Ved aj Namibia je len priklad. Rovnako blby a "extremny". Tu mas tvrde data. O tomyo je dnesna mobilita. Tvojich 500km je vynimka potvrdzujuca fakt, ze priemer je 10km.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Passenger_mobility_statistics#Distance_coveredPrepac, ale ak povazujes destinaciu vzdialenu 800km (co robi nemalo ludi viackrat rocne, ci uz chorvatsko, taliansko, alpy, praha z vychodneho SR) a 12.000km vzdialenu Naminiu za porovnatelne priklady, tak tazko vies zmysluplnu debatu.
Nakolko pracujem dlhe roky v automotive biznise (hoci vacsina ma tu na fore ma zjavne lepsie know-how), tak podla realnych zaznamov zo servisov, ktore sa pri navsteve servisu sleduju aj najazd, je u vozidiel v segmentu vek do 4 rokov priemerny najazd u nas necelych 20.000 km (co je cez 50km denne pri dennom pouzivani).
V SR sa dlhodobo predava 65-70% novych osobnych aut firmam. U firemnych nie su nezvycajne najazdy 40-50tis km rocne.
Graf co si zdielal zjavne nehovori o celkovom priemernom dochadzani, ale o mestskom, ktore je logicky nizsie:
"Urban mobility[1] is defined as “Trips made by residents of an urban area, where both origin and destination are inside the same urban area“."
A ja cely cas tvrdim, nie som proti BEV,ale nemyslim si, ze su idealnym a jedinym univerzalnym riesenim.
Do mesta su super volba, preto ako som uz pisal, mame aj dve v rodine.