tak potom pardon, v tychto vidlach sa az tak nevyznam ale zdalo sa mi ze zvyknu mat uz hrubsie nohy, no ked sa mi najblizsie bude chciet pozriem sa na to, 5000 ceskych stoji myslim, to som tiez blbo napisal , som unaveny a nemysli mi to :oops:
21.08.2008 - 23:20:35
00
neviem ani o jednej vidle so 14cm zdvihu, ktora by mala nohy hrubsie ako 32mm (RS pike, fox talas 32,float 32, Marz. xc600?)

ja som za moju dal 7k


tiez sa zaujimam o tuneneho Epicona ale vo verzii TAD. Zaujimalo by ma ako je to s tym nastavovanim zdvihu, zatial viem tolko ze packou z riaditok otvoris ventil a bud "tahas" vidlu hore alebo dole. Zaujimalo by ma konkretne ked ju vozim na 140mm a potiahnem packu co sa stane, ci sama zbehna na 100mm, za ako dlho alebo jej treba pomoct napr tak ze zdvihnem zadok zo sedla a prenesiem vahu dopredu... a naopak ked ju mam na 100mm dojdem na vrch kopca idem dole a chcem ju supnut na 140mm... staci s poslednym zabranim do poedalo nadvihnut predok a vyskoci alebo zastavim zdvihnem riaditka a pockam... proste nech mi toto niekto objasni... Vdaka.
21.08.2008 - 23:38:42
00
to, co som pisal ja su len moje subjektivne pocity, ktore nemusia byt totozne s pocitmi niekoho ineho, tak ma nekamenujte : )
ziadnu vidlu/znacku som nezatratil, len som napisal, preco by som ju nechcel a nevyhovovala by mi... nenapisal som vsak, ze je zla ; )

ad u-turn - zdvih menim akurat ked idem davat bike do vitahu, respektive pred nejakym dlhsim suvislym vyslapom, inak stale full
22.08.2008 - 09:16:22
00
Vsetci tvrdia ako chodi epicon od milana super.....to beriem, moze chodit dobre....ale potom to tak vyzera ked porovnavate UPRAVENU vidlicu oproti tovarenskej!!....budte frajeri a porovnavajte chod tovarenskeho epicona oproti tovarenskymi rock shox...rozhodne vam vyjde lepsie rock shox........ak by nejaky pan xy nasiel sposob ako este lepsie upravit chod vidlic rock shox (ako milan) tak by prevalcovali suntourky jedna radost.tot moj nazor :roll:
22.08.2008 - 12:31:30
00
no a co si tym chcel povedat? akoze si nemam kupit upraveneho epicona ale RS aj napriek tomu, ze epicon chodi lepsie len preto, ze epicon je upraveny a RS nie?
22.08.2008 - 12:49:33
00
Vsetci tvrdia ako chodi epicon od milana super.....to beriem, moze chodit dobre....ale potom to tak vyzera ked porovnavate UPRAVENU vidlicu oproti tovarenskej!!....budte frajeri a porovnavajte chod tovarenskeho epicona oproti tovarenskymi rock shox...rozhodne vam vyjde lepsie rock shox........ak by nejaky pan xy nasiel sposob ako este lepsie upravit chod vidlic rock shox (ako milan) tak by prevalcovali suntourky jedna radost.tot moj nazor :roll:


trochu sa o to v poslednej dobe zaujimam tak ti mozem odpovedat. Podla toho co som sa docital Milan upravuje aj ine vidlice nielen Sunta. Od RS napr. Rebu, Pike a mozno aj dalsie. Ak si dobre pamatam tak citlivosti tuneneho Epicona sa priblizuje len tuneny Pike. Zrejme prave ten Epicon bude idealne nadobicko na tunenie.
22.08.2008 - 12:54:57
00
Toto je napisane na tunning-teste:
U vidlic vzduchových jde dosahovat bodu odtrhu i pod hranici 5 kg
U vidlic pružinových se dá dostat až na hranici 2 - 3 kg
....takze uz z tohoto usudzujem ze taky pruzinovy pike ako si spominal ROpa bude podla mna citlivejsi ako epicon......a to podla mna neni len pruzinovy pike ale aj ine pruzinove RS(napr. revelation).
22.08.2008 - 13:15:16
00
jazdil som pruzinoveho pika,, a nezdal sa mi byt citilvejsi...
22.08.2008 - 13:17:34
00
V originálnom podaní ani nemusí. Každý kus bude chodť inak, lebo v továrni sa nikto nezaoberá jemným doladením výrobných tolerancii. Potrebujú dostať von kus bez vaklu, čiže s pevnými púzdrami a taká maličkosť, že pri niektorých kusoch to až zadrháva a má vysoký odtrh to nikto nerieši. Dalšia vec je tlmič. Konštruktér niečo navrhe na nejaké použitie a je hotovo. Viac ho to nemusí zaujímať. Marketing spraví ostatné.
Nikto si neláme hlavu nad drobnými vylepšieniami chodu .... a načo? kto by to zaplatil? zlepšiť odtrh o 1kg? prečo? pri odtrhu 10kg je 1kg 10% čo už nieje zanedbatelá položka ked ide o zlavu.

