Chodím na bajku do roboty(20km, polka po starej rozbitej asfaltkosotoline, polka po ceste). Rozmyslam kupit na to gravel. Urcite chcem, nech to ma sirsie gumy. Viac sacmi pacia terennejsie gravle. Skoro nikdy som nejazdil na cestnom
https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXLRTIRIV1/planet-x-london-road-titanium-sram-rival-1-bike
A s tym sekundarnym bikom... No to som si myslel aj ja a chudak mtb je uz dva mesiace oprety v garazi, bol som na nom 1x, odkedy mam gravel
A s tym sekundarnym bikom... No to som si myslel aj ja a chudak mtb je uz dva mesiace oprety v garazi, bol som na nom 1x, odkedy mam gravel
To je tiež možné, že ak by ma to chytilo, tak na ňom najazdím asi viac ako na mtb
rozmýšľam nad kúpou svojho prvého gravel biku a mám dvoch horúcich favoritov:
1. Cube https://www.cube.eu/sk-sk/cube-nuroad-c-62-ex-desertstone-n-green/830300
2. Scott https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-addict-gravel-20-bike?article=4232267315008
Hlavný rozdiel je v pohone – oba majú elektronické radenie, no Cube má 1x12, zatiaľ čo Scott 2x12. A tu začína moja dilema – ktorý z týchto pohonov by bol pre mňa lepší?
Bicykel budem využívať hlavne na dochádzanie do práce a dlhšie jazdy po okolí Košíc, občas Tatry (napr. Sliezsky dom), neskôr možno Taliansko a Rakúsko. Žiaden Bikepacking. Určite sa nechystám jazdiť typické MTB trasy – skôr lesné cesty, luky, kopce, asfalt.
Viem, že 2x12 sa zvykne odporúčať najmä tým, ktorí jazdia prevažne po ceste, alebo ak majú parťákov na cestných bikoch. Mňa však zaujíma najmä správanie v stúpaniach.
Podľa výpočtov prevodov (vďaka, ChatGPT ?) má Cube výhodu pri šliapaní do kopca – má ľahší najnižší prevod.
Na druhej strane kamarát, ktorý jazdí MTB aj cestu, tvrdí, že 2x12 je univerzálnejšie. Na svojom MTBčku mám 1x12 a som s tým veľmi spokojný. 2x12 som nemal možnosť vyskúšať.
Zaujímalo by ma aj, či má niekto skúsenosti s elektrickým radením SRAM Rival eTap AXS, ktoré je osadené na Scotte – ako je to so spoľahlivosťou, údržbou a pod.
Rozdiel medzi bicyklami je aj v cene – Scott je síce teraz v peknej zľave, ale stále drahší ako Cube, ktorý má navyše karbónové riadidlá.
Ak má niekto z vás skúsenosť s týmito konkrétnymi modelmi, bol by som veľmi vďačný, keby napísal aj veľkosť rámu, ktorú jazdí, svoju výšku a standover.
Pri Cube som podľa ich tabuľky presne medzi S a M – dostupné som našiel iba Mko, pri Scotte som čisté M.
Vopred ďakujem za každú odpoveď
rozmýšľam nad kúpou svojho prvého gravel biku a mám dvoch horúcich favoritov:
1. Cube https://www.cube.eu/sk-sk/cube-nuroad-c-62-ex-desertstone-n-green/830300
2. Scott https://www.scott-sports.com/global/en/product/scott-addict-gravel-20-bike?article=4232267315008
Hlavný rozdiel je v pohone – oba majú elektronické radenie, no Cube má 1x12, zatiaľ čo Scott 2x12. A tu začína moja dilema – ktorý z týchto pohonov by bol pre mňa lepší?
Bicykel budem využívať hlavne na dochádzanie do práce a dlhšie jazdy po okolí Košíc, občas Tatry (napr. Sliezsky dom), neskôr možno Taliansko a Rakúsko. Žiaden Bikepacking. Určite sa nechystám jazdiť typické MTB trasy – skôr lesné cesty, luky, kopce, asfalt.
Viem, že 2x12 sa zvykne odporúčať najmä tým, ktorí jazdia prevažne po ceste, alebo ak majú parťákov na cestných bikoch. Mňa však zaujíma najmä správanie v stúpaniach.
Podľa výpočtov prevodov (vďaka, ChatGPT ?) má Cube výhodu pri šliapaní do kopca – má ľahší najnižší prevod.
Na druhej strane kamarát, ktorý jazdí MTB aj cestu, tvrdí, že 2x12 je univerzálnejšie. Na svojom MTBčku mám 1x12 a som s tým veľmi spokojný. 2x12 som nemal možnosť vyskúšať.
Zaujímalo by ma aj, či má niekto skúsenosti s elektrickým radením SRAM Rival eTap AXS, ktoré je osadené na Scotte – ako je to so spoľahlivosťou, údržbou a pod.
Rozdiel medzi bicyklami je aj v cene – Scott je síce teraz v peknej zľave, ale stále drahší ako Cube, ktorý má navyše karbónové riadidlá.
Ak má niekto z vás skúsenosť s týmito konkrétnymi modelmi, bol by som veľmi vďačný, keby napísal aj veľkosť rámu, ktorú jazdí, svoju výšku a standover.
Pri Cube som podľa ich tabuľky presne medzi S a M – dostupné som našiel iba Mko, pri Scotte som čisté M.
Vopred ďakujem za každú odpoveď
Ahoj, tak ja som hrdý majiteľ cuba a s pohonom 1x12 som nemal žiadny problém a to som skúšal aj cestné gumy. Možno pri šliapaní dolu kopcom 60kmh + prestávajú prevody stačiť ale pri rýchlostiach do 50kmh som necítil potrebu väčšieho prevodu, prípadne osadiť väčšiu prednú pílu. Elektronické radenie nemá chybu
185 cm/ XL ( tabuľkovo som L ale mám nadpriemerne dlhé ruky ). Robil som aj bikefitting v Hrádku a veľkosť ideál, inak pre normálnych ľudí s normálnymi rukami pri tejto výške určite L.
v hornatejšom teréne, ako tuto Edo95 má 1 placka zmysel, ale ako Sagan vraveli na takých "trnafských" brdkoch, kde ideš chvíľku do kopčeka, chvíľku z kopčeka, je dvojplacka veľmi dobré riešenie, nemusíš toľko klikať hore dole po kazete... zhodíš na malú placku ideš do kopca, prejdeš horizont, šup veľká placka a ideš... korekcia zadnej kazety max 1-2 prevody, na jednoplacke budeš klikať hore dole furt...
je to o preferenciách človeka, treba si to vyskúšať a prispôsobiť tomu, kde a ako budem jazdiť...
a určitým aspektom je tu aj cena, kazeta 11-36 (niekto na 2 plackového gravela nahadzoval aj 11-40 či 11-42) stojí podstatne menej, ako 10-50