Mne to cajti vysvetlili takto. A aj na školení mi to vysvetlili takto
23.04.2023 - 11:06:44
00
V Reporteroch na STV to tiež riešili. Auto idúce z vedľajšej má dávať prednosť. Nemá ho čo zaujímať, ako rýchlo ide na hlavnej auto. Má sa presvedčiť, že sa môže bezpečne z vedľajšej zaradiť bez ohrozenia a vtedy ak si dobre pamätám aj bez obmedzenia vozidla na hlavnej. Polícia môže dať spoluvinu šoférovi na hlavnej, ak výrazne prekročil rýchlosť, ale hlavným vinníkom ostáva auto na vedľajšej.
23.04.2023 - 11:41:45
01
Áno, nezbavuje ho viny, ale spoluvina vodiča idúceho po hlavnej ovplyvňuje mieru viny (trestu) vodiča, ktorý prednosť nedal. Plus kopec iných vecí.
23.04.2023 - 11:51:14
00
Naozaj?
https://www.ulpianus.sk/judikatura-s-komentarom/nedanie-prednost-v-jazde-vs.-prekrocenie-maximalne-povolenej-rychlosti/
23.04.2023 - 12:05:44
14
Zároveň platí to, že vodič, ktorý dáva prednosť v jazde vozidlám na hlavnej ceste, nemusí dať prednosť absolútne všetkým vozidlám, ktoré v ľubovoľnej vzdialenosti vidí, ale len tým, ktoré sú tak blízko, že vojdením do križovatky by im vyvolal nebezpečenstvo nutnej náhlej zmeny smeru alebo rýchlosti jazdy.

Z toho rozsudku… definiciu nahlej zmeny tu uz mame…
23.04.2023 - 12:14:10
00
presne tak... to co pise corsair a dalsi nie je pravda. A rozsudok KS v TN tomu dal za pravdu.

Uz tu boli taki co tu pisali o tom, ze v tom a tom useku v meste sa to v pohode da 100+ bez problemov, nikomu nedavas prednost je to prehladne a kto to nezvlada tak ma odovzdat vodicak. No technicky sa to da ukerovat v dnesnych autach s prstom v nose, ale problem je ten, ze nikto dalsi nerata s tym, ze to tam budes valit 100+. Garantujem, ze nikto.

s ja este doplnim dalsie co sa v rozsudku odvolacieho sudu pise:

"Vodič na základe svojich skúseností v podstate len odhaduje, ktoré vozidlo je ešte v dostatočnej vzdialenosti, že mu umožňuje vojsť na hlavnú cestu, a ktoré už mu to neumožňuje. Pri tejto svojej úvahe však vychádza z rýchlosti, ktorá je na danom úseku zákonom povolená."

uvedomte si, ze naozaj nikto na tomto svete nerata s tym, ze v zakaze predbiehania, tam kde je 50 bude niekto predbiehat a rubat to 100+. Takych machrov su plne cintoriny.

Takze rubat si to po hlavnej hlava nehlava aj ked viem ze tam neni fizel s radarom, neni vzdy uplne skvely napad. Treba jazdit s rozumom chlapi.
23.04.2023 - 13:25:24
05
Marli napísal:
Pri takomto vyhlade sikmo vpravo dozadu je velmi zle vidiet (to nie je na ospravedlňovanie tej soferky, len na vysvetlenie).

Za B a C stlpiky sa skryju aj vacsie objekty ako cyklista (aj ak sa vobec pozrela, viac ako letmo, periférne)


ale ona sa pozerala vpravo, nie dozadu, a ked som videl ja ju tak musela vidieť aj ona mňa, ale to neni podstatné, podstatné že bola sranda opäť so šťastným koncom
23.04.2023 - 13:30:03
00
Zubesuch žiaľ záleží aj na sudcovi, ako sa k tomu postaví a sú aj iné okolnosti ohľadom toho. Tomto prípade to mohlo byť tak, v ďalšom prípade môžu to určiť inak
23.04.2023 - 13:46:53
00
Ešte jedna vec, na Slovensku sa opomina, často niesú pred križovatkou označené cesty, keď vychádzam z takto neoznačenej "vedľajšej" na "hlavnú" tak vozidlo prichádzajúce zľava by mi malo dať prednosť. V praxi to funguje ale inak...
23.04.2023 - 13:51:49
00
ivan napísal:
ale ona sa pozerala vpravo, nie dozadu, a ked som videl ja ju tak musela vidieť aj ona mňa, ale to neni podstatné, podstatné že bola sranda opäť so šťastným koncom


Podla tej fotky asi nestala kolmo na cestu, ale nepoznám to tam, cize som odhadoval, ze mala vyhlad (priblizne) niekde cez zadne prave bocne okno

"ked som videl ja ju tak musela vidieť aj ona mňa" - chybna uvaha, vo vseobecnosti to neplati, ani nahodou.
Jej auto ju robilo viditelnou.
Ona ta mohla (a mala) vidiet, ale nie ze musela.

