Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ale uplne pragmaticka vec - nevyhovuje mi velkost kufra a tvar nakladacieho otvoru. A s tym sa neviem zzit.
Tomuto dovodu absolutne rozumiem, akurat nerozumiem preco si to teda kupil. Hlavne ked predtym ten Explorer ci co si to mal bol urcite podstatne praktickejsi co sa tyka kufra a teda si uz pri prvom pohlade na to R-ko musel vidiet, ze "tudy cesta nevede".
autor je uplne mimo.
Vsetko co kritizuje su volitelne veci, ktore sa v infotainmente daju vypnut (okrem prihlasovania uzivatela, to aj mna niekedy otravuje).
A nic z toho nie je nove, minimalne od roku 2017 to auta koncernu VW maju.
Ak sa clovek nauci vyuzivat asistencne systemy, su velkou pomocou pre ludi, co travia v aute vela casu.
Autor nie je mimo.
Hned pri lane assistr kritizuje, ze sa neda uplne deaktivovak, ked ho vlovek nechce, a nie je ani na tlacitku, ale po kazdom starte by clovek musel ist cez menu.
A v tom ma pravdu. Lane assist nefunguje vzdy idealne. Ak ho clovek nechce, tak sa ma dat vypnut trvalo.
Natrvalo sa neda vypnut z legalnych dovodov, u novsich aut.
V koncernu VW je ale tusim u kazdeho modelu tlacidlo na volante alebo na packe smerovky, ktorym sa clovek hned dostane k deaktivacii a nemusi ist cez infotainment.
Proste autor blogu zjavne auto poriadne nepozna.
Inak lane assist u koncernu VW je jeden z tych lepsich, spolu s MB, BMW. Jazdim s nim od 2014 a posledne generacie si ani neuvedomujem, nechavam stale zapnute.
Kazdopadne ostatne systemy ako prediktivna funkcia ACC a travel assist co spomina v blogu sa daju vypnut natrvalo. Cize nechapem rozhorcenie, ked to nechce.
ešte ťa asi neťahalo pod kamión, do mŕtvych mačiek či jám na krajnici
aj keď teda nejazdím vw ale toyotu, vypnúť to viem cez hw tlačítko, ale na oplátku sa mi rozsvieti oranžová kontrolka na budíkoch že je to vypnuté
a teda rovno sa opýtam funguje vám u VW ten lane assist v hustej jesennej hmle, či pri prietrži? lebo to sú situácie kedy by som toho asistenta ocenil, ale práve nefunguje
Najazdim cca 40.000 rocne, prevazne na autach koncernu VW a od roku 2014 takmer stale s lane assistom, cize s nim mam najazdenych ca 350.000 km.
A naozaj sa mi nestalo, ze by ma lane assist akokolvek ohrozil alebo sposobil krizovu situaciu, naopak velakrat pomohol.
Ale plati, ze je velky rozdiel medzi znackami, ako pisem, VW ho ma +- na urocni premie, francuzi, korejci, japonci ho maju castokrat ovela horsie funkcny. Napr si pamatam ze aj na predoslej Astre (2016-2022) bol katastrofalny, po presadnuti z VW som bol poriadne sokovany, to bol ako pinball medzi ciarami.
Podobne je to aj s x inymi vybavami. Nieco co sa vola rovnako v cenniku moze mat v realite uplne ine fungovanie a uzitocnost a rozdiely su uz aj pri veciach ako parkovacie senzory. A spravidla cim pokrocilejsia vybava, tym vacsie rozdiely vo funkcnosti.
quasimoto celkom zaujimave, pretoze ja som s novym tiguanom najazdil iba 1000km a lane asist ma tahal napriklad do plastovych zabran pri zuzeni cesty a takisto ten adaptivny tempomat katastrofa...brzdilo to aj ked nemuselo a ked sa predomnou uvolnoval pruh, tak osobne by som zrychloval asi o 5sekund skor...skusal som to viac krat zapnut, no vzdy som to po par km musel vypnut, ako mi to zralo nervy....
rozumiem, ze ked ma clovek prvu skusenost s asistencnymi systemami, tak to moze vnimat ako pises.
Sam som to mal podobne, po prvom aute s nimi v 2014 som chvilu rozmyslal, ci si objednat aj do dalsieho (auta menim 1-2x rocne), no po par mesiacoch, ked clovek pochopi ako system funguje a tomu prisposobi svoju jazdu, resp na zaklade toho uz vie, kedy ma zmysel vyuzit dany system, sa stane neocenitelnym benefitom.
