Pedalkick je vlastnost zadní stavby způsobená natahováním řetězu při propružení. A každá konstrukce zadní stavby má jinou hodnotu pedalkicku. Pedalkick se měří v úhlu otočení klik pro dané propružení. A protože protažení řetězu je konstatní pro danou stavbu (vždy pro konkrétní hodnotu zdvihu), tak je pedalkick závislý na zařazeném převodu.
Když máš zařazení lehčí převod, tak to při propružení protočí klikami proti směru šlapání více.
A pedalkick kromě toho kopání do pedálů při propružení (od čeho se to i tak jmenuje) má i opačný důsledek. Šlapáním napínáš řetěz a tím působíš proti jeho protažení, ke kterému musí dojít při propružení. A při větším pedalkicku bráníš tedy více tomu, aby stavba šla do zdvihu a tím se zamyká při šlapání. Samozřejmě, že když přijde větší překážka nebo díra, tak stavba půjde do zdvihu vždy a tah řetězu nemá šanci tomu zabránit. Ale zabraňuje tah řetězu při větším pedalkicku pohupování zadní stavby (což je dobře), ale současně je to méně žehlivé na dronbých nerovnostech.
No a to kopání na nejlehčím převodu je při velkém pedalkicku znát opravdu hodně (a čím těžší převod tím je znát méně). Pro představu sem hodím za chvilku ještě graf pro nějakou konkrétní zadní stavbu, která má větší pedalkick a tam bude pěkně vidět až o kolik se mohou kliky protočit zpět. A ono když jedeš na nejlehčí převod prudký technický výjezd a třeba přejíždíš větší překážku a už z ní sjíždíš nebo projedeš třeba větší díru a stavba jde více do zdvihu (třeba i 70% při větší díře i přes malou rychlost, přispěje k tomu vyšší zatížení zadního kola v prudkém výjezdu).
cize a akyy
bike odporucas???
Když ale někdo i takové výjezdy drtí na těžší převody, tak mu tohle vadit nemusí. A pokud ne a nevadí mu to, tak to nechápu, jak je to možné.