(A mozno aj videla, ale nepredpokladala, akou rychlostou ten cyklista ide/dokaze ist, presne ako sa píše tu hore vyššie).
23.04.2023 - 15:42:50
01
Mal som nebodu. Nehoda sa stala okolo 19:00 v klesaní z Všatského Podhradia na Pruské v oblasti Horné Dúžavy tak, že som sa vo vysokej rýchlosti z kopca približoval k autu značky pravdepodobne Toyota yaris, bledomodrá, s EČV začínajúc HC, ktoré išlo predo mnou niekoľko desiatok metrov ďaleko. Zrazu auto začalo prudšie brzdiť, lebo oproti šiel autobus, načo som reagoval brzdením, avšak som sa napriek brzdeniu stále približoval zozadu k autu, ktoré stále brzdilo a znižovalo rýchlosť, hoci svoj jazdný pruh mal voľný, aj keď oproti šiel ten autobus. Brzdili sme brzdili, až som si uvedomil, že náraz zozadu do auta a následný pád je nevyhnutný, okúsil som pocit, ten pocit bezmocnosti, že idete naraziť a nič nemôžete s tým urobiť, tú sekundu a pol pred nárazom. Iba som dúfal, že vodič vie o mne cez zrkadlo a pridupne plyn a odpichne sa, alebo aspoň prestane brzdiť a znižovať rýchlosť a ja dobrzdím, čo sa však nestalo, lebo keď som mu išiel kolesom naraziť, tak stále brzdil. Narazil som mu kolesom, ale nebol to náraz, že by som mu ohol nárazník alebo mne na bicykli koleso a pritom ma katapultovalo, skôr to bol len taký dotyk, pobozkanie, a hneď som šiel k zemi, padol na bok a šúchal sa súbežne po ceste vedľa zvodidiel, aj také 3 sekundy, kým som sa došúchal. Pocit to bol veľmi nepríjemný, lebo neviete, ako padáte, kam padáte, kde máte nohy, ruky, hlavu, čo sa s vami deje... Hneď som vstal, vodič zrejme keď videl, že stojím, zrýchlil a pokračoval jazde ďalej. Chcel som pozbierať veci z biku zo zeme a pokračovať ďalej, vtom vyšlo pár ľudí z busu, či som OK a či netreba sanitku, ja samozrejme šok a adrenalín, no že som ok a v pohode. Ktosi naliehal, aby sa to nahlásilo na políciu, tak volali, dali mi telefón, boli tam pri mne, aj bus tam ostal so zapnutými varovkami, autobusár bol vonku. Vraj z busu to videli, ten pád, že vodič brzdil. Prišla polícia, medzitým autobus s ľuďmi odišiel, ostali tam len ľudia z tých domkov, ale tí nehodu nevideli. Dali mi fúkať, potom došla sanitka a išli tam aj nehodovkári. V sanitke ma vyšetrili a potom ma zobrali ešte do Považskej na vyšetrenia. Mal som oškretý lakeť, koleno, ktoré aj krvácali a ešte trochu dlaň, buchnutie na boku, a na druhej nohe modrinu. V nemocnici mi volal nehodovkár, spýtal sa ako sa to stalo a potom kto si myslím, že je vinný. Ja som dával vinu 50 na 50, on, že vinný som ja, lebo mám jazdu prispôsobiť, že keď niekto predomnou zabrzdí, aby som aj ja ubrzdil. Vraj tam videl fleky z kolesa a potom aj to šúchanie, vraj som musel mať poriadne naložené. No a ak to chcem riešiť ako nehodu, tak auto nenájdu, lebo modrých áut s EČV HC je veľa, a ešte mne príde pokuta ako vinníkovi. Alebo sa to uzavrie ako udalosť, že som padol, nič sa mi nestalo, nevznikla škoda, vyšetria ma a z nemocnice pošlú domov, a tým sa to uzavrie, len aby som im zavolal, ako dopadne rontgen, musím byť v poriadku. Rontgen bol v poriadku, len odreniny, vraj som mal šťastie v tej situácii, zavolal som, teda sa to uzavrelo, bicykel mám v Ilave na polícii a to je všetko. Na miesto nehody sa pôjdem pozrieť a pofotiť si to.

Link na trasu v garmine:
https://connect.garmin.com/modern/activity/11009251500

Prílohy:

Komentár súboru: Oblečenie po nehode.
20230429_214307.jpg
20230429_214307.jpg 372.65 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Koleno.
20230429_214433.jpg
20230429_214433.jpg 169.45 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Lakeť.
20230429_214614.jpg
20230429_214614.jpg 176.39 KiB thumb_up0thumb_down

20230429_214704.jpg
20230429_214704.jpg 130.61 KiB thumb_up0thumb_down

29.04.2023 - 23:49:08
00
Nabudúce viac pozeraj pred seba a lepšie vyhodnoť situáciu. Si vinník.
30.04.2023 - 00:18:40
07
Nevidel bysom to tak jednoznacne. Auto ho vybrzdilo a uslo od nehody.
30.04.2023 - 00:43:30
02
kedze videl auto niekolko desiatok metrov pred sebou a neubrzdil, tak podla zakona je vinny cyklista, ako mu povedal policajt. ze auto uslo od nehody je druha vec.
30.04.2023 - 00:55:35
06
Nie som si istý, ale keď utiekol s autom od nehody nie je vinný aj on? Keď sa to tak vezme prvú pomoc je potrebné dať zo zákona.
30.04.2023 - 08:10:21
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up