Jazdim casto dlhe trasy a tam je komfort a bezpecnost neporovnatelna. Clovek si musi porovnat plusy a minusy.
Ale pouzivam Lane assist+ACC /Travel assist aj v meste, pekne to vedie auto v strede jazdneho pruhu, akurat prediktivnu funkciu tempomatu nepouzivam, kedze vo VW zial nie je mozne nastavit defaultne rychlostny limit + 10kmh navyse.
Novsie modely maju aj kapacitne volanty, kedy nie su potrebne pohyby volantom, staci ze volant registruje, ze ho vodic drzi a system pracuje dlhodobo.
A samozrejme treba chapat, ze su to ASISTENCNE systemy, ktore asistuju, pomahaju. Nie je to autonomne vozidlo. Cize v pripade nestrandardnych situaciu treba preberat kontrolu nad autom.
Inak ja o nejakom bojovani nemozem hovorit, tieto systemy maju legislativne obmedzeny zasah do riadenia na urovni 20 Newtnov a aj preto napr nemozu prechadzat ostrejsie zakruty.
Co ale nemam rad su displeje a dotykove ovladania, to je naozaj zial marketing a vec, ktora neprospieva bezpecnosti jazdy.
Najazdim cca 40.000 rocne, prevazne na autach koncernu VW
A naozaj sa mi nestalo, ze by ma lane assist akokolvek ohrozil alebo sposobil krizovu situaciu, naopak velakrat pomohol.
možno sa mýlim ale pri takom nájazde odhadujem že prevažná časť bude po dialniciach alebo širokých cestách 1. a 2. triedy..
dostaň sa s tým na okresky medzi dedinami kde sú úzke cesty, prapadnuté a rozbité kraje, nie je nič výnimočné nejaká mŕtva mačka, zajac či bažant na ceste (niektoré obdobie naozaj 1-2ks do týždňa)
prípadne keď si na trase kde často presúvajú veľkorozmerný náklad, alebo pri žatve chodia kombajny..
to sú všetko bežné veci, kde mi stačilo len jemne skorigovať volantom a bolo to OK, teraz ma to bez smerovky stále ťahá späť na "prekážku" ktorej sa chcem vyhnúť
Dialnice mam do 40% tras, zvysok su rozne okresky, aj hlavne tahy, aj menej hlavne, aj celku cast Europy som s tym pochodil vratane vela horskych oblasti s roznou kvalitou ciest (napr aj Korziku, Balkan, horske priesmyky...).
Nehovorim, ze sa nestane co opisujes,ale ako vodic som stale nadradeny systemu a nikdy som to nevnimal ako take neprijemne, ze by som to vypinal. Nerozumiem tomu, ci mas nespravne ocakavania od systemu, alebo kde nastava problem. Aj s lane assistom bez smerovky ked potrebujem, otocim volantom a auto ide kam chcem samozrejme. Ale ano, je to ine ako jazdit bez lane assistu.
Benefit toho mi osobne pride vacsi, kedze to vie zachranit plechy aj zdravie.
Ale ak to niekomu vadi, su to 2 kliky na volante. U starsich sa vypina natrvalo, u novsich natrvalo cez OBD11 napr je to jednoduche pre laika, z legislativnych dovodov to zial musi byt takto.
no ja nemám žiadne očakávania od toho systému práve, keby sa dal trvalo vypnúť a neresetoval sa každým štartom tak ho nemám aktívny.. keď máš oči na ceste a nešteluješ furt rádio, nepíšeš smsky a podobne neviem kde ma to zachráni.. a keby som si to aj vzal štatisticky tak to bude x denných situácii kedy vadí vs 1 kedy by možno dačo pomohol
benefit by som videl ako som spomínal hustú hmlu, alebo prietrž kedy je fakt zle vidieť.. lenže vtedy sa mi aj ten systém vypne, lebo vidí asi rovnaké h*vn* ako ja
No ved pri tom smskovani. Asistenty fakt umoznuju akurat tak davat menej pozor na cestu. Napr. kombinacia ACC + LA je za mna fakt nebezpecna vec, lebo jednoducho clovek prestava davat pozor na cestu a spolieha sa na auto. Sam som sa pri tom prichytil. Kym to nebude premakane tak, aby to bezpecne zvladlo ovladat vozidlo bez zasahu vodica, tak je to problem, lebo clovek ziskava falosny pocit, ze nemusi venovat tolko pozornosti ceste / premavke a to nemusi dopadnut dobre. A pri aktivnom LA nestaci otocit volantom, lebo volant kladie odpor. Cize to podla mna realne zhorsuje bezpecnost v krizovych situaciach. Nehovoriac o zazitkoch ludi s predkoliznym brzdenim, ked auto zacalo brzdit pri predbiehacom manevri. Ale doba je taka, ze ludia si chcu vsetko ulahcovat a tak budu tieto veci coraz castejsie nekriticky obhajovat. Ak to bude fungovat rovnako dobre alebo lepsie ako pozorny vodic, tak potom OK, dovtedy je to problem.
