:oops:
jo
:twisted:
12.10.2008 - 11:39:40
00
no tak dnes som bol urobit taky maly test aj ja na biku X-Control, nakolko ked budem kupovat bike na dalsiu sezonu, tak sa stale neviem rozhodnut ci HT, alebo full ( prosim berte to z pohladu ze sa chcem ist nahanat este trosku za sekundami a na biku stravim tak cca 50 dni do roka )
takze dnes som nastavil posed podla vsetkych poslednych odporucani ako to ma byt ( :shock: prekvapil ma vysledok ze sedlo mam mat o 8mm vyssie ) , nafukal tlak v tlmici na hodnotu taku, aby som po usadnuti na bike mal "sipku" rovno na linii "zero position" ( na fotke nizsie ) a vybral som sa na jazdu maratonskou tratou kde boli snad vsetky tereny.
Hned na uvod som si dal prudke stupanie kde mi predne koleso na rozdiel od drotara stale kopirovalo teren ( mohol byt rozdiel sposobeny viac zrezanym krkom na vidlici a tym nizsie polozenym prednym taziskom ). Vyjazdi po korenoch a kamenoch boli jednoduchsie nakolko zadna stavba neustale kopirovala teren a nemusel som odlahcovat zadne koleso ako na HT pri prejazde nerovnostami. Avsak co ma najviac prekvapilo bol na novo nastaveny posed ( tahalo sa mi ovela lahsie aj napriek tomu ze som dal Crossridy kolesa a len tie boli tazsie od predchadzajucich o cca 600gr :? ). Pri vyjazdoch v lese ma zadne pruzenie nejak nelimitovalo, dokonca som v terene necitil mierne pohupovanie pri slapani v sede ( pri slapani v stoji sa bike spraval ako HT a zadna stavba sa na moje slapanie ani raz neponorila do zdvihu...fotky nizsie ). co sa tykalo roviny a pohupovania sa zadnej stavby, tak ta bola nepatrna, avsak prisiel som k poznanie ze cim lahsi prevod tocim, tym zadna stavba viac prepruzuje a cim mam tazsi prevod tak sa hybe menej a menej...dokonca na najtazsich prevodoch som nepozoroval ziadne pohupovanie sa stavby sposobene slapanim. o zjazdoch pisat nebudem nakolko ako pisal drotar, je to uplne nieco ine ako na HT...full dovoli aj mierne jazdecke chyby a clovek je v zjazdoch o nieco rychlejsi.

Prílohy:

12102008.jpg
12102008.jpg 371.54 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil matt dňa 12.10.2008 - 22:06:24, celkovo upravené 1 krát.

12.10.2008 - 21:49:30
00
tu je male porovnanie ako pracovala zadna stavba pri spevnenom asfaltovom vyjazde ( podotykam ze tlmic nema ziadne uzamykanie, ani propedal, ani nic podobne )...rychlost som mal podobnu ako pri nejakom maratonskom podujati.
takze slapanie v stoji...

Prílohy:

12102008(009).jpg
12102008(009).jpg 355.62 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2008 - 21:52:44
00
a nasledne slapanie v sede ( za vacsie ponorenie do zdvihu asi moze vaha jazdca pri prechadzani nerovnostami )...

Prílohy:

12102008(008).jpg
12102008(008).jpg 350.82 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2008 - 21:54:36
00
to iste som vyskusal aj na rozbitejsom prudsom kamenistom vyjazde, kde sa uz rozdieli medzi ponorenim tlmica do zdvihu viac vyrovnali...

Prílohy:

12102008(012).jpg
12102008(012).jpg 476.58 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2008 - 21:56:09
00
ponorenie tlmica pri jazde do kopca v sede...

Prílohy:

12102008(010).jpg
12102008(010).jpg 350.28 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2008 - 21:57:17
00
a nasledne v stoji...

Prílohy:

12102008(011).jpg
12102008(011).jpg 383.2 KiB thumb_up0thumb_down

12.10.2008 - 21:58:04
00
takze na zaver by som X-Control asi zhodnotil ako dost dobry maratonsky ( pripadne aj XC ) full. jedine som citil ze vo vacsej honbe za rychlostou som bol limitovany vahou bicykla a hlavne kolies. Pri vybere biku pre buducorocne zavodne nasadenie sa misky vah asi opat viac naklonili na stranu fulla aj napriek 1,5kg rozdielu oproti HT. ( viem si predstavit full okolo 10kg :oops: ). a aj preto ze by som rad odjazdil znacnu cast cyklomaratonskej serie a myslim ze full viac posetri energiu v kazdom co i len trosku rozbitom terene...
12.10.2008 - 22:02:29
00
a nasledne v stoji...

trošku menej sa mi zanorí zadná stavba keď sadnem na bike teda SAG mám okolo 1/4 (trošku viac aby tlmič využíval zdvih .. dorazy nehrozia) .. včera 80km výjazd z toho 60km terén prevýšenie niečo okolo 1 700 metrov ale pohupovanie pri zábere ani pri nižšom tlaku skoro žiadne ... zato komfort je na 100 mm véľmi slušný :wink: ja si myslím že X-control je v zjazde zo 100mm bikov asi jeden z najpohodlnejších pri zábere patrí zas k málo hojdavým ... s týmto bikom by bolo podľa mna spokojných veľa ľudí čo sa bojí prejsť z HT na FS ... jazdím ho už 4000km a zatial ma nesklamal ... ku kvalite rámu sa vyjadrovať nemusím 8)
13.10.2008 - 17:43:05
00
...........takze dnes som nastavil posed podla vsetkych poslednych odporucani ako to ma byt ( :shock: prekvapil ma vysledok ze sedlo mam mat o 8mm vyssie )...........
Hned na uvod som si dal prudke stupanie kde mi predne koleso na rozdiel od drotara stale kopirovalo teren ( mohol byt rozdiel sposobeny viac zrezanym krkom na vidlici a tym nizsie polozenym prednym taziskom )..........

Vcera som este pozeral geometrie pretoze to odskakovanie predneho kolesa mi nedalo pokoj. Chvilu som uvazoval, ci by to robil ram o cislo väcsi. Ale po precitani tvojho testu som si uvedomil, ze posed musi byt iny tz. riaditka by mali byt nizsie ako sedlo. Na biku ktory som skusal boli riaditka dost vysoko ( tri 5 mm podlozky ) a so sedadlom boli v jednej rovine. Po nasadnuti sa vplyvom podsadnutia zadnej stavby sedlo dostava nizsie ako riaditka a tym padom sa aj tazisko posunie viac do zadu. Zmenou polohy sa da tazisko posunut viac do predu a tym sa problem odskoku vyriesi.
13.10.2008 - 18:32:01
00
nooo niektori maju harleya a niektori bike :)

joking, pekne recenzie od obidvoch...
13.10.2008 - 19:17:52
00
nooo niektori maju harleya a niektori bike :)

joking, pekne recenzie od obidvoch...


niečo proti citlivosti? :twisted: treba už 140mm +
13.10.2008 - 19:23:16
00
140 je ok 8)

to bolo k inemu
13.10.2008 - 19:25:05
00
keyboard_arrow_up