01.07.24 vstúpil do platnosti nový zákon o "ochrane" spotrebiteľa, v ktorom sa zrušilo viacero povinností predajcov a to vrátane povinnosti vybavovať reklamácie v maximálnej zákonom stanovenej 30 dňovej lehote. Do občianskeho zákonníka bol zavedený pojem odstrániť vadu v "primeranej lehote" a nakoľko to je právne neurčitý pojem, vybavenie reklamácie môže trvať kľudne povedzme aj polroka a môžeš sa už sťažovať akurát tak na lampárni. Takže SOI ti už s reklamáciou nepomôže. Taktiež majú predajcovia po novom právo zamietať reklamácie priamo od stola, podľa toho ako sa vyspia a keď sa ti to nepáči môžeš si dať spraviť odborný posudok na svoje náklady a následne až keď ty preukážeš výrobnú vadu predajcovi si môžeš vymáhať náklady na posudok a žiadať, aby vybavil reklamáciu inak. BTW aktuálne sa najviac oplatí akémukoľvek predajcovi okamžite zamietať reklamácie.
Ľudia sa môžu poďakovať Sulíkovi, ktorý ten zákon vypracoval a následne Ficiakovi, kedy došlo k jeho schváleniu. Po novelizácii trestného zákona je toto ďalšia chuťovečka pre občanov.
Treba nakupovať tovar v ČR, tam k zrušeniu 30 dňovej lehoty pri novelizácii zákona nedošlo.
Myslím, že je to hlavne zásluha Garminu. Alza to len sprostredkuje.
*refendum o vstupe do unie malo najvyssiu ucast, ak si dobre pamatam...cize chceli sme vstupit
*kto chce s vlkmi zit, musi s nimi vyt
*na jednej strane slovaci chcu sa mat ako zapadniari, (benefity a eu prachy to ano) ale povinnosti uz nie.. najvyssi cas uvedomit sa a prekalibrovat sedy puding v mozgovniach.
Cize ano, asi par slusnych ludi doplati na neseriozneho vychcanca podnikatela (ktory dlhodobo tymto stylom biznis neudrzi), ale omnoho viac serioznych podnikatelov nedoplati na bandu vychcancov spotrebitelov.