niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
a niekedy je prave dovod preco si kupil ine
Inak k fotke, kludne to moze byt zamer sa "naskladat" vedla seba
a jeden prispevok k nedavnej diskusii o poklese a navratu k spalovakom https://www.techbyte.sk/2024/12/majitelia-elektromobilov-vracaju-spalovakom-studia-hovori-jasne/
Toto si tu odložím keď zase nejaký expert príde s mudrostami z autofora. 😎
Pretože ropné vozidla bežne jazdia 15r ale čo elektrické? Aká je reálna životnosť v premávke?
Britský internetový kanál AutoTrader investoval do najlacnejšieho jazdeného elektromobilu v ponuke. Za približne 4 600 libier (5 500 eur) získali desať rokov starý Nissan Leaf s nájazdom 115 000 km na pôvodnej 24 kWh batérii. Z dnešného pohľadu ide o mimoriadne zastaraný elektromobil. Tak malú batériu už v modernom elektromobile prakticky nekúpite, súčasný štandard kapacity prekonáva hranicu 50 kWh (dvojnásobok v porovnaní s jazdeným Leafom). Zmenila sa tiež technológia nabíjania či ochrany akumulátorov, ktorou starý Leaf ešte nedisponoval. Oveľa sofistikovanejší a efektívnejší je tiež samotný pohon. Napriek tomu si Leaf zachoval pomerne slušné vlastnosti. Dojazd klesol z pôvodných 130 kilometrov na 100 kilometrov. Treba tiež spomenúť, že zakúpený exemplár bol vyrábaný ešte v Japonsku so starším chemickým zložením batérie, novšie verzie Nissanu Leaf tak vykazujú ešte nižšiu úroveň degradácie batérií.
Toto si tu odložím keď zase nejaký expert príde s mudrostami z autofora. ?
Vytiahnem jeden sarkastický z klobúka
Hned tie cisla elektromobility vyzeraju lepsie, ked aj malolete deti prilozia ruku k dielu v tazbe baterkovych kovov.
Toto si tu odložím keď zase nejaký expert príde s mudrostami z autofora. 😎
Clanok s hodnotou asi ako reklama na kosmodisk.
Bolo povedané ani gram kobaltu, tak treba šíriť, že sa nespotrebuje v elektromobiloch ani gram kobaltu.
A deti sa môžu presunúť na meď, ktorej bude potreba 2,5 mil. ton ročne.
Už klesla cena batérií pod 100 $/kWh? Nevie niekto?
https://www.thestar.com/news/world/children-as-young-as-8-working-in-congo-copper-mines/article_04fc2e14-21e2-5d76-9186-1a1b54d3967f.html
Hned tie cisla elektromobility vyzeraju lepsie, ked aj malolete deti prilozia ruku k dielu v tazbe baterkovych kovov.
A teraz ja
https://www.stoplusjednicka.cz/index.php/athabaske-ropne-pisky-apokalypticke-obrazy-z-kanadskeho-mordoru
Koľko detí tam pracuje?
A deti sa môžu presunúť na meď, ktorej bude potreba 2,5 mil. ton ročne.
Už klesla cena batérií pod 100 $/kWh? Nevie niekto?
https://www.thestar.com/news/world/children-as-young-as-8-working-in-congo-copper-mines/article_04fc2e14-21e2-5d76-9186-1a1b54d3967f.html
A čo tým grafom chcel panko povedať? Že "mining requirements" kobaltu narastie o drastických 10% počas najväčšej zmeny v doprave za posledných 100 rokov?
Ešte si tak zistiť aký je podiel kovu v rude a koľko bude potreba vyťažiť horniny. Nielen u kobaltu, ale aj u medi, niklu a iných kovov.
Na deti v Kongu si vytiahol ropné piesky v Kanade. Čo tam máš ďalej, keďže ti došli argumenty?
Pretože ropné vozidla bežne jazdia 15r ale čo elektrické? Aká je reálna životnosť v premávke?
Nepochybujem ze v publikaciach (resp v zdrojoch publikacii), novinovy clanok vsakovalej kvality nepovazujem za publikaciu, iste budes mat s akou zivotnostou pocitaju - pretoze okrem ineho z toho vypocitavaju aj minute palivo za zivotny cyklus. Napr tu, https://www.mtbiker.sk/forum/post2080663.html#p2080663, uvadzaju asi rozne pripady, 150k, 225k a 340k.
A napr nasa kona ma tusim 160k km zaruku, takze planovana zivotnost bude znacne vyssia.