mam rovnaku skusenost, miesto bezproblemoveho obiehania ( ano smerovku som dal ) auto zacalo prudko brzdit, myslim a pevne dufam ze nik nesiel zamnou lebo to mohlo dopadnut velmi zle.
Tak to, ze mi zacalo auto brzdit pri predbuehani sa mi za tych vyse 300.000 km na VW nestalo, ale viem, ze su znacky, kde sa to zial deje. A chapem, ze ked ma clovek skusenosti len s takoutu obdobou systemu, pozera sa na to skepticky. Kedze tych dobre fungujucich bolo donedavna na trhu pomerne malo.
Inak technika na pozadi lane assistu u pokrocilejsich systemov pomaha prave vykonat manever pri krizovej situacii spravnym smerom, cize presny opak ako.
Samozrejme ze systemy ako LA maju pomahat prave v situaciach, ked vodic zlyha, je nepozorny a pod. Nie sme roboti a cim dlhsia cesta, tym vacsia sanca na chybu, ak zvladnete 600km so 100% pozornostou bez chyb, tak ste super Ved uz len ked clovek nieco robi s radiom, ide sa napis a podobne, to vsetko su situacie, kedy to ma zmysel.
A v hmle je super ACC, ktore funguje u vacsiny znaciek ako radar a vidi aj napriek hmle (LA vyuziva kamery, cize tam to neplati).
ked clovek pochopi ako system funguje a tomu prisposobi svoju jazdu
To je presne to. Ja ako zakaznik sa nechcem prisposobovat tomu, ako je naprogramovany system, takze ho s radostou vypnem. Chcem jazdit ako ja chcem a ako to mne vyhovuje.
Start-stop detto. Ja kua chcem, aby ked to raz vypnem, bolo to vypnute, pretoze som si to naschval, vedome a cielene vypol. Stale verim, ze benefity nezniceneho motora (a naslednych neoprav, cize nevytvarania dalsej ekozataze napriklad vyrabanim a dopravou nahradnych dielov) daleko prevazia usporu na emisiach.
Veľa týchto vecí záleží aj od toho aké staré auto jazdíš, ak niekto má moderné auto vyššej triedy a mení ho po roku, hoc aj km najazdí veľa, tak má úplne inú skúsenosť s kazivosťou ako ten, čo si kúpi 5 ročné auto so 100t km a jazdí na ňom ďalších 10 rokov. Že?
S tym suhlasim, najlepsie je, ked ma uzivatel na vyber, co chce mat aktivne a co nie. Ci uz su to systemy, alebo start-stop.
Niekedy davno ked som si zvykal na ACC som nadaval, ze nie je moznost prepinat tempomat na klasicky (iba ACC alebo limiter). Dnes mi to uz vobec nechyba (ale napr agresivnejsie jazdiaciemu kolegovi ano, no taki ludia zas tepomat vseobecne velmi nevyuzivaju).
Inak je obrovsky rozdiel absolvovat napr 400km cestu s aktivnym LA (co vedie vozidlo v strede) a ACC a bez toho. Ta unava je snad polovicna.
A uprimne citim sa po tych rokoch teraz az neisto ked idem po case s autom bez aktivneho LA, ze staci mala nepozornost a clovek je mimo pruhu, proste non stop v strehu
Sa mi nechce čítať všetko a reagovať na každého zvlášť, ale za seba poviem, že za istých okolností sú tie asistenčné systémy vcelku užitočné.
ACC (VW):
- áno, spomaľuje, následne môže zrýchľovať takým lekvarovym tempom. Lenže acc ma tri režimy reakcií na iné vozidlo - šport, normal a Eko. Autá s voliteľnými režimami jazdy majú ešte asi aj komfort. Od tohto režimu záleží kedy začne brzdiť a ako bude zrychlovat v režime acc.
