Ty kokso ja jazdim na 15kg biku :lol: a 100 ku som prekonal uz asi 3x!!(111,95,115)
Napriklad matheos dal na svojom intense(18-19kg) 80km!!


az 3 krat? keby si ju mal prekonat povedzme 20-krát? :roll: na 18 kg bajku 80km? ale asi to aj trošku trvalo :| bavme sa o bežnom jazdení nie o extrémoch ( hoc požiadavky autora také sú)
21.09.2008 - 20:41:27
00
...100km po asfalte na nejakom AM stroji je prinajmensom divne :D
:evil:

Je to len strašne nudné, inak ak vieš normálne krútiť pedálmi nevidím na to vôbec nič divné, aj AM-ko má 2 kolesá ako žiletka. rozdiel je len v posede a odpore gúm.
21.09.2008 - 23:14:51
00
ked chce ist po ceste tak nech si kupi nejaku lacnu ziletku ... ved on chce jazdit asi vsetko co sa da na jednom biku ... 100km po asfalte na nejakom AM stroji je prinajmensom divne :D

Ziletka nic neriesi. Nejde o cielenu jazdu po asfalte ale len nutny presun na chatu a dalsiu jazdu po lesoch. Nepotrebujem lamat rekordy. Pojdem s kamaratmi a v pohodovom tempe.

Ale ako pozeram tak 40k bude asi malo. Som ochotny investovat aj tych 60tisic, ak sa najde nieco kvalitne co zvladne vsestranne vyuzitie.
21.09.2008 - 23:28:51
00
MegaBiker ty si hlavne urči prioritnú oblasť využitia, lebo "bicykel na všetko" neexistuje
ja ťa tak odhadujem na enduro... k asfaltu budeš trochen prilepený, do kopca trochen potlačíš a v zjazdoch to nerozbiješ (ale rozhodne by si si nemal skúšať dovoliť to, čo na nejakom DH alebo FR stroji, dokiaľ to nejako nepodložíš svojimi schopnosťami - ako som hovoril horolezcom začiatočníkom, odvážnych blbcov sú plné cintoríny)
tým nechcem tvrdiť že XC či AM nevydržia nejaký zjazd, ide len o to, že aký a akým spôsobom zjazdený
kiri medzi AM a XC bikom nemusí dokonca byť ani žiadny výrazný rozdiel... čo je to, čo sa mi páči na LP... a staxovi evidentne tiež :wink: sami výrobcovia hovoria, že AM znamená ešte stále vyvážený uphill/downhill výkon samozrejme že 100 km na AM sa dá dať, ale ako bývalý žiletkár mám na použitie "ťažkotonážnejšej" techniky na dlhý švih po asfalte svoj názor... hoci za posledné 2 roky dávam aj cestné výjazdy po asfalte na XCčku, dokonca ani neprehadzujem univerzálne obutie menom ADvantage, nie je to problém, len to proste nie je ten víchor v prilbe
v sobotu na Reignovi to bola veľká sranda po technických pasážach, ale do výjazdov už bolo cítiť jeho cca. 15 kíl, hoci vďaka Maestru to skoro nehúpalo... po asfalte tiež menej čulý, ale to je vzhľadom na hmotnosť a použité obutie normálne
(Chlapci Gianťáci, neviete, kde by som našiel hmotnosti Trance/Trance X/Reign 2008? na webe v popisoch jsem si nevšim...)
22.09.2008 - 01:49:11
00
tulenik realne vahy mozes popozerat na BF galerii:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/vyhledavani.html
ale zase musim nesuhlasit,ze by Enduro bike nevydrzal FR/DH...Endura su robene ako light FR(a velakrat im aj hovoria mini-DH),niezeby mali v tejto kategorii na svojich bratov hardcore FR/DH kategorie,ale su robene tak,aby zniesli aj to a dalo sa s nimi aj vysplhat na kopec ci ujazdit okolo 50km.Jednoducho je to trochu vacsie trapenie na HC FR/DH trali ako so skutocnym FR/DH bikom,ale o srandu ta nepripravia ;)
22.09.2008 - 12:47:33
00
však nehovorím že to nejde, videl som nejaké video s Reignom X moooc dolekopcoooom a podobne so Spicym, pričom Spicyho si viem celkom dobre predstaviť aj do kopca, však tých 20 mm nemôže robiť závažný rozdiel voči Zestymu
22.09.2008 - 12:55:55
00
ehm Dijck ma uz predbehol ale:
100km slapacky po asfalte alebo podobne a pri tom si dat zjazdovu trat v Jasnej na rovnakom biku? :shock: :lol: multo impossible

Z vlastnych skusenosti: sam som si castokrat vyskladal bike do 17kg s tym ze sa na nom da dat hocijaka DH/FR trat na Slovensku ale napriek tomu dokazem na tu trat 50km odslapat. Ale enduro alebo alebo AM to nie je a nikdy nebude. Nech ma clovek akekolvek plaste a vahu. Nesmierne dolezita je geometria. Proste urobit ci celodenny vylet na takom biku co zvladne zjazd v Jasnej je prinajmensom neludske trapenie a clovek si ani z daleka neuziju jazdu ako by mal.

Je ale zarazajuce ze Enduro kategoria, t.j. asi najrychlejsie sa rozmachajuca sa kategoria v MTB a clovek si len dokola cita rovnake otazky vo forach: Aky bike na enduro, aby sa dalo slapat ale aby som si uzil zjazd. A viacmenej vzdy to skonci na tom aby si clovek ktory polozi otazka este raz poriadne prehodnotil co chce jazdit.
Aj priamo tu na fore najdes X prispevkov a tam kde sa bavia ludia o vybere FR/EN bikoch.

