Bingo! Rieši sa problém, že rýchli cyklisti a hlavne e-kolobežkári ohrozujú chodcov na chodníku, pričom už teraz cyklisti ako takí nesmú po chodníku jazdiť - tých už teraz môžu za to pokutovať a e-kolobežkárov stačilo zákonom z chodníkov vylúčiť. Alebo, aby nedoplatili na to pomalí e-kolobežkári, tak stanoviť zákonom maximálnu rýchlosť na chodníku 6 km/h pre vozidlá s pomocným elektrickým motorčekom, obmedzeným do 25 km/h. Takto do toho zbytočne ťahajú korčuliarov, nemotorových kolobežkárov, malé
deti na odrážadlách, bicykloch - skupinu, o ktorej vôbec nebola reč a ktorá bude tiež obmedzená (doplatia na rýchlych e-kolobežkárov a cyklistov, pričom cyklisti ani nesmú po chodníku jazdiť okrem detí do 10 r. a sprievodu).
Ale zase niektoré lokality sú k cyklistom nepriateľské. Zoberte si len takú Ilavu. Ak chcete ísť
bicyklom zo Sihote do Lídla, či na námestie; potom z Lídla na námestie alebo do časti Skala, a vlastne je skoro jedno, odkiaľ kam chcete v meste ísť, tak legálne bicykom sa dá jedine po hlavných ťahoch (ťah 1/61 TN - PB a ťah 2/574 Pruské - PD), žiadne bočné mestské kľudné ulice (nie sú priechodné, iba slepé z hlavnej cesty). A kto pozná Ilavu, vie aké sú tu hlavné ťahy (úzke bez krajnice, niekde obrubníky a zábradlia popri ceste) a premávka (veľa áut, špičky katastrofa), tak po Ilave pôjde bicyklom len skúsený cyklista alebo blázon, ostatní budú jazdiť po chodníku popri ceste a priechody, či podjazdom pre chodcov tak ako doteraz.