inak niekde som cital ze 180 je oproti 160 ucinnejsia o 11 percent a 203 dokonca o 30 percent
31.05.2006 - 12:19:34
00
Vela ludí píše,že 203 ničí vidlice a 160 nie.Podla mna ich to ničí takmer rovnako.Napríklad ja mám v predu 203 a keď potrebujem prudko zabrzdiť,tak musím skrátka zastaviť na tom istom úseku ako zo 160 ale s meším tlakom prstu na páku.Ale rád si prečítam aj odlišné teórie.


Nejde o to ze 203 nici vidlice, 203mm je skratka vacsia paka ako 160mm preto rychlejsie chytis volu na vidlici. Je to markantny rozdiel a je mnoho takych skusenosti. Na kazdy pad, aj 160mm kotuc ti spravi volu ak ta vidla nieje robusnej konstrukcie, s 203mm kotucom ju mas vsak ovela skor a vacsiu.
31.05.2006 - 13:34:39
01
V podstate sa zhodujeme.Teoreticky tam je malý rozdiel,ale prax je odlišná.
31.05.2006 - 15:01:26
00
ahoj preco si myslite ze vecsi kotuc viac doserie vidlu? teda myslim ze ju nedoserie kotuc ale vecsi brzdny ucinok sposobeny vecsim kotucom. chcem tym povedat ze mechanicke tektro s 203 kotucom doserie vidlu tak isto ako hydraolika nie?

inak z vlastnej skusenosti - 160 zahrejes velmi rychlo, 180 sa mi zatial nepodarilo ale je to mozne(ale velmi takzko) a 203 je nezahriatelny(teda pokial nepojdes 10km skoro kolmim kopcom dolu:)).
inak zahriatim myslim ze sa bude z kotuca dymit


Že 203 je nezahraiateľný???Pekná blbosť!!!Však sa prevez pár 100 metrov so stlačenou brzdovou pákou a potom podrž kotúč!A o tako dlhšom zjazde ani nehovoriac.Si teda peknú hlúposť napísal Actus!!!
Pre Geroya: Myslel som to takto: Rozdiel brzdných síl pri 160 a 203mm kotúči nebol pri mojom porovnávaní až tak extra veľký,ako mnohý píšete.Mal som Hayesi HFX-9,Schimano 555 a Magura Clara a naj sa mi videli Schimaná s 160mm kotúčmi.203mm som mal Hayesi.203mm kotúč neznamená hneť o 100% väčší účinok,dôležité sú samozrejme aj brzdy samotné a doštičky.Také Hope,tak to áno,ale tie aj niečo stoja.
takže si nemyslím,že 203 kotúč hneď všetko vyrieši.Treba si zrátať pre a proti a potom kupovať. :!:
31.05.2006 - 16:41:00
00
Samozrejme že sa zahreje každý kotúč - veď to je jednoduchá fyzika, premena kinetickej energie na tepelnú. Ide o to, že 203 je schopný prijať a ochladiť o dosť viac tepla, než sa stane kvôli prehriatiu neúčinný.
31.05.2006 - 19:35:21
00
ahoj preco si myslite ze vecsi kotuc viac doserie vidlu? teda myslim ze ju nedoserie kotuc ale vecsi brzdny ucinok sposobeny vecsim kotucom. chcem tym povedat ze mechanicke tektro s 203 kotucom doserie vidlu tak isto ako hydraolika nie?

inak z vlastnej skusenosti - 160 zahrejes velmi rychlo, 180 sa mi zatial nepodarilo ale je to mozne(ale velmi takzko) a 203 je nezahriatelny(teda pokial nepojdes 10km skoro kolmim kopcom dolu:)).
inak zahriatim myslim ze sa bude z kotuca dymit