- predbiehanie s ACC a front assist sa treba podľa mňa naučiť - keď predbiehas štýlom, že sa nalepis meter za obiehaneho, tak samozrejme pri vyboceni a zrychlovani to vyhodnotí ako nebezpečenstvo a dupne na brzdy - mňa tento systém práve naučil to, že lepšie a bezpečnejšie predbehnem, keď som v nejakej vzdialenosti od vozidla vpredu a nie nalepeny, keď ani nič dopredu nevidím
- v hmle pri pohybujúcich sa prekazkach je dosť užitočný, keďže nejde o kameru, ale radar, ktorému vadí akurát sneh na kryte (to je samozrejme mínus, ale nič nie je dokonalé)
LA (VW):
- asi ho už takmer ani nevnímam a len občas zacitim spätnú väzbu do volantu a vôbec ho nevypinam
- tiež sa da nastaviť reakcia a spôsob fungovania aspoň čiastočne
- cez hustý dážď, hmlu a sneh naozaj nefunguje (ako by aj mohol, keď ani x krát dokonalejšie ľudské oko nevidí vtedy poriadne)
- jazdím krížom krazom aj po okresných cestách a naozaj už nemám pocit, že by ma nejako obmedzoval pri vyhybani sa prekážkam aj bez smeroviek
Ešte by som spomenul jeden veľmi užitočný systém, a to sledovanie mŕtveho uhla. Veľakrát sa mi stalo, že som v zrkadle auto nevidel, ale asistent mi ukazoval, že tam je. Zo začiatku som aj zvykol otáčať hlavu, lebo som mu neveril, ale takmer vždy fungoval spoľahlivo. Raz mi trochu zblbol, keď som šiel zo Slovakia ringu, kde auto dosť polievali a potom mi to ukazovalo vpravo odo mňa prekážku, hoci tam boli len stromy okolo cesty.
Tomuto dovodu absolutne rozumiem, akurat nerozumiem preco si to teda kupil. Hlavne ked predtym ten Explorer ci co si to mal bol urcite podstatne praktickejsi co sa tyka kufra a teda si uz pri prvom pohlade na to R-ko musel vidiet, ze "tudy cesta nevede".
Dovod tiez v podstate jednoduchy - potomstvo - tzn. komfort a bezpecnost najma druhej rady. Samozrejme oci som mal ze auto nebude potrebne velmi aktivne vyuzivat v zmysle prevazania nakladu/veci/bajkov, ale ono to zaboli stale ked je potreba a neda sa (neda sa tak celkom)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Moze ist, ale aj fotit moze?
Tomuto dovodu absolutne rozumiem, akurat nerozumiem preco si to teda kupil.
https://blog.sme.sk/sarkocy/auto-moto/4-dovody-preco-by-som-si-uz-nekupil-skodu-enyaq
autor je uplne mimo.
Vsetko co kritizuje su volitelne veci, ktore sa v infotainmente daju vypnut (okrem prihlasovania uzivatela, to aj mna niekedy otravuje).
A nic z toho nie je nove, minimalne od roku 2017 to auta koncernu VW maju.
Ak sa clovek nauci vyuzivat asistencne systemy, su velkou pomocou pre ludi, co travia v aute vela casu.
Hned pri lane assistr kritizuje, ze sa neda uplne deaktivovak, ked ho vlovek nechce, a nie je ani na tlacitku, ale po kazdom starte by clovek musel ist cez menu.
A v tom ma pravdu. Lane assist nefunguje vzdy idealne. Ak ho clovek nechce, tak sa ma dat vypnut trvalo.
V koncernu VW je ale tusim u kazdeho modelu tlacidlo na volante alebo na packe smerovky, ktorym sa clovek hned dostane k deaktivacii a nemusi ist cez infotainment.
Proste autor blogu zjavne auto poriadne nepozna.
Inak lane assist u koncernu VW je jeden z tych lepsich, spolu s MB, BMW. Jazdim s nim od 2014 a posledne generacie si ani neuvedomujem, nechavam stale zapnute.
Kazdopadne ostatne systemy ako prediktivna funkcia ACC a travel assist co spomina v blogu sa daju vypnut natrvalo. Cize nechapem rozhorcenie, ked to nechce.
aj keď teda nejazdím vw ale toyotu, vypnúť to viem cez hw tlačítko, ale na oplátku sa mi rozsvieti oranžová kontrolka na budíkoch že je to vypnuté
a teda rovno sa opýtam funguje vám u VW ten lane assist v hustej jesennej hmle, či pri prietrži? lebo to sú situácie kedy by som toho asistenta ocenil, ale práve nefunguje
A naozaj sa mi nestalo, ze by ma lane assist akokolvek ohrozil alebo sposobil krizovu situaciu, naopak velakrat pomohol.
