Potrebujem nové brzdy, nakoľko staré Deore 535 DCL sú predané a chcem ešte jazdiť.
Limit je 10 000.-Sk dokopy. (bez kotúčov)
Vázim cca 70kg, jazdím XC a mali by byť o niečo lepšie ako tie Deore.
Kotúče budú XTR 160/160.
Nakupovať budem v kamennom shope u kamaráta, v rámci dobrých vzťahov.
Ďakujem za rady.
posledný komentár: 11. 5. 2019 o 20:05
Akurat kotuce nie su XTR ale iba XT, s dizajnom ako XTR.
Takze vdaka za rady, dufam ze dlho nebudem musiet riesit nove brzdy.
Mám to chápať tak, že podľa teba, je pre skoro 100 kg jazdca ideálne 203/185? Lebo ak nie, tak si mi vôbec neodpovedal na moju otázku.
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?!
Akurat kotuce nie su XTR ale iba XT, s dizajnom ako XTR.
Takze vdaka za rady, dufam ze dlho nebudem musiet riesit nove brzdy.
tak si ich uzi, urcite si neurobil zle
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?!
Nedá se obecně říct. Pokud jezdíš náročnější sjezdy v horách, tak určitě. Tam se 200/180 kotouče hodí i pro lehčí jezdce (i když nejsou nutné).
V Jeseníkách jsem odjezdil po sobě jeden týden se 180/160 a jeden s 200/180. Problém jsem s těmi menšími neměl (při mojich 70kg), ale rozhodně to s těmi většími bylo lepší a bydlet v Beskydech nebo Jeseníkách nebo jiných srovnatelných horách, tak na Stereu 200/180 už dávno trvale mám.
Pokud se ale jezdí mimo hory, kde takové sjezdy nejsou, tak není problém vystačit i s menšími kotouči. Kolem Plzně, kde jezdím normálně (i když co je to normálně, když v horách najedu celkem dost, protože každý rok jezdím na 4-5 týdnů na bikové dovolené vždy do hor), tak tady takové sjezdy nejsou a v podstatě tady se nebrzdí, ale jen přibržďuje (a to se rozhodně nedá říct, že to tu je rovina, je to tu dost zvlněné a pořád nahoru dolu není problé jezdit a roviny tu v podstětě téměř nejsou, ale ty sjezdy jsou jednak výrazně kratší než v horách a hlavně nejsou žádné tak technicky náročné a většina se tedy dá více či méně pouštět a tedy nic náročného na brzdy).
Klidně bych to tu ubrzdil i na na 160/140 kotoučích, i když by to rozhodně už nebylo tak komfortní a tedy bych sim tam tak malé nikdy nedal.
Je tedy třeba přihlédnout nejen k váze jezdce, ale hlavně k tomu co jezdíš.
Větší kotouč na předním kole, pokud nemáš pevnou osu přinese i nevýhody v podobně většího cinkání a škrtání.
To len aby som i niečo takéto pri výbere zohľadnil, i keď mi výsledná poloha páčiek voči brzdám nemusí sedieť, ale občas i "motyka vystrelí".
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?!
ja mam zhruba 100 kg a kotuce XTR 180/160 brzdy XT a pri väcsich zjazdoch nestihaju, preto odporucam
aspon 180/180 kotuce a metalicke platnicky.
to áno, lenže ak my to nebodaj nesadne, bude mi tam niečo takéto trčať a k tomu celkom zbytočne. A kupovať potom naviac objímky ...
Pôvodne som myslel že to funguje tak, že sa odšrobuje ten vrchný "kríž" striebornej farby a na jeho miesto príde šróbka, ktorou sa to pripevní k pákam a zároveň zastúpi funkciu toho kríža.
Nemyslel som že to funguje tak ako to funguje, i keď je to brilantnejšie riešenie, keďže takto môže byť radenie pripevnené v dvoch polohách rovnako ako s originálnymi objímkami od SRAMu.
To len aby som i niečo takéto pri výbere zohľadnil, i keď mi výsledná poloha páčiek voči brzdám nemusí sedieť, ale občas i "motyka vystrelí".
Společné objímky jdou na Sram s ORO a Juicy. Je třeba řazení od Sramu bez ukazatele, tedy X9 a výše. Pak je potřeba společná objímka, tedy u ORO a Juicy se vymění ta půlka objímky brzdy za jiný kus, který má úchyt na šroub řazení Sramu.
Ty společné objímky jsou nechutně drahé na to, že to je takový malý jednoduchý kousíček. V ČR stojí přes 600Kč (obě dohormady). To je cena pro ty pro ORO, kolik stojí ty pro Juicy netuším.
Ta společná objímka má výhody i nevýhody. Výhody jsou dvě, méně to zabere na řídítkách (což je třeba u 62cm vlajd s vyšší zdvihem co vozím stěžejní, dvě objímky se mi tam už nevejdou vůbec).
A pak to umožňuje mnohem větší variabilitu nastavení vzdálenosti od gripů (jak daleko jsou brzdové páky vůči řazení). Jde to ovlivňovat jednak tím, že ty objímky jsou levá a pravá a jde je prohodit a tím posunout řazení vůči pákám, pak dále dle toho, která poloha šroubu se použije na Sram řazení a do třetice pak je posun cca 0,5cm na té objímce páky.
Na samostatných objímkách nelze dosáhnou poloh stejných jako na těch společných i přes možnost posunu dle použití jedné nebo druhé díry na Sram řazení.
Je tu ale jedna nevýhoda. Společná objímka fixuje úhel natočení páky vůči řazení. Na druhou stranu u ORO + Sram nelze tohoto úhlu bez společných omjímek dosáhnou vůbec, protože si navzájem překáží řazení s pákami.
Já na ty společné objímky nedám dopustit, mám je na všech třech kolech.
A práve tohto sa obávam, že mi ten uhol vôbec nesadne, každý máme predsa inú ruku.
Vidím to ale tak, že najskôr si úchop niekde budem musieť skúsiť a až potom sa rozhodnem akú objímku a či K18 alebo k24.
ďakujem za pomoc
Co znám pár lidí, co zkusili oboje, tak všem sednul lépe úhel té společné (což samozřejmě ještě nic neznamená, jen že je velká šance, že to bude lepší než u dělených).