Že 203 je nezahraiateľný???Pekná blbosť!!!Však sa prevez pár 100 metrov so stlačenou brzdovou pákou a potom podrž kotúč!A o tako dlhšom zjazde ani nehovoriac.Si teda peknú hlúposť napísal Actus!!!
Pre Geroya: Myslel som to takto: Rozdiel brzdných síl pri 160 a 203mm kotúči nebol pri mojom porovnávaní až tak extra veľký,ako mnohý píšete.Mal som Hayesi HFX-9,Schimano 555 a Magura Clara a naj sa mi videli Schimaná s 160mm kotúčmi.203mm som mal Hayesi.203mm kotúč neznamená hneť o 100% väčší účinok,dôležité sú samozrejme aj brzdy samotné a doštičky.Také Hope,tak to áno,ale tie aj niečo stoja.
takže si nemyslím,že 203 kotúč hneď všetko vyrieši.Treba si zrátať pre a proti a potom kupovať. :!:


ahoj to je jasne ze sa zahreje. ale keby si cital pozorne tak som pisal ze zahriatim myslim ze sa z kotuca bude dymit. zahrieva sa aj rafik! ked dlho brzdis veckom, ide o to ze 203 kotuc sa stiha chladit, zatialco 160 nie a nastava znizenie brzdnej ucinnosti a z kotuca sa dymi!
31.05.2006 - 19:48:11
00
Este by som rad vedel (jak to tu tak citam), ci sa pri 203mm kotuci o moc namaha vyplet kolesa(predneho), lebo aj to je dolezity faktor...
Myslim ze ten moj by to mal vydrzat - naboj Author disc -32d, vyplet -8sk/1spic, a raf Alex FD26 Disc, ten co pouzival Michal Prokop :twisted:
No co myslite?
31.05.2006 - 20:42:57
00
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu :oops:
31.05.2006 - 21:28:06
00
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu :oops:


Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.
31.05.2006 - 21:33:49
00
z praxe viem ze vbrake urcite nici vidlicu tiez! tiez mi neni jasne preco by mal kotuc nicit vidlicu viac. inak k tej teorii s ramenami - neberie sa nahodou ako rameno vzdialenost vnutornenohy-brzda? v tom pripade:
vbrake : mensia sila-mensie rameno
kotuc : vecsia sila-velke rameno
31.05.2006 - 21:39:59
00
Tvoja otázka má svoju logiku. Keď sa na to pozrieme tak, že na brzdenie pôsobí na koleso moment sily, ktorý musí byť pri brzdení kotúčom a V-čkami rovnaký - vyššia sila na menšom ramene (kotúč) vs. nižšia sila na dlhšom ramene (V-brake). Z toho by malo vyplývať, že tie sily pôsobiace na vidlu nie sú až tak odlišné.


to je sice pravda, lenze to plati o silach ktore posobia medzi vidlou a kolesom...... vysledna sila, ktorá posobi medzi vidlou a ramom (jazdcom) ale posobi na roznych miestach, vecka posobia tesne pod korunkou vidly, kym kotuc posobi dole a este k tomu len na jednej strane......
31.05.2006 - 21:54:14
00
Ale teoreticky-keby mal kotúč priemer ako ráfik,to by potom po prvom zabrzdení odlomil vidlicu?Nie je to o tom že to všetko odnesie len výplet? :?:
31.05.2006 - 21:55:38
00
keby bol kotuc velky ako rafik tak mas rafikovu brzdu nie:)
31.05.2006 - 21:57:32
00
Toto je prvýkrát čo sa na niečo pýtam,tak mi prosím Vás odpovedzte-ale len seriózne-takí čo tomu fakt rozumejú.Prečo kotúčovka ničí vidlicu a V-brake nie.Veď obidve bez problémov dostanú koleso do šmyku a tá sila sa v obidvoch prípadoch prenáša na vidlicu :oops:


podla mna je problem v tom ze kotuc vidlu vykruca do jednej strany a tym je vydlica namahana na podkove.tento nazor mi vypliva z toho ze kamarat mal 203 kotuc na RST a pri druhej jazde sa mu zlomila v podkove
31.05.2006 - 21:58:42
00
Ale teoreticky-keby mal kotúč priemer ako ráfik,to by potom po prvom zabrzdení odlomil vidlicu?Nie je to o tom že to všetko odnesie len výplet? :?:


Neviem si predstaviť ten adaptér na prasa. Ten by odišiel ako prvý.
31.05.2006 - 22:01:30
00
keyboard_arrow_up