niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
V pripade BEV su tie rekacie podla mna dane tym, ze to je nariadene zhora a straca sa postupne moznost slobodnej volby.
Na to su ludia citlivi.
Nariadené je to až od roku 2035 a to už budú úúúúplne iné autá, nemá zmysel hodnotiť dnešné BEV v horizonte 2035, veď to je až za 11 rokov.
Ale aj keby to bolo nariadene. Hadze sa o zem a vresti len decko, co este nema dovyvinuty mozog. Rozumny clovek sa prisposobi. Len niektore decka nikdy nedospeju...
Inak koľko energie z baterky EV zcucne zapnutá klíma? Napriklad idem 200km, potom je pred blavou havarka a musím tam 45 minut čakať a chladiť rodinu v aute.
Keď dochádza v takých prípadoch ľuďom palivo, tak zachranári môžu doniesť každému 10L paliva, ale čo pri elektroautách? To každému donesú elektrocentrálu?
Ak chceš porovnávať používanie uhlia a ropy v doprave, tak ti nestačí len cena komodity, ale aj ďalšie prevádzkové a logistické náklady. Ak by bolo uhlie v doprave výhodnejšie, tak by lokomotívy ďalej ťahali za sebou samostatný vagón s uhlím a potrebovali by 2x častejšie nakládku než dieselové lokomotívy. To je preto, že uhlie má 50-75 % nižšiu energetickú hustotu v závislosti od kvality než ropa.
BEV a ICE nemajú rozdiel v parametroch, váhe a cene? Elektrický Peugeot 208 stojí 30 000 €, benzínová verzia skoro o 1/2 menej. Pri dennom nájazde na Slovensku okolo 30-40 km to teda nie je žiadna výhra.
Batérie sa vyrábajú asi v paralelnom vesmíre bez potreby ďalšej energie? Na ich prepravu sa používa čo? Elektrické ťahače? 38 t elektrický ťahač stojí 440 000 €, čo je 4x viac než naftový a má o 300-600 kg nižšie zaťaženie.
Elektrické kontajnerové lode a lietadlá tu radšej ani nebudem spomínať. Tam sa dá lepšie predstaviť, čo je vlastne tá energetická hustota palív.
Čo sa týka uhoľných, plynových a dieselových elektrární, tak tam cenu určuje kvalita a pôvod uhlia. Preto sa na Slovensku uhoľné elektrárne zatvorili a v Poľsku pokračujú ďalej. Elektrina z koncových plynových elektrární je drahá preto, že je práve koncová a plyn sa používa pretože sa dá ľahko regulovať. Mazut sa používa v elektrárňach hlavne tam, kde je dostupný. USA a ropné krajiny.
Samotné EV sú na zábavu pre bohatých, tak ako ebiky. Kto na to nemá ide tradične postarom a obhajuje svoju pravdu...
https://youtu.be/XDJEPjvbbs4?si=g_Md94X7fF3CLSIc
takýto nezmysel som už dlho nečítal
no ako? je uz na tych znackach?