no, asi skusim cestu....
a preto sa chcem najskôr poinformovat....
cestne komponenty... aky je rozdiel medzi MTB komponentami a cestnymi (brzdy, radenie, kolesa, ...)
aka je "hierarchia" komponentov na cestu? (ako napr na MTB.: SH: Acera>Alivio>Deore>LX>...)
galusky, co presne tento pojem znamena? (ospravedlnujem sa za svoju nevedomost, ale nikto z neba uceny nespadol :D)
aku velkost ramu na 185cm postavu?
a celkovo, co mam vediet, coho sa mam vyvarovat, proste vsetko o "cestakoch" ....

za odpovede vopred dakujem :)
10.06.2006 - 22:22:57
00
ja som si kupil 1,5 plaste a ide ako cestak-samozrejme ze cestak ma este svoje vyhody ale keby si chcel posetrit peniaze tak si kup plaste a na jesen ich zase zhodis spat a potom ked ta to bude bavit kup si cestak inak mal si napisat za kolko Sk ten cestak ma bit su aj za 8000 aj za 200000 ale vsak to ty asi vies :P
11.06.2006 - 09:37:09
00
ale sak na biku prejdes aj po ceste ale skus ist na ziletke do terenu.
11.06.2006 - 09:42:03
00
ale sak na biku prejdes aj po ceste ale skus ist na ziletke do terenu.

V poho, ty si to asi este neskusal. Cyklokros si niekedy videl?
K teme, galuska=plast+dusa dokopy, vikendaci a hobici jazdia castejsie plaste alebo plastovky. Hierarchia campy: xenon<mirage<veloce<centaur<chorus<record. Shimano: sora<tiagra<105<ultegra<dura-ace.
11.06.2006 - 14:53:46
00
to giro
galuska = plast dusa dokopy
to je nieco ako tubeless plaste? nemas dusu? lebo videl som nejakych francuzov co boli trenovat (bajkeri nie ziletky) v BB a mali vsetci kola ze tubeless (bez duse ) len plast....
cize aluska je nieco podobne? tiez som neznalec a celkom ma o zaujima
11.06.2006 - 15:31:05
00
No mozes mat bezdusove plaste na horak, alebo plast , ktory je ako hadica, taka novodoba galuska na horak ale bez duse. Galuska ja plast (tiez ako hadica) a vnutri je vsita dusa, dnes sa vsak robia aj galusky v ktorych nie je dusa (presne ako pri tej horakovej). A galusky sa lepia na galuskovy rafik, nemaju tie drazky zvnutra do ktorych ti plast sadne. A robia sa aj plastovky (galusky na plastovy rafik). Ak si to nepochopil, tu to mas aj s obrazkami (inak odporucam pozriet si tuto stranku): www.tufo.cz
11.06.2006 - 15:47:05
00
no, viem, ze s MTB-ckom mozem aj po ceste.... ale mas rozdiel MTB na ceste a ziletka na ceste.... jasne, ze zo ziletkou nepojdem do lesa .. :lol: , ved na to mam predsa XC .....
ale zlakala ma ta ziletka.... uz vazne uvazujem nad kupou... aky ram by som mal kupit? velkost? meriam 185cm....

k tym galuskam... lepia sa na rafik?! to ako?! da sa to dat potom dole, alebo treba vymenit koleso? resp rafik? ked dostanem defekt, tak ako sa to lepi?

2 mliecko aj ja som rozmyslal nad vymenou plastov... resp. ze by som kupil trekking.... ale ked som si to nechal prejst hlavou, tak som zistil, ze je to kravina.. ked uz bike tak "jednoucelovy" , nie z kazdeho rosku trosku...
kross(trekking) - na ceste je to sunka pomala.... do terenu je tiez nah*vno.... a to iste su aj 1.5 slick plaste na MTB....