Skúsim túto debatu mierne nasmerovať.
Milanová úprava Epicona s planžetkou je tvrdý konkurent Talasa a aj napriek tomu že ho jazdím, Milanov Epicon je na tom o chlp lepšie.
Nehcem rozoberať podrobnosti, takže len v skratke ... konštrukcia Talasa nedovolí prepravovať olej pri kompresii (nárazová kompresia) až tak rýchlo a preto pri nábehu na prekážku (za určitých okolností) bude vždy zaostávať, čo ma neteší, ale je to fakt a neviem s tým nič spraviť žiadnou úpravou. Vnútorná konšrukcia a použité materiály môžu smelo konkurovať Foxu. Ostatné "plastáky" sa ani zdaleka nepribližujú kvalite spracovania.
25.08.2008 - 10:05:38
00
roman: len tak pre info,prečo nejazdiš epicona alebo inu suntourku ? :lol:
25.08.2008 - 10:25:03
00
Lebo kúpil Talasa, čo je beztak extrémne kvalitná vidla, s novým bikom - a OEM ceny holt neprečuráš!
Plus Talas na rozdiel od Epicona má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný Epicon nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený Epicon už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený Epicon :)).
25.08.2008 - 10:41:30
00
Konečne niekto koho to napadlo a nebál sa položiť mi túto otázku :lol:
Talas RLC bol namontovaný na biku, prešiel úpravou, takže rozdiel je zanedbatelný ale je.
Rozdiel je citelný pri nábehu na prekážku (obrubník) nad 6cm čiže poriadna šupa. Tam sa prejavuje rýchlejší prechod oleja pri kompresii (nárazová kompresia) Talas má malý vnútorný priemer, takže nedokáže prepraviť rovnaké množstvo oleja za rovnaký čas a to ho v tomto prípade degraduje na druhé miesto. V ostatnom je porovnatelný.
Talas bola moja vysnívaná vidla, modla dokonalosti a konštrukčného umu aj napriek týmto faktom o ktorých viem už dávno pri ňom zostávam.
Dalšia vec je znižovanie zdvihu. To ponúka Epicon pri verzi TAD a tá je o chlp na tom s chodom horšie ako Talas (viac gumičiek= vyššie trenie). A nakoniec ešte jedna vec na zamyslenie ... osobne považujem system TAD (zatlačíš a pustíš) za pohodlnejší ako 3-klik Talasa
V tomto nesúhlasím s Milanom (nemusím vo všetkom), nakolko on dáva na prvé miesto Talas a hned za neho TAD. Ideálna by bola kombinácia, ale také neexistuje :roll:
25.08.2008 - 10:42:16
00
Lebo kúpil Talasa, čo je beztak extrémne kvalitná vidla, s novým bikom - a OEM ceny holt neprečuráš!
Plus Talas na rozdiel od Epicona má mierne lepšie vyriešené nastavenie zdvihu, ak sa nemýlim (odhliadnuc od toho že základný Epicon nemá nastavenie zdvihu).
A rozdiel Talas/upravený Epicon už nie je taký výrazný ako napr. neupravený/upravený Epicon :)).

tie rybičky musia byť výživné, ked si taký rýchly :shock: :lol:
25.08.2008 - 10:44:12
00
Tak si ma vyviedol z omylu, ja som žil v tom, že zatlačím a pustím má Talas :)
A bol to údenáč z tresca :oops:
25.08.2008 - 10:44:21
00
Tak si ma vyviedol z omylu, ja som žil v tom, že zatlačím a pustím má Talas :)
Roman: bol to údenáč z tresca :oops:

ee TAD, talas má tri polohy po 45° takže celé nastavovanie sa odohráva posunutím páčky o 90°.
25.08.2008 - 10:48:07
00
keyboard_arrow_up