Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
jordi áno, snehová vločka. Tým, že žijem v paneláku, tak ak vyberieme v zime baterku, že treba nabíjať, tak strávi cca 2 hodiny v byte, nech sa aklimatizuje, až potom dávame nabíjať, takže sme ten režim nikdy nepoužili. Ale ľudia, čo majú napríklad garáž, či rodinný dom, môžu len otvoriť kapotu a dať nabíjať batériu bez vybratia batérie z auta.
.
ano, ta vlocka je na to ako pises a este sa s nou aj nabijaju aj AGM baterky nezavisle od teploty.
ono to nabije na vyssie V ak by koli zime bol pokles, alebo AGM znesie trosku viac ako EFM a tie stare
Pri Lidl nabíjačke svieti kontrolka, že to je nabité. Pri tej komunistickej, nevieš, kedy to je nabité. Sú len nejaké odporúčané časy, že koľko by sa to malo nabíjať podľa veľkosti batérie. Ona nabíja stále, takže musíš sledovať čas, nemôžeš to tam nechať 4 dni. 6-12 hodín, nie viac, aby sa batéria nabila a bola schopná naštartovať. Minule sme tak resuscitovali susedovu batériu. Tou z Lidla sa nechcela chytiť, tak na 6 hodín tá stará nabíjačka, potom sme dali tú Lidl a už sa chytila.
Znakom nabitia zdraveho Pb aku, je keď pri nabijani prúdom 1/10 kapacity plynuje, dosiahne 2,65az2,8V na clanok a po dobu dvoch hodín sa už nezvyšuje napätie.
To platí pre "stare" otvorené aku, bezudrzbove nesmú dosiahnuť plynovacie napätie cez 14,5V na šesť clankovom aku.
Dajú sa kúpiť alebo skompletizovať aj solárne nabíjačky na autobatériu, celé leto som napájal elektrický ohradík 5W na záhradke autobatériou ktorú dobíjal solárny panel 20x30 cm 10w, cez tento regulátor. Akú má krivku neviem, ale nedošlo k vybitiu ani prebytiu batérie. Na dlho stojaci stroj by som možno dal niečo také.
baterka v malo pouzivanom stroji trpi hlavne v mrazoch a v zime moc slnka nebyva, este aj ten panel zasnezi... vidim kolko svietia teraz solarne lampy co mame, skoro nic... ved vacsina nabíjačiek ma tie udrzivacie funkcie pripadne sa to da tiez kupit ako separatny pristroj alebo aj pomerne jednoducho vyrobiť.... sam som to kedysi tak mal staci nejaky starsi zdroj tak s 18V a do série sa tam da mala žiarovka, ktora ta ureguluje...
Tak Lidl dobijaciek za tie roky bolo kopec modelov a tazko povedat nakolko su odlisne - vyrobil ich iny Cinan.
Ja mam jeden z tych najstarsich typov - sedy bez displaya. Spokojnost. Baterku, co uz nestartovala dobijal vzdy bez problemov. Nakupnu tasku, co jazdi len po meste treba par krat rocne dobit. Raz ked uz nestartovala, tak som ju celu zimu nechal tak (cca. 2 mesiace). Potom sa uz ale Lidl nabijacka nechytala - indikovala chybnu bateriu. Pomohol som si klasickou dobijackou.
Vseobecne su prilis vybite baterky (nizke napatie), pre tuto dobijacku problem. Manik to aj upravoval. https://www.youtube.com/watch?v=n7jJRrCs2vY&t=580s
Dobijate niekto cez zapalovac v interieri? Lenivy som
Jasne ze treba auto, co cigaretovy zapalovac neodpaja pri vypnuti motora.
Ked pozeram, ze sa tam da pripojit tento menic na 220V , pri ktorom orientacnym prepoctom vychadza prud v tej cigaretovej zasuvke na cca. 20A, tak dobijat prudom 3.8A z tej dobijacky nemoze byt problem.
