonometria a 2 mesiace trénovania všeobecnej vytrvalosti, ktorá mi veľmi chýba. Plány na budúci rok smelé, tak sa treba pripraviť.
23.11.2022 - 08:32:27
00
ďakujem, pomaly sa vraciam ale telo dostalo poriadne zabrať...je tomu mesiac čo som začal znova behať ale vidím že to bude dlhý proces sa vrátiť. Kľudový tep sa znižuje ale ešte je na hodnote cca 46-47 a to pret chorobou na preventívke mi namerali prv 33 a po opakovaní som mal 32 :D Keď navýšiš svoje max. vzdialenosť tak to telo pocíti, poznám to...a k tomu toľko vecí nás môže ovplyvniť že si človek ani predstaviť nevie (raz som si privodil bežecké zranenie pre bolesť zubu, zmenil som si došlap aby som jemnejšie dopadal a aby ma to nebolela a bol hneď problém). My čo nebehámé roky ultru pre nás oddych je viacnásobne dôležitý lebo ultra a kratšie vzdialenosti sa porovnať moc nedajú. Ja sommto prehnal, a keď som bol v nemocnici veľa vecí sa mi prehnalo cez hlavu ale to negatívum čo som si spôsobil sa nedá porovnať tým čo mi ultra dalo, a samotný beh pravda...Dúfam nezostane nič dlhodobo po meningitíde, spánok sa mi pomaly dáva do poriadku bude to dlhý proces ešte, horšie to je s memóriou lebo keď si nedám tabletku tak koncentrácia je omnoho tažšia tak ale uvidíme po pár týždňoch mesiacoch ako bude, každopádne ako som písal už sa vraciam a bud.rok keď vše dobre pôjde niečo chcem dať znova ale mám aj iné plány, uvidím ako sa podarí so splnením :)
23.11.2022 - 09:15:30
00
KINGofFAILS za tuto ultra snuru si teda pochvalu nezasluzis...
23.11.2022 - 19:59:11
00
keyboard_arrow_up