Tvoj problem je vsak niekde inde.Bohuzial. Je to v cene. Za 40k sa idealu FR/EN biku viacmenej ani nepriblizis, pokial teda budes nakupovat novy bike v shope. Aj ked Spesl Pitch je relativne vhodny kandidat.
Skus sa poobzerat v bazaroch - za prijatelne sumy tam clovek najde vela vhodnych kandidatov.

Giant Reign - velmi pekne spracovany a funkcne odladeny AM/EN bike. Bohuzial ver mi ze v Jasnej na zjadovej trati sa budes velmi velmi velmi velmi trapit.
Giant Reign X - s prehladom zvladne Jasnu. A relativne pekne sa da na nom slapat

V kazdom pripade poviem ti podla coho vyberat: zdvihy od 150 do 170mm- vpredu aj vzadu, vaha do 16kg, plaste jedny 2.25 na asfaltku a slapacky a jedny 2.4 ktore budes prezuvat do Jasnej. plne zasunutelna sedlovka (ram to to musi umoznit, takze vyberat podla toho.

A este raz - pozriet bazary - lebo nove v shopoch kupovat je pre tvoj rozpocet skoro nerealne
22.09.2008 - 15:24:31
00
No ved som pisal ,ze som ochotny dat aj tych 60k. A zase v tej jasnej si urcite nedovolim tolko co ostatni na cistokrvnych DH strojoch.Len si chcem trosku pojazdit na tej trati s nejakym tym jumpon. Cakal som ,ze kvalitny am.en bike to zvladne. No a vyssie zdvihy jak 150? to sa mi zda uz trochu vela. Som ratal skor tak okolo 140.

Co takto tento canyon? - http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/equipment.html?b=50#equipment
S tym predsa jasnu musim dat. A v asfalte nevidim problem. Znizim u-turnom na 95mm,zamknem a slapem. Aj tak sa mi pojde lahsie jak na terajsom biku (aj vaha je nizsia).

popripade keby to bolo fakt nevyhnutne tak toto - http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/equipment.html?b=59#equipment , ale z 98% na tom chcem jazdit XC/AM .
22.09.2008 - 22:15:08
00
MegaBiker teda neviem ako to s tym XC/AM myslis,ale myslim si,ze ak uz teraz rozmyslas nad bikeparkmi,dropmi a dhckovymi trailmi,tak nerob kompromisy a ber toho Torque.Mozem ti povedat,ze som sedel aj na Torque aj na ESku.Na Torque zadne pruzenie je vynikajuce,hupe sa to menej ako Maestro a zehli tiez pekne a v pohode na nom uslapes aj celodnovy vyjazdik.Tiez som mal podobne obavy ked som pred skoro 2.rokmi mal podobnu dilemu-ci to uz nebude moc a tak,teraz by som nemenil(a ked,tak za este o 1-1,5cm zadneho zdvihu viac).Ak ta bavia technicke traily,tak ta siroke polne cesty moc bavit nebudu,ver mi a na ESku by si si ten DH v Jasnej tiez moc neuzil,skor sa trapil,tam uz treba ASPON 150mm.
Akurat by som si na Tvojom mieste zacal zhanat material na betonovu cakaren,lebo Canyony budu az tak na jar a to 2009 modely...
22.09.2008 - 22:52:07
00
Na Torque zadne pruzenie je vynikajuce,hupe sa to menej ako Maestro a zehli tiez pekne a v pohode na nom uslapes aj celodnovy vyjazdik.

Tak to si ma dost potesil. Zistim ako to je s dostupnostou.Ta jar az tak nevadi. teraz by som toho aj tak vela nenabicykloval.
23.09.2008 - 10:52:42
00
no skusal som uz hocijake systemy,ale tento sa mi pacil hned od nasadnutia...podla mna jeden z najlepsie vyriesenych.Daj vediet ked zistis ako je to s dostupnostou.
23.09.2008 - 11:02:42
00
Torkjú je momentálne len ES 8.0 v S veľkosti:

http://www.canyon.com/_en/service/expressbikes.html?hptclc=36

inak info na zavolanie... možno sa ešte bude aj iné montovať (niekde na webe majú aj podrobnejší plán)
23.09.2008 - 17:38:56
00
To ESko je uz nad rozpocet. Btw, neoplati sa mi pockat na modely 2009 tak ci tak? budu na torque fr daco vylepsovat? teraz ten bike az tak nepotrebujem. vacsinu casu do jari by len stal
23.09.2008 - 23:50:00
00
ak sa s tym Ty neponahlas,tak sa oplati na neho vyckat.
24.09.2008 - 14:53:23
00
Caute

Bavime se tu o endure/AM.

Moja otazka smeruje k jednej veci.Mam Spesla Pitch PRO s RS PIKE.
Ake velke Dropy znesu vidly s pevnou osou a samozrejme Enduro/AM ramy.
Kde je ta pomyselna hranica unosnosti?

Ide mi o to z mojom okoli je DH trat s mensimy a aj velkymi dropmi a nechcem hlavne zabit seba pripadne rozbit bike.

Nechcem jazdit DH na to by som si nekupil PITCH ale myslim si ze nejake dropy by ten bike mohol zniest.Samozrejme neplanjem 10 metrove skoky.
24.09.2008 - 15:22:52
00
keyboard_arrow_up