Keď sa tu teraz rieši tema nabijania bateriek, zaujimalo by ma nasledovné.
Mam Audi A6 v ktorej je "12V 105Ah 950A" Predpokladam AGM bateria nakoľko start-stop je pritomny, plus koduje sa do RJ ak sa mení. Moja otázka znie, čo by ste mi odporučili na udržiavanie batérie ?
Modelový príklad je, odídem na 2 mesiace do práce letecky a nechcem bateriu vyberať z auta, len nech ju drži pri živote spolu s celym autom (dodatok, je tam nainštalovaly VAM lite, čo by teoreticky malo znižiť odber nakoľko sa nenapajaju niektore RJ).
Som rad za každú radu a čo tak čítam, neviem či by som bol spokojný nechať auto v garáži 2 mesiace s lidl nabíjačkou. Predsalen, ako bolo spomenute, o***** a banany tak nech to je niečo, čomu môžem veriť.
Čítal som, že konkrétne moja C7ka vie ako tak udržať bateriu mesiac bez štartovania, ale potom to je bieda a u mňa sa vie realne stať, že bude stáť 2 mesiace.
Vďaka
Moja mozno naivna predstava, kludne ma zotrite, napravte... Pripojit k nej druhu baterku. Pasivne, bez nabijania nabijackou, proste pridat dalsich 40-60-105 Ah a vybavene, nie?
Ci si to zle predstavujem?
skúšak si s nou aj reálne dlhodobo udržiavať baterku? lebo ja som moju C7 musel dať na spínané hodiny.. inak ten režim udržiavania po čase tá nabíjačka vypne... neviem koľko to presne vydrží... nikdy som to nejak nemal odsledované... lebo som tam chodil nepravidelne ale vždy sa vypla... (odhadom tak 3 dni max) dal som to na spínané hodiny aby sa to určitý čas nenapájalo zo siete a potom si to spustí odznova...
A mňa by zaujímalo, či je vhodné nabíjať baterku priamo na aute, bez odpojenia káblov. Bojím sa, že keď odpojim baterku prídem o údaje v riadiacej jednotke.
je to úplne v pohode, šak aj za jazdy sa dobíja alternátorom... keď sa kódujú jednotky, tak je to vyslovene vyžaduje aby to bolo aj takto napájané... pri týchto moderných by som sa toho vobec nebál, horšia voláka stará samo domo trafáková, to by som asi na moderné auto nenapojil
stanlee a mas len jednu bateriu ? Hviezda ma (dekadu dozadu, nove netusim) v niektorych modeloch druhu malu bateriu v podbehu u spolujazdca, ktora sa stara o bezpecnostne systemy - SOS CALL + RJ (v pripade odpojenia hlavnej baterie). U modelov, ktore to este nemali sa vymena robi napojenim najprv novej baterie so starou sucasne, az nasledne sa stara odpoji, ked je nova uz "in situ". Nabijanie detto,
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
.
ano, ta vlocka je na to ako pises a este sa s nou aj nabijaju aj AGM baterky nezavisle od teploty.
ono to nabije na vyssie V ak by koli zime bol pokles, alebo AGM znesie trosku viac ako EFM a tie stare
Tá nabíjačka má istý priebeh nabíjania, podľa stavu batérie. Píšu o tom aj v návode.
Pri Lidl nabíjačke svieti kontrolka, že to je nabité. Pri tej komunistickej, nevieš, kedy to je nabité. Sú len nejaké odporúčané časy, že koľko by sa to malo nabíjať podľa veľkosti batérie. Ona nabíja stále, takže musíš sledovať čas, nemôžeš to tam nechať 4 dni. 6-12 hodín, nie viac, aby sa batéria nabila a bola schopná naštartovať. Minule sme tak resuscitovali susedovu batériu. Tou z Lidla sa nechcela chytiť, tak na 6 hodín tá stará nabíjačka, potom sme dali tú Lidl a už sa chytila.
To platí pre "stare" otvorené aku, bezudrzbove nesmú dosiahnuť plynovacie napätie cez 14,5V na šesť clankovom aku.