Ale plati, ze je velky rozdiel medzi znackami, ako pisem, VW ho ma +- na urocni premie, francuzi, korejci, japonci ho maju castokrat ovela horsie funkcny. Napr si pamatam ze aj na predoslej Astre (2016-2022) bol katastrofalny, po presadnuti z VW som bol poriadne sokovany, to bol ako pinball medzi ciarami.
Podobne je to aj s x inymi vybavami. Nieco co sa vola rovnako v cenniku moze mat v realite uplne ine fungovanie a uzitocnost a rozdiely su uz aj pri veciach ako parkovacie senzory. A spravidla cim pokrocilejsia vybava, tym vacsie rozdiely vo funkcnosti.
Sam som to mal podobne, po prvom aute s nimi v 2014 som chvilu rozmyslal, ci si objednat aj do dalsieho (auta menim 1-2x rocne), no po par mesiacoch, ked clovek pochopi ako system funguje a tomu prisposobi svoju jazdu, resp na zaklade toho uz vie, kedy ma zmysel vyuzit dany system, sa stane neocenitelnym benefitom.
Jazdim casto dlhe trasy a tam je komfort a bezpecnost neporovnatelna. Clovek si musi porovnat plusy a minusy.
Ale pouzivam Lane assist+ACC /Travel assist aj v meste, pekne to vedie auto v strede jazdneho pruhu, akurat prediktivnu funkciu tempomatu nepouzivam, kedze vo VW zial nie je mozne nastavit defaultne rychlostny limit + 10kmh navyse.
Novsie modely maju aj kapacitne volanty, kedy nie su potrebne pohyby volantom, staci ze volant registruje, ze ho vodic drzi a system pracuje dlhodobo.
A samozrejme treba chapat, ze su to ASISTENCNE systemy, ktore asistuju, pomahaju. Nie je to autonomne vozidlo. Cize v pripade nestrandardnych situaciu treba preberat kontrolu nad autom.
Inak ja o nejakom bojovani nemozem hovorit, tieto systemy maju legislativne obmedzeny zasah do riadenia na urovni 20 Newtnov a aj preto napr nemozu prechadzat ostrejsie zakruty.
Co ale nemam rad su displeje a dotykove ovladania, to je naozaj zial marketing a vec, ktora neprospieva bezpecnosti jazdy.
A naozaj sa mi nestalo, ze by ma lane assist akokolvek ohrozil alebo sposobil krizovu situaciu, naopak velakrat pomohol.
možno sa mýlim ale pri takom nájazde odhadujem že prevažná časť bude po dialniciach alebo širokých cestách 1. a 2. triedy..
dostaň sa s tým na okresky medzi dedinami kde sú úzke cesty, prapadnuté a rozbité kraje, nie je nič výnimočné nejaká mŕtva mačka, zajac či bažant na ceste (niektoré obdobie naozaj 1-2ks do týždňa)
prípadne keď si na trase kde často presúvajú veľkorozmerný náklad, alebo pri žatve chodia kombajny..
to sú všetko bežné veci, kde mi stačilo len jemne skorigovať volantom a bolo to OK, teraz ma to bez smerovky stále ťahá späť na "prekážku" ktorej sa chcem vyhnúť
Nehovorim, ze sa nestane co opisujes,ale ako vodic som stale nadradeny systemu a nikdy som to nevnimal ako take neprijemne, ze by som to vypinal. Nerozumiem tomu, ci mas nespravne ocakavania od systemu, alebo kde nastava problem. Aj s lane assistom bez smerovky ked potrebujem, otocim volantom a auto ide kam chcem samozrejme. Ale ano, je to ine ako jazdit bez lane assistu.
Benefit toho mi osobne pride vacsi, kedze to vie zachranit plechy aj zdravie.
Ale ak to niekomu vadi, su to 2 kliky na volante. U starsich sa vypina natrvalo, u novsich natrvalo cez OBD11 napr je to jednoduche pre laika, z legislativnych dovodov to zial musi byt takto.
benefit by som videl ako som spomínal hustú hmlu, alebo prietrž kedy je fakt zle vidieť.. lenže vtedy sa mi aj ten systém vypne, lebo vidí asi rovnaké h*vn* ako ja
ale kľudne daj historky kedy a ako ti to pomohlo
Inak technika na pozadi lane assistu u pokrocilejsich systemov pomaha prave vykonat manever pri krizovej situacii spravnym smerom, cize presny opak ako.