este otazka k ramom..... ake ramy sa robia? myslim material, aky sa pouziva... keby som kupil CrMO kostru, bolo by to zle?
11.06.2006 - 19:27:03
00
Na galusky sa vyser. Tie sú podľa mňa len pre najortodoxnejších žiletkárov. Majú síce svoje výhody, ale tých starostí okolo...
11.06.2006 - 20:13:13
00
Na galusky sa vyser. Tie sú podľa mňa len pre najortodoxnejších žiletkárov. Majú síce svoje výhody, ale tých starostí okolo...


no, mne je to v podstate jedno, ci to budu galusky, alebo plaste.... len nech to nema priemer vecsi ako moj ukazovak!...... :lol: .... proste nech je to tenke..... ak budu galusky, tak budu galusky... nebudem kvôli tomu menit "gumy" .... len som chcel vediet, ako sa o to treba starat, co vsetko obnasaju tie galusky a hlavne, ako sa lepia.... ci uz pri defekte, alebo na rafik....
11.06.2006 - 20:19:21
00
Ja som galusky nikdy nejazdil, ale čo hovorili kolegovia, ktorí ich jazdievali, tak o tie starosti vôbec nestojím. Keď dostaneš defekt tak máš dve možnosti: Buď v nich máš vovnútri také špeciálne tekuté lepidlo, ktoré okamžite zalepí drobné dierky, že si to veľarazy ani nevšimneš. Druhá možnosť, alebo pri väčších dierach keď lepidlo nezaberá, musíš meniť gumu. To znamená strhnúť (odlepiť ju z ráfiku) a nalepiť novú. Dať tam novú galusku bez nalepenia je dosť ohubu, lebo keď chytíš na nej defekt, alebo neviem čo, tak sa ti vyzuje a vieš čo asi potom nasleduje. Duša alebo lepenie sú určite skladnejšie, keď ich vozíš so sebou, než galusky.
Najčastejšie používaná šírka cestných plášťov je 20-23mm prípadne niektorí zúfalci, ktorým ide o pohodlie jazdia aj 25. Ja osobne som nejazdil nikdy nič širšie než 20.
11.06.2006 - 20:33:04
00
Ja som galusky nikdy nejazdil, ale čo hovorili kolegovia, ktorí ich jazdievali, tak o tie starosti vôbec nestojím. Keď dostaneš defekt tak máš dve možnosti: Buď v nich máš vovnútri také špeciálne tekuté lepidlo, ktoré okamžite zalepí drobné dierky, že si to veľarazy ani nevšimneš. Druhá možnosť, alebo pri väčších dierach keď lepidlo nezaberá, musíš meniť gumu. To znamená strhnúť (odlepiť ju z ráfiku) a nalepiť novú. Dať tam novú galusku bez nalepenia je dosť ohubu, lebo keď chytíš na nej defekt, alebo neviem čo, tak sa ti vyzuje a vieš čo asi potom nasleduje. Duša alebo lepenie sú určite skladnejšie, keď ich vozíš so sebou, než galusky.
Najčastejšie používaná šírka cestných plášťov je 20-23mm prípadne niektorí zúfalci, ktorým ide o pohodlie jazdia aj 25. Ja osobne som nejazdil nikdy nič širšie než 20.


aha.... no, tak toto som nevedel..... na galusky su nejake specialne rafiky, alebo mozem dat plast aj na rafik, kde bola predtym galuska?
11.06.2006 - 20:44:21
00
a este k brzdam.... su to podla mna dost dolezite sucasti....
ako brzdia cestne brzdy? plynule brzdenie, alebo sa s nimi daj aj prudsie zastavit? take veci, ako je jazda na prednom kolese pri brzdeni si asi nemozem na cestaku dovolit, vsak?
11.06.2006 - 20:46:57
00
Galuskové ráfiky majú z vonkajšej strany iba také jemné prehĺbenie a vôbec nemajú bočné steny o ktoré sa opiera pätka plášťov. Na galuskové ráfiky plášte nedáš, lebo by na nich nedržali.
11.06.2006 - 20:51:23
00
no, a toho som sa bal....
11.06.2006 - 21:00:15
00
Cestne brzdy brzdia v poho, vid tema top speed. Ak si frajer, tak pojazdis aj na prednom.
11.06.2006 - 21:03:03
00
keyboard_arrow_up