Ja mam jeden z tych najstarsich typov - sedy bez displaya. Spokojnost. Baterku, co uz nestartovala dobijal vzdy bez problemov. Nakupnu tasku, co jazdi len po meste treba par krat rocne dobit. Raz ked uz nestartovala, tak som ju celu zimu nechal tak (cca. 2 mesiace). Potom sa uz ale Lidl nabijacka nechytala - indikovala chybnu bateriu. Pomohol som si klasickou dobijackou.
Vseobecne su prilis vybite baterky (nizke napatie), pre tuto dobijacku problem. Manik to aj upravoval.
https://www.youtube.com/watch?v=n7jJRrCs2vY&t=580s
Tento typek zase na chvilu pripaja inu baterku aby inicioval dobijanie (a miestami dost odveci keca).
https://www.youtube.com/watch?v=FHgqx_1jP0I&t=300s
Dobijate niekto cez zapalovac v interieri? Lenivy som
Jasne ze treba auto, co cigaretovy zapalovac neodpaja pri vypnuti motora.
Ked pozeram, ze sa tam da pripojit tento menic na 220V , pri ktorom orientacnym prepoctom vychadza prud v tej cigaretovej zasuvke na cca. 20A, tak dobijat prudom 3.8A z tej dobijacky nemoze byt problem.
Mam Audi A6 v ktorej je "12V 105Ah 950A" Predpokladam AGM bateria nakoľko start-stop je pritomny, plus koduje sa do RJ ak sa mení. Moja otázka znie, čo by ste mi odporučili na udržiavanie batérie ?
Modelový príklad je, odídem na 2 mesiace do práce letecky a nechcem bateriu vyberať z auta, len nech ju drži pri živote spolu s celym autom (dodatok, je tam nainštalovaly VAM lite, čo by teoreticky malo znižiť odber nakoľko sa nenapajaju niektore RJ).
Som rad za každú radu a čo tak čítam, neviem či by som bol spokojný nechať auto v garáži 2 mesiace s lidl nabíjačkou. Predsalen, ako bolo spomenute, o***** a banany
Čítal som, že konkrétne moja C7ka vie ako tak udržať bateriu mesiac bez štartovania, ale potom to je bieda a u mňa sa vie realne stať, že bude stáť 2 mesiace.
Vďaka
Ci si to zle predstavujem?
https://www.alza.sk/auto/bosch-c3-6-v12-v-38-a-d5150976.htm?kampan=adwau_Auto-Moto_pla_all_Auto-moto-cenove-hity_cenove-hity_c_9062578__AUPR15985&gclid=EAIaIQobChMIr77crebb_AIVGtnVCh0-5Am6EAYYASABEgKfDvD_BwE
https://www.alza.sk/auto/bosch-c3-6-v12-v-38-a-d5150976.htm?kampan=adwau_Auto-Moto_pla_all_Auto-moto-cenove-hity_cenove-hity_c_9062578__AUPR15985&gclid=EAIaIQobChMIr77crebb_AIVGtnVCh0-5Am6EAYYASABEgKfDvD_BwE
skúšak si s nou aj reálne dlhodobo udržiavať baterku? lebo ja som moju C7 musel dať na spínané hodiny.. inak ten režim udržiavania po čase tá nabíjačka vypne... neviem koľko to presne vydrží... nikdy som to nejak nemal odsledované... lebo som tam chodil nepravidelne ale vždy sa vypla... (odhadom tak 3 dni max) dal som to na spínané hodiny aby sa to určitý čas nenapájalo zo siete a potom si to spustí odznova...
na tú audinu by som si kúpil keď tak len špecificky na to určený bazmek... prípadne pogoogli niečo značkovejšie.. ale tak reálne sa tomu nemá čo stať
https://www.alza.sk/auto/compass-nabijacka-akumulatora-udrziavacia-5-125-ah-d2898941.htm
Bmw520 F11 / bosch c7