Samozrejme ze systemy ako LA maju pomahat prave v situaciach, ked vodic zlyha, je nepozorny a pod. Nie sme roboti a cim dlhsia cesta, tym vacsia sanca na chybu, ak zvladnete 600km so 100% pozornostou bez chyb, tak ste super
A v hmle je super ACC, ktore funguje u vacsiny znaciek ako radar a vidi aj napriek hmle (LA vyuziva kamery, cize tam to neplati).
To je presne to. Ja ako zakaznik sa nechcem prisposobovat tomu, ako je naprogramovany system, takze ho s radostou vypnem. Chcem jazdit ako ja chcem a ako to mne vyhovuje.
Start-stop detto. Ja kua chcem, aby ked to raz vypnem, bolo to vypnute, pretoze som si to naschval, vedome a cielene vypol. Stale verim, ze benefity nezniceneho motora (a naslednych neoprav, cize nevytvarania dalsej ekozataze napriklad vyrabanim a dopravou nahradnych dielov) daleko prevazia usporu na emisiach.
Niekedy davno ked som si zvykal na ACC som nadaval, ze nie je moznost prepinat tempomat na klasicky (iba ACC alebo limiter). Dnes mi to uz vobec nechyba (ale napr agresivnejsie jazdiaciemu kolegovi ano, no taki ludia zas tepomat vseobecne velmi nevyuzivaju).
Inak je obrovsky rozdiel absolvovat napr 400km cestu s aktivnym LA (co vedie vozidlo v strede) a ACC a bez toho. Ta unava je snad polovicna.
A uprimne citim sa po tych rokoch teraz az neisto ked idem po case s autom bez aktivneho LA, ze staci mala nepozornost a clovek je mimo pruhu, proste non stop v strehu
ACC (VW):
- áno, spomaľuje, následne môže zrýchľovať takým lekvarovym tempom. Lenže acc ma tri režimy reakcií na iné vozidlo - šport, normal a Eko. Autá s voliteľnými režimami jazdy majú ešte asi aj komfort. Od tohto režimu záleží kedy začne brzdiť a ako bude zrychlovat v režime acc.
- predbiehanie s ACC a front assist sa treba podľa mňa naučiť - keď predbiehas štýlom, že sa nalepis meter za obiehaneho, tak samozrejme pri vyboceni a zrychlovani to vyhodnotí ako nebezpečenstvo a dupne na brzdy - mňa tento systém práve naučil to, že lepšie a bezpečnejšie predbehnem, keď som v nejakej vzdialenosti od vozidla vpredu a nie nalepeny, keď ani nič dopredu nevidím
- v hmle pri pohybujúcich sa prekazkach je dosť užitočný, keďže nejde o kameru, ale radar, ktorému vadí akurát sneh na kryte (to je samozrejme mínus, ale nič nie je dokonalé)
LA (VW):
- asi ho už takmer ani nevnímam a len občas zacitim spätnú väzbu do volantu a vôbec ho nevypinam
- tiež sa da nastaviť reakcia a spôsob fungovania aspoň čiastočne
- cez hustý dážď, hmlu a sneh naozaj nefunguje (ako by aj mohol, keď ani x krát dokonalejšie ľudské oko nevidí vtedy poriadne)
- jazdím krížom krazom aj po okresných cestách a naozaj už nemám pocit, že by ma nejako obmedzoval pri vyhybani sa prekážkam aj bez smeroviek
Ešte by som spomenul jeden veľmi užitočný systém, a to sledovanie mŕtveho uhla. Veľakrát sa mi stalo, že som v zrkadle auto nevidel, ale asistent mi ukazoval, že tam je. Zo začiatku som aj zvykol otáčať hlavu, lebo som mu neveril, ale takmer vždy fungoval spoľahlivo. Raz mi trochu zblbol, keď som šiel zo Slovakia ringu, kde auto dosť polievali a potom mi to ukazovalo vpravo odo mňa prekážku, hoci tam boli len stromy okolo cesty.
Dovod tiez v podstate jednoduchy - potomstvo - tzn. komfort a bezpecnost najma druhej rady. Samozrejme oci som mal ze auto nebude potrebne velmi aktivne vyuzivat v zmysle prevazania nakladu/veci/bajkov, ale ono to zaboli stale ked je potreba a neda sa (neda